Film Dili I ve II dersinin devamı olan bu derste amaç; sinemada gerçekçilik, kent senfonileri, Avrupa ve Amerikan sinemasında deneysel yaklaşımlar ve sinemada propaganda konularını öğrencilere aktarmak ve sinema tarihine yön vermiş filmlerden örneklerle bu bilgileri pekiştirmektir. Bu derste ayrıca öğrenciler, çekecekleri bir kısa film projesi ile öğrendiklerini uygulamaya dökme fırsatı bulacaklardır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Ulaş Cihan Şimşek
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 09:00-11:45, AK ZB2
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı, film çözümlemeleri ve kısa film yapımı
Temel Kaynaklar
Durmuş Akbulut. Sinemanın İlkleri: Belgesel ve Deneysel Sinema, Etik, 2011, İstanbul.
Diğer Kaynaklar
David Bordwell, Kristin Thompson, Film Sanatı, Deki Yayınevi, Ankara, 2013.
Esen E. Coşkun, Dünya Sinemasında Akımlar. Phoenix, 2011, Ankara.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış Dersi, Film Dili I / II Derslerinin Genel Tekrarı
Sözlü anlatım
2. Hafta
Sinema ve Gerçeklik: Rudolf Arnheim, Flaherty, Grierson, Vertov Film Gösterimi: Film Kameralı Adam (Vertov, 1911), Kuzeyli Nanook (Flaherty,1922) Değerlendirme ve TartışmaFilm gösterimi: Film Kameralı Adam (Vertov, 1911), Kuzeyli Nanook (Flaherty,1922) değerlendirme ve tartışma
Sözlü anlatım /Video İzleme
3. Hafta
Kent Senfonileri Film Gösterimi: Berlin: Bir Kentin Senfonisi (Ruttman, 1927), Karlar Altında Moskova (Pathe, 1909), Nice Hakkında (Vigo, 1930), Manhatta (Sheeler, Strand, 1921), Sadece Saatler (Cavalcanti, 1926), Ekmeksiz Toprak (Bunuel, 1933) Değerlendirme ve Tartışma
Sözlü anlatım /Video İzleme
4. Hafta
Sinema Dili ve Propaganda Film Gösterimi: İradenin Zaferi (Riefenstahl, 1935) ve Neden Savaşıyoruz? (Capra,1942-1945) Değerlendirme ve Tartışma
Sözlü anlatım /Video İzleme
5. Hafta
İlk Dört Hafta İçinde Yapılan Teorik ve Uygulama Çalışmaların Kısa Film Yapımıyla Pekiştirilmesi – Proje Geliştirme
Sözlü anlatım /Video İzleme
6. Hafta
Çekim Öncesi Hazırlık Aşaması ve Ekip Oluşturma, Mizansen; Sanat Yönetimi, Ses ve Işık Üzerine Çekim Ekipleri
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara Sınav
Ödev
8. Hafta
Ödevler: Değerlendirme ve Tartışma
Sözlü anlatım
9. Hafta
Ödevler: Değerlendirme ve Tartışma
Uygulama
10. Hafta
Kurgu ve Müzik Eşleme, Ham Kurgunun Sunumu
Uygulama
11. Hafta
Yeni Sinema Dilleri: İzlenimcilik, Dada ve Gerçeküstücülük 1 Hans Richter, Viking Eggeling, Man Ray, Fernand Léger, René Clair
Sözlü anlatım
12. Hafta
Yeni Sinema Dilleri: İzlenimcilik, Dada ve Gerçeküstücülük 2 Henri Chomette, Marcel Duchamp, Germaine Dulac, Hans Richter, Dziga Vertov, Luis Bunuel, Mario Peixoto, Jean Cocteau, Oskar Fischinger, Maya Deren.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Bir Sinema Dili Olarak Son Dönem Deneysel Çalışmalara Bakış ve Değerlendirme
Sözlü anlatım
14. Hafta
Genel Tekrar
Sözlü anlatım
15. Hafta
Film Gösterimi ve Çözümlemesi
Sözlü anlatım
/Video İzleme
16. Hafta
Film Gösterimi ve Çözümlemesi
Sözlü anlatım
/Video İzleme
17. Hafta
Final Sınavı
Ödev
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
1 Bir sinema filmini sosyo-kültürel, ekonomik ve tarihsel süreçler içinde değerlendirebilecek ve yorumlayabilecek.
ÖÇ-2
2 Film dili açısından belgesel ve deneysel sinemanın temel kavramlarını kavrayabilecek.
ÖÇ-3
3 Film dili olarak belgesel ve deneysel sinemanın gelişim sürecini öğrenebilecek, öncüleri adlandırabilecek ve dünya sinema tarihi içindeki yerlerini saptayabilecek.
ÖÇ-4
4 Kent, gerçeklik ve propaganda kavramlarının sinemadaki izdüşümlerini tartışabilecek.
ÖÇ-5
5 Ders kapsamında çekeceği kısa film projesinde öğrendiği kavram ve teknikleri kullanıp, pratik edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2
Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3
Çağdaş/güncel sinema ve televizyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4
Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5
Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek
PÇ-6
Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek
PÇ-8
Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9
Animasyon, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10
Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11
Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak sinema ve televizyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12
Oyunculuk, mimik, dramatik doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak
PÇ-13
Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15
Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.