Bu ders spor, medyasının dünyada ve Türkiye’de gelişimini izleyerek, farklı kitle iletişim araçları ile nasıl şekil aldığını, örnekler üzerinden inceleyecektir. Dönem içerisinde Türkiye’de spor medyasını şekillendiren önemli kişilikler de derse konu olarak gelecektir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
.
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu ders bu dönem yapılmamaktadır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Örnekler üzerinden spor medyasının gelişimine bakmak, spor medyasında çalışan insanlardan doğrudan bilgi almak, uygulamada dikkat edilmesi noktaları öğrenmek.
Temel Kaynaklar
Pascal Boniface. Futbol ve Küreselleşme, İstanbul:NTV Yayınları, 2008
Volkan Ekin. Türkiye’de Spor ve Medya. İstanbul: Köprü Kitapları, 2014.
Diğer Kaynaklar
Hakan Katırcı ve Metin Argan. Spor Pazarlaması. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2008.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse giriş ve içerik hakkında genel bilgilendirme
Sözlü anlatım
2. Hafta
Bir habercilik biçimi olarak spor medyası
Sözlü anlatım
3. Hafta
Spor medyasının gelişimi: basın ve televizyon
Sözlü anlatım
4. Hafta
Örneklerin incelenmesi
Sözlü anlatım
5. Hafta
Türkiye’de spor medyasında önemli kişilikler
Sözlü anlatım
6. Hafta
Spor medyasında çalışan birinin derse katılımı, söyleşi
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Türkiye’de spor medyasında futbolun önemi
Sözlü anlatım
9. Hafta
Sporun maliyesi, futbolun ekonomisi
Sözlü anlatım
10. Hafta
Olimpiyat Oyunları ve Dünya Kupası’nda spor medyasının rolü
Sözlü anlatım
11. Hafta
Olimpiyat Oyunları ve Dünya Kupası’nda spor medyasının rolü
Sözlü anlatım
12. Hafta
Spor Hukuku
Sözlü anlatım
13. Hafta
Dijital medya döneminde spor haberciliği: sosyal medya ve blogların önemi
Sözlü anlatım
14. Hafta
Öğrenci sunumları
Sözlü anlatım
15. Hafta
Öğrenci sunumları
Sözlü anlatım
16. Hafta
Tekrar
Sözlü anlatım
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Derse Devam / Katılım
1
15
Final
1
40
ÖÇ-1
1 – Spor medyasının tarihi gelişimini öğrenecektir.
ÖÇ-2
2 – Spor-medya ilişkisine dair temel tartışmaları kavrayacaktır.
ÖÇ-3
3 – Spor haberciliğinin farklı kitle iletişim araçları doğrultusunda püf noktalarına hâkim olacaktır
ÖÇ-4
4 – Spor medyasında çalışan önemli kişiler ile bağlantılar kurmuş olacaktır.
ÖÇ-5
5 – Haber kaynakları olarak alandaki ulusal ve uluslararası kurumları tanıyacaktır.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2
Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3
Çağdaş/güncel sinema ve televizyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4
Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5
Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek
PÇ-6
Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek
PÇ-8
Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9
Animasyon, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10
Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11
Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak sinema ve televizyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12
Oyunculuk, mimik, dramatik doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak
PÇ-13
Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15
Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.