2023-2024 Akademik Yıl 2022-2023 Akademik Yıl 2021-2022 Akademik Yıl 2020-2021 Akademik Yıl 2019-2020 Akademik Yıl 2018-2019 Akademik Yıl 2017-2018 Akademik Yıl 2016-2017 Akademik Yıl 2015-2016 Akademik Yıl 2014-2015 Akademik Yıl 2013-2014 Akademik Yıl 2012-2013 Akademik Yıl
Sinematografi II
Ders Kodu Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
STV2005
2
Sinematografi II
1/2/0
Z
Türkçe
4
Dersin Amacı
Görüntüyü oluşturan temel unsurları kullanarak kamera ile bir anlatım dili oluşturulması amaçlanmaktadır. Bu bağlamda daha çok uygulama ağırlıklı bir eğitim ile projelerin üretilmesi sağlanacaktır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Ege Deniz Timur ELLİDOKUZOĞLU
Asistanlar
Arş. Gör. Okan Şeker, Uzm. Tekniker Fatih Öztürk
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 13:00-15:45, ZA/2
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Teorik olarak anlatılan konuların örneklerle pekiştirilmesi ve ardından uygulamalarla tekrar edilerek öğrencilerin teoriyi uygulayarak öğrenmesi sağlanacaktır.
Temel Kaynaklar
- Brown, Blain. “Sinematografi, Kuram ve Uygulama”. Hil Yayınları, 2006.
- Mascelli, Joseph V. “Sinemanın 5 Temel İlkesi”. İmge Kitapevi, 2014.
- Canikligil, İlker. “Dijital Video ile Sinema”. Alfa Yayınları, 2014.
Diğer Kaynaklar
- Bordwell, David - Thompson, Kristin. “Film Sanatı”. De Ki Yayınları, 2012.
- Monaco, James “Bir Film Nasıl Okunur?”, Oğlak Yayıncılık, İstanbul, 2002.
- Arnheim, Rudolf. “Görsel Düşünme”. Metis Yayınları, 2007.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin tanıtılarak, amaç ve içeriğinin anlatılması.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Kamera hareketleri ile anlam oluşturmanın anlatılması.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Kamera hareketleri için kullanılan cihazların tanıtılması ve kullanılması.
Sözlü anlatım,Uygulama
4. Hafta
Sesin görüntüdeki öneminin örneklerle açıklanması.
Sözlü anlatım,Uygulama
5. Hafta
Çekim sırasında ses kaydı ve kayıt metodlarının anlatılması.
Sözlü anlatım,Uygulama
6. Hafta
Objektif kullanımı ve etkilerinin örneklerle açıklanması.
Sözlü anlatım,Uygulama
7. Hafta
Ara sınav.
Proje
8. Hafta
Farklı objektifler ile anlam yaratma uygulamaları.
Sözlü anlatım,Uygulama
9. Hafta
Sinema ve televizyonda renk kullanımının örneklerle anlatılması.
Sözlü anlatım,Uygulama
10. Hafta
Kurmaca filmlerde aydınlatma metodlarının anlatılması.
Sözlü anlatım,Uygulama
11. Hafta
Belgesel filmlerde aydınlatma metodlarının anlatılması.
Sözlü anlatım,Uygulama
12. Hafta
TV programlarında stüdyo aydınlatma metodlarının anlatılması.
Sözlü anlatım,Uygulama
13. Hafta
Greenbox tekniği için aydınlatma tekniğinin ve kamera hareketlerinin planlanması ve uygulanması.
Sözlü anlatım,Uygulama
14. Hafta
3D görüntünün oluşum sürecinin anlatılması ve örneklerle irdelenmesi.
Sözlü anlatım,Uygulama
15. Hafta
Yeni teknolojilerin görüntü oluşumuna ve kamera hareketlerine etkilerinin örneklerle incelenmesi.
Sözlü anlatım,Uygulama
16. Hafta
Sinema ve televizyonun sinematografik açıdan benzerlik ve farklılıklarının tartışılması.
Sözlü anlatım,Uygulama
17. Hafta
Uygulamalı final sınavı.
Proje
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1 1. Kamera ile anlam yaratmak. ÖÇ-2 2. Film ve televizyon sinematografisi arasındaki farkı ayırt etmek. ÖÇ-3 3. Farklı türler için farklı aydınlatma biçimlerinini düzenlemek. ÖÇ-4 4. Yeni teknolojilerin sinematografi üzerindeki etkilerini tartışmak. ÖÇ-5 5. Kamera ve aydınlatmayı sinema dili olarak kullanmak.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek. PÇ-2
Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek PÇ-3
Çağdaş/güncel sinema ve televizyon pratiklerini anlayabilecek. PÇ-4
Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek. PÇ-5
Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek PÇ-6
Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek. PÇ-7
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek PÇ-8
Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek. PÇ-9
Animasyon, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek. PÇ-10
Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak. PÇ-11
Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak sinema ve televizyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak. PÇ-12
Oyunculuk, mimik, dramatik doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak PÇ-13
Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak. PÇ-15
Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
--
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 ÖÇ 1 ÖÇ 2 ÖÇ 3 ÖÇ 4 ÖÇ 5