|
|
|
Oyunculuk ve Oyuncu Yönetimi II
Ders Kodu | Yarıyıl |
Ders Adı |
T/U/L |
Türü |
Öğrenim Dili |
AKTS |
STV6009 |
|
Oyunculuk ve Oyuncu Yönetimi II |
1/2/0 |
SA |
Türkçe |
4 |
|
Dersin Amacı |
Tarihsel süreçte sinemaya oyunculuğu ve sinema ile tiyatro oyunculuğu arasındaki farkın bilincine varması amaçlanmaktadır.
|
Ön Koşullar |
Oyunculuk ve Oyunculuk Yönetimi I |
Eş Koşullar |
XXX Ders Adı... |
Özel Koşullar |
. |
Öğretim Üyeleri |
. |
Asistanlar |
|
Ders Gün,Saat ve Yeri |
Bu ders bu dönem yapılmamaktadır. |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
. |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Sözlü ve uygulamalı anlatım ile, oyunculuk işliğinde çalışmalar gerçekleştirilecektir.
|
Temel Kaynaklar |
Konstantin Stanislavski, Bir Aktör Hazırlanıyor, Pozitif Yayınları, 2012.
Konstantin Stanislavski, Bir Karakter Yaratmak, 2011.
Çev.: İbrahim Şener, Edward Dmytrymk, Sinemada Oyunculuk, 2014.
Der.:Richard Taylor, Film Çekme Sanatı ve Sinemada Oyunculuk, 2014.
|
Diğer Kaynaklar |
|
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Sinema ve Tiyatro karşılaştırmalı olarak inceleme. |
Sözlü anlatım |
2. Hafta |
Sinemada oyunculuk senaryo üzerinde tartışmalı. |
Sözlü anlatım |
3. Hafta |
Sinemada karakter, yapı ve motif, metafor anlatımı. |
Sözlü anlatım |
4. Hafta |
Film öyküsü gerçekçi stil ile anlatılır. |
Sözlü anlatım |
5. Hafta |
Sinemada oyunculukta karakter yaratımında perspektif. |
Sözlü anlatım |
6. Hafta |
Sinemada oyunculuğun hareketteki hız ve tartımı. |
Sözlü anlatım |
7. Hafta |
Ara sınav. |
|
8. Hafta |
Sinema tarihi: sessiz sinemadan sesli sinemaya geçiş: Türk sineması ve oyuncular. |
Sözlü anlatım |
9. Hafta |
Türk sinemasında oyunculuk inceleme ve anlatımı. |
Sözlü anlatım |
10. Hafta |
Dizi ve reklam filminde oyuncu ve oyuncu yönetimi: Star oyunculuğu. |
Sözlü anlatım |
11. Hafta |
Sinema için Stanislavski ve Çehov karşılaştırması. |
Sözlü anlatım |
12. Hafta |
Sitcom oyunculuğu ve popüler kültür. |
Sözlü anlatım |
13. Hafta |
Sinemada oyunculukta bir karakteri yaratma: Öğrenci uygulamalı proje. |
Sözlü anlatım |
14. Hafta |
Sinemada bir filmin sahnesini resmetme: Öğrenci uygulamalı proje. |
Sözlü anlatım |
15. Hafta |
Metni anlamak “karakterin içindekini sergileme”. Öğrenci uygulamalı proje. |
Sözlü anlatım |
16. Hafta |
Rolün kimliğine bürünme: kostümle bütünleşme ve oyunculukta karakter unsurları. |
Sözlü anlatım |
17. Hafta |
Final sınavı. |
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Ölçüt Tipleri |
Adet |
Yüzdesi(%) |
Ara sınav(lar) |
1 |
40 |
Final |
1 |
60 |
ÖÇ-1 | 1 Öğrenci sahne dramı ile filme alınan dram arasındaki ayrımı fark edecektir. | ÖÇ-2 | 2 Sinema ve tiyatro oyunculuğundaki dramatik anlatı yapısını öğrenecektir. | ÖÇ-3 | 3 Sinema ve müziğin, oyuncu üzerindeki etkilerini tartışabilme | ÖÇ-4 | 4 Oyunculuk seçimlerinde performans yetisini kazanabilecektir. | ÖÇ-5 | 5 Sahne sanatları ve görsellik üzerine gelişimini tamamlayabilecektir. |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 |
İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek. | PÇ-2 |
Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek | PÇ-3 |
Çağdaş/güncel sinema ve televizyon pratiklerini anlayabilecek. | PÇ-4 |
Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek. | PÇ-5 |
Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek | PÇ-6 |
Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek. | PÇ-7 |
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek | PÇ-8 |
Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek. | PÇ-9 |
Animasyon, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek. | PÇ-10 |
Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak. | PÇ-11 |
Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak sinema ve televizyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak. | PÇ-12 |
Oyunculuk, mimik, dramatik doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak | PÇ-13 |
Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak | PÇ-14 |
Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak. | PÇ-15 |
Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak. |
|
|
Alan Yeterlilikleri Matrisi |
-- |
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | ÖÇ 1 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 2 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 4 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 5 | | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|