Bu ders öğrenciye nanoteknoloji alanında temel bilgi vermeyi ve nanoelektronik aygıtların fiziksel arka planı ve uygulamalarına ilişkin kuvvetli bir kavrayış kazandırmayı amaçlamaktadır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Sinan AKŞİMŞEK
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü sunum ve tartışma.
Temel Kaynaklar
V. Mitin, V. Kochelap, M. Stroscio, Introduction to Nanoelectronics: Science, Nanotechnology, Engineering, and Applications, Cambridge University Press, 2008.
C. P. Poole, F. J. Owens, Introduction to Nanotechnology, John Wiley & Sons, 2003.
David J. Griffiths, Introduction to Quantum Mechanics, Pearson, 2005.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş: Nanoteknoloji ve Nanoelektroniğin Geçmişi. Nesnelerin Skalası. Nano Nedir?
2. Hafta
Nanoelektronik: Önceki Gelişmeler ve Bugünün Uygulamaları.
3. Hafta
Nanoölçeklerde Fizik: Klasik Elektronikten Nanoelektroniğe.Schrödinger Dalga Denklemi. Dalga-Parçacık İkililiği. Katıların Band Teorisi.
4. Hafta
Nanoölçek Üretim ve Ölçüm: Top-down, Bottom-up, Self-assembly. Scanning Probe Microscopes.
5. Hafta
Nanomalzemeler ve Nanoyapılar-1: Giriş. Modern Malzeme Kütüphanesi: 2 Boyutlu Malzemeler (Kısa sınav)
Grafenin elektriksel ve optik özelliklerini açıklayabilir ve nanoteknolojideki potansiyelini tartışabilir.
ÖÇ-6
Diodlar, transistörler, laserler, sensörler gibi nanoelektronik aygıtlara ilişkin derinlemesine bilgi verebilir.
ÖÇ-7
Transfer Matris yöntemini kullanarak plazmonik sensörleri analiz edebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.