Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Radyo, Televizyon ve Sinema
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Medya Analizleri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
STV5001 5 Medya Analizleri 1/2/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı



Medya olgusunun tanımlanarak, ders kapsamında, Sinema ve Televizyonda izleyiciye aktarılan görsel iletilerin incelenmesi amaçlanmaktadır.

Ön Koşullar .
Eş Koşullar .
Özel Koşullar .
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Remziye Köse Özelçi
Asistanlar Arş. Gör. Emre Fırat
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 09:00-11:45
Görüşme Saatleri ve Yeri .
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Ders anlatımı; yazılı ve görsel/işitsel kaynaklar; örnek çözümlemeler.

Temel Kaynaklar

Roland Barthes (2014). Çağdaş Söylenler. Çev. Tahsin Yücel. İstanbul: Metis Yayıncılık.

Roland Barthes (2014). Camera Lucida. Çev Reha Akçakaya. İstanbul: Altıkırkbeş Basın Yayın.

Jean Baudrillard  (2016). Simülakrlar ve Simülasyon. Ankara: Doğu Batı Yayınları.

Hülya Uğur Tanrıover, Ece Vitrinel, Ceren Sözeri (2009), “Gözlemlerden Eylemlere: Türkiye’de Cinsiyetçi Olmayan Bir Medyaya Doğru”, Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, (10) , 33-51.

Sevda Alankuş (der.) (2005). Medya Etik ve Hukuk. İstanbul: IPS Vakfı Yayınları.

David Morley & Kevin Robins (1997) “Heimat gibisi yok”. Kimlik Mekânları: Küresel Medya, Elektronik Ortamlar ve Kültürel Sınırlar. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.

Erol Mutlu (2005). “Avrupa’yı Salladık, İngiltere’yi Sarsacağız: Futbol, Milliyetçilik ve Şiddet” Globalleşme, Popüler Kültür ve Medya. İstanbul: Ütopya Yayınevi.

 

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş, ders içeriklerinin tanıtımı Sözlü anlatım/yazılı ve görsel kaynaklar
2. Hafta İkilem: Etik mi reyting mi? Haber sunumları ve başlıklarının incelenmesi Sözlü anlatım/yazılı ve görsel kaynaklar
3. Hafta Haberlerde dil ve görsel kullanımı: Tarihsel ve toplumsal geri planlar Sözlü anlatım/yazılı ve görsel kaynaklar
4. Hafta Geçmişi inşa etmek: Film ve dizilerde tarih anlayışı Sözlü anlatım/yazılı ve görsel kaynaklar
5. Hafta İdeolojik okumalar: Sınıfsal temsil ekseninde medya Sözlü anlatım/yazılı ve görsel kaynaklar
6. Hafta Medyada toplumsal cinsiyet temsilleri Sözlü anlatım/yazılı ve görsel kaynaklar
7. Hafta Ara Sınav Sınav
8. Hafta Şiddet yüceltisi ve medya: Dizi ve filmlerde şiddet Militarizm ve mafya dizileri Sözlü anlatım/yazılı ve görsel kaynaklar
9. Hafta Spor milliyetçilik ve şiddet Sözlü anlatım/yazılı ve görsel kaynaklar
10. Hafta Yeni medya analizleri: Toplumsal ve psikolojik etkiler Film inceleme: The Social Dilemma (2020), Yön: Jeff Orlowski Sözlü anlatım/yazılı ve görsel kaynaklar
11. Hafta Hakikat-sonrası (post-truth) dönemde “haber”: Seçim dönemlerinde “paralel gerçekler” Sözlü anlatım/yazılı ve görsel kaynaklar
12. Hafta Haberi teyit etmek. Platform inceleme: Teyit.org Sözlü anlatım/yazılı ve görsel kaynaklar
13. Hafta Öğrenci incelemeleri (öğrencilerin kendi seçtikleri film, dizi, haber vb analizlerinin sunumu) I. Grup Sunum
14. Hafta Öğrenci İncelemeleri (öğrencilerin kendi seçtikleri film, dizi, haber vb analizlerinin sunumu) II. Grup Sunum
15. Hafta Final Sınavı Sınav
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Derse Devam / Katılım 1 20
Final 1 40


ÖÇ-11 İzlediği sinema ve televizyon sektöründeki görsel iletileri yorumlayabilme kabiliyetine sahip olmak.
ÖÇ-22 Bilimsel bakış açısı ile yöntem kullanma becerisi kazanmak.
ÖÇ-33 Medya haberlerini iyi analiz edebilmeyi ve günceli takip etmeyi alışkanlık haline getirecek.
ÖÇ-44 Kuram ve kuramcıları öğrenecek.
ÖÇ-55 Sorgulayabilme yetisine sahip olmak.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2 Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3 Çağdaş/güncel sinema ve televizyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4 Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5 Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek
PÇ-6 Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7 Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek
PÇ-8 Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9 Animasyon, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10 Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11 Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak sinema ve televizyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12 Oyunculuk, mimik, dramatik doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak
PÇ-13 Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak
PÇ-14 Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15 Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5