Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım ve MATLAB uygulamaları
Temel Kaynaklar
L.R. Rabiner and R.W. Schafer (1978), Digital Processing of Speech Signals, Prentice Hall, Englewood Cliffs, NJ, USA, 0132136031
Diğer Kaynaklar
-Aydın Akan (2000), Digital Speech Processing, Lecture Notes, Istanbul
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş, dersin tanımı, ödev ve sınav sisteminin açıklanması
sözlü anlatım ve uygulama
2. Hafta
Sayısal sinyal işlemenin gözden geçirilmesi
sözlü anlatım ve uygulama
3. Hafta
Akustik ses işleme
sözlü anlatım ve uygulama
4. Hafta
Ses sinyalinin zaman alanında işlenmesi
sözlü anlatım ve uygulama
5. Hafta
Ses kodlama
sözlü anlatım ve uygulama
6. Hafta
Ara sınav için tekrar
sözlü anlatım ve uygulama
7. Hafta
Arasınav
8. Hafta
Kısa süreli Fourier Dönüşümü
sözlü anlatım ve uygulama
9. Hafta
Kestirim teorisi, doğrusal kestirimci kodlama
sözlü anlatım ve uygulama
10. Hafta
Sesin spektrum analizi ve Cepstrum
sözlü anlatım ve uygulama
11. Hafta
Ses uygulamaları
sözlü anlatım ve uygulama
12. Hafta
Ses uygulamaları
sözlü anlatım ve uygulama
13. Hafta
ses için sinir ağlarına giriş
sözlü anlatım ve uygulama
14. Hafta
Problem çözme
sözlü anlatım ve uygulama
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
1
5
Final
1
50
ÖÇ-1
Akustik rezonans ve ses üretimini anlatabilir
ÖÇ-2
standart sayısal sinyal işleme araçlarını uygular
ÖÇ-3
Konuşma sinyallerinin zaman ve frekans bölgelerinde analiz edilmesi için sinyal işleme tekniklerinin kullanılabilmesi
ÖÇ-4
Bazı özellikleri çıkarmak ve MATLAB'daki sonucları göstermek için farklı konuşma örnekleri üzerinde deneyler yapar
ÖÇ-5
Konuşma ve konuşmacı tanıma sistemlerini hesaplar
ÖÇ-6
yazı-ses, ses-yazı dönüşüm sistemlerini hesaplar ve tasarlar
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.