|
|
|
Sinema ve İdeoloji
Ders Kodu | Yarıyıl |
Ders Adı |
T/U/L |
Türü |
Öğrenim Dili |
AKTS |
STV7006 |
|
Sinema ve İdeoloji |
2/0/0 |
SA |
Türkçe |
4 |
|
Dersin Amacı |
Filmlerin ideoloji bağlamında incelenmesi, değerlendirilmesi; sinemanın ideolojik gücüne dikkat çekilmesi. |
Ön Koşullar |
- |
Eş Koşullar |
- |
Özel Koşullar |
- |
Öğretim Üyeleri |
Öğr. Gör. Dr. Selda Salman Sakızlı |
Asistanlar |
Arş. Gör. Buğra Mert Alkayalar |
Ders Gün,Saat ve Yeri |
Çarşamba, 11:00-12.45 |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
. |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Anlatım, film gösterimleri, gösterimlerin tartışılması ve filmlerin analizi, öğrenci sunumları |
Temel Kaynaklar |
Terry Eagleton. İdeoloji. Ayrıntı Yayınları
Bülent Diken, Carsten B. Lausten, Filmlerle Sosyoloji. Metis Yayınları
Douglas Kellner. Politik Kamera. Ayrıntı Yayınları
Robin Wood, “Faşizm / Sinema” Sinema, İdeoloji, Politika içinde, Sinemasal Yazılar 1. Nirengi Sinema
Fernando Solanas, Octavio Gettino, “Üçüncü Bir Sinemaya Doğru” Sinema, İdeoloji, Politika içinde. Sinemasal Yazılar 1. Nirengi Sinema |
Diğer Kaynaklar |
- |
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Genel Giriş ve Ders İçeriğinin Tanıtılması |
Sözlü anlatım |
2. Hafta |
İdeoloji Nedir? İdeoloji Tanımları |
Sözlü anlatım |
3. Hafta |
Sinemanın Erken Dönemi ve İdeoloji |
Sözlü anlatım |
4. Hafta |
Faşizmin Temsili
Film İnceleme ve Tartışma: İradenin Zaferi, Yön: Leni Riefenstahl
|
Sözlü anlatım / Video izleme |
5. Hafta |
Unutturmamanın İdeoloji ve Politikası
Film İnceleme ve Tartışma: Gece Ve Sis, Yön: Alain Resnais
|
Sözlü anlatım / Video izleme |
6. Hafta |
1968, Sola Dönüş ve Sinema |
Sözlü anlatım |
7. Hafta |
Ara Sınav
|
Ödev |
8. Hafta |
Soğuk Savaş Dönemi Filmlerinin İdeolojik Yankıları: Savaş ve Militarizm Filmleri |
Sözlü anlatım |
9. Hafta |
Amerika ve Avrupa’ya Karşı: Üçüncü Sinema ve Politik Manifestolar |
Sözlü anlatım |
10. Hafta |
Sinemada Çokkültürlülük, Irk ve Temsiliyet |
Sözlü anlatım
|
11. Hafta |
Sinema ve Toplumsal Cinsiyet |
Sözlü anlatım |
12. Hafta |
Hollywood’un İdeolojisi ve Süper Kahraman Filmleri |
Sözlü anlatım
|
13. Hafta |
Türkiye Politik Sineması: Yılmaz Güney Örneği |
Sözlü anlatım |
14. Hafta |
Güç İlişkileri ve Birey
Film İzleme ve Tartışma: Çoğunluk, Yön: Seren Yüce
|
Sözlü anlatım / Video izleme |
15. Hafta |
Genel Değerlendirme ve Tartışma |
Sözlü anlatım |
16. Hafta |
Genel Değerlendirme ve Tartışma |
Sözlü anlatım |
17. Hafta |
Final Sınavı |
Ödev |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Ölçüt Tipleri |
Adet |
Yüzdesi(%) |
Ara sınav(lar) |
1 |
30 |
Derse Devam / Katılım |
1 |
10 |
Final |
1 |
60 |
ÖÇ-1 | 1. Tarihi olayların sinema sanatını nasıl etkilediği ve sinemada ne şekilde yansıdığını görme fırsatı olacaktır. | ÖÇ-2 | 2. Sinemanın belli fikirleri nasıl “doğallaştırdığını” anlayıp, bunun çözümlemesini yapabileceklerdir | ÖÇ-3 | 3. “Objektif” bir bakış açışının olmadığını kavrayacaklardır. | ÖÇ-4 | 4. İdeolojinin sadece sinemada değil, bütün kitle iletişim araçlarında boy gösterdiğini anlayacaktır. | ÖÇ-5 | 5. Filmlere eleştirel gözle bakmayı öğrenecektir. |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 |
İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek. | PÇ-2 |
Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek | PÇ-3 |
Çağdaş/güncel sinema ve televizyon pratiklerini anlayabilecek. | PÇ-4 |
Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek. | PÇ-5 |
Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek | PÇ-6 |
Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek. | PÇ-7 |
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek | PÇ-8 |
Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek. | PÇ-9 |
Animasyon, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek. | PÇ-10 |
Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak. | PÇ-11 |
Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak sinema ve televizyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak. | PÇ-12 |
Oyunculuk, mimik, dramatik doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak | PÇ-13 |
Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak | PÇ-14 |
Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak. | PÇ-15 |
Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak. |
|
|
Alan Yeterlilikleri Matrisi |
-- |
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | ÖÇ 1 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 2 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 4 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 5 | | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|