|
|
|
Görsel Kültür
Ders Kodu | Yarıyıl |
Ders Adı |
T/U/L |
Türü |
Öğrenim Dili |
AKTS |
STV6002 |
6 |
Görsel Kültür |
2/0/0 |
Z |
Türkçe |
4 |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencinin görsel ifade biçimlerini sosyo-kültürel, ekonomik ve politik bağlantılar içinde tartışabilmesini sağlamaktır.
|
Ön Koşullar |
Görsel Kültür |
Eş Koşullar |
Görsel Kültür |
Özel Koşullar |
. |
Öğretim Üyeleri |
Doç. Dr. Remziye Köse Özelçi |
Asistanlar |
Arş. Gör. Emre Fırat |
Ders Gün,Saat ve Yeri |
Pazartesi, 13:00-14:45, 1C/08/10 |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
. |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı ve görsel kültür metinlerinin çözümlemeleri |
Temel Kaynaklar |
· John Berger, Görme Biçimleri, Metis Yayınları, İstanbul, 2017
· Roland Barthes, Görüntünün Retoriği, Sanat ve Müzik, YKY, İstanbul, 2014
· Roland Barthes, Camera Lucida, 6:45 Yayınları, İstanbul, 2011
· Jean Baudrillard, Simülakrlar ve Simülasyon, Doğu Batı Yayınları, İstanbul, 2016
· Guy Debord, Gösteri Toplumu, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2016
· Kevin Robins, İmaj: Görmenin Kültür ve Politikası, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2013 |
Diğer Kaynaklar |
· Jacques Ranciére, Görüntülerin Yazgısı, Versus Yayınları, İstanbul, 2008)
· Marita Sturken, Lisa Cartwright, Practices of Looking: An Introduction to Visual Culture. Oxford University Press, 2009
· Maurice Merleau-Pony, Göz ve Tin, Metis Yayınları, İstanbul, 2006
· Jonathan Crary, Gözlemcinin Teknikleri: On Dokuzuncu Yüzyılda Görme ve Modernite, Metis Yayınları, İstanbul, 2001
· Susan Sontag, Fotoğraf Üzerine, Agora Yayınları, İstanbul, 2011
· WJT Mitchell, “Showing Seeing: a Critique of Visual Culture”, Journal of Visual Culture 1.2, 2002, s. 165-181. |
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Dersin kapsam amaç ve içeriğinin aktarılması |
Sözlü anlatım |
2. Hafta |
Çoğaltılan imge ve imgenin her yerdeliği |
Sözlü anlatım |
3. Hafta |
İmge ve görsel kültür |
Sözlü anlatım |
4. Hafta |
Tarihsel ve toplumsal kodların görme biçimlerimize etkisi |
Sözlü anlatım |
5. Hafta |
Görüntünün anlattıkları ve anlam |
Sözlü anlatım |
6. Hafta |
Gerçeğin yerini alan imgeler |
Sözlü anlatım |
7. Hafta |
Ara Sınav |
|
8. Hafta |
Gösteri toplumu |
Sözlü anlatım |
9. Hafta |
Gösteri toplumu üzerine yorumlar |
Sözlü anlatım |
10. Hafta |
Simülakrlar ve simülasyon |
Sözlü anlatım |
11. Hafta |
İmgenin talepleri |
Sözlü anlatım |
12. Hafta |
İmaj teknolojileri ve görsel kültür |
Sözlü anlatım |
13. Hafta |
İmajlar hala bizi çekiyor mu? |
Sözlü anlatım |
14. Hafta |
Genel değerlendirme |
Sözlü anlatım |
15. Hafta |
Final |
|
16. Hafta |
|
|
17. Hafta |
|
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Ölçüt Tipleri |
Adet |
Yüzdesi(%) |
Ara sınav(lar) |
1 |
30 |
Derse Devam / Katılım |
1 |
10 |
Final |
1 |
60 |
ÖÇ-1 | 1 Resim, film, fotoğraf ve sokak sanatı arasındaki çok yönlü ilişkileri kurabilip, değerlendirebilecek. | ÖÇ-2 | 2 Sanatın farklı alanlarında üretilen eserleri yorumlayabilecek ve tartışabilecek. | ÖÇ-3 | 3 Farklı sanat dallarının kültür ile ilişkilerini kurabilecek ve analiz yapabilecek. | ÖÇ-4 | 4 Tarih boyunca değişen görme biçimlerini değerlendirebilecek. | ÖÇ-5 | 5 Kendini görsel olarak ifade edebilme yetisini kazanacak. |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 |
İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek. | PÇ-2 |
Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek | PÇ-3 |
Çağdaş/güncel sinema ve televizyon pratiklerini anlayabilecek. | PÇ-4 |
Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek. | PÇ-5 |
Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek | PÇ-6 |
Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek. | PÇ-7 |
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek | PÇ-8 |
Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek. | PÇ-9 |
Animasyon, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek. | PÇ-10 |
Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak. | PÇ-11 |
Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak sinema ve televizyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak. | PÇ-12 |
Oyunculuk, mimik, dramatik doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak | PÇ-13 |
Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak | PÇ-14 |
Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak. | PÇ-15 |
Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak. |
|
|
Alan Yeterlilikleri Matrisi |
-- |
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | ÖÇ 1 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 2 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 4 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 5 | | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|