Bu dersin amacı, algılama ve kavramaya ilişkin etken ve yöntemleri tanıtmak, çağdaş tüm mimari çizgisel anlatım tekniklerini ve ilgili standartları öğretmek; uygulamalarla pekiştirmek, grafik düşünme ve düşünceyi uygulanabilir nitelikte çizgisel somutlaştırma becerisini kazandırmaktır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Perşembe 09:00-12:45, Grup I ve II (MTS 4-5) ; Cuma 09:00-12:45 Grup III (4G 08)
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders konularının teorik anlatımı, data projeksiyonla gösterilen örnekler üzerinde konunun tartışılarak kavratılması, konuya ilişkin ödev ve uygulamalarla konunun pekiştirilmes
Temel Kaynaklar
Kızıl F., Mimari Anlatım, ders notu, 2010
Kızıl F., Objelerin İki-Üç Boyutlu Grafik Anlatımı ve Zihinde Canlandırma, MSGSÜ Yayın No: 25, İstanbul, 2000
Şahinler O./Kızıl F., Mimarlıkta Teknik Resim, Yapı- Endüstri Merkezi, Yapı Yayın-91, İstanbul, 2009
Porter T./Goodman S., Manuel of Graphic Techniques 4, Architectural Drawing, Butterworth Architecture, Butterworth-Heinemann Ltd, Jordan Hill, Oxford, 1994
Prenzel R., Bauzeichnung und Darstellunstechnik / Architectural Drawing, Karl Kramer Verlag, Stuttgart + Zürich, 1994
Jannsen N., Bauzeichnung und Architekturmodell / Constructional Drawings and Architectural Models / Design et modele d’architecture, Karl Kramer Verlag, Stuttgart , 1985
Diğer Kaynaklar
Gürer L., Görsel Sanat Eğitimi ve Mekan – Form, İTÜ Mimarlık Fakültesi Baskı Atölyesi, Sayı:1471, İstanbul, 1992
Aydınlı S., Mimarlıkta Görsel Analiz, İTÜ Mimarlık Fakültesi Baskı Atölyesi, Sayı:1502, İstanbul, 1992
Laseau P., Graphic Thinking for Architects and Designers, Second Edition, Van Nostrand Reinhold, New York, 1989
Gill R.W., Rendering with Pen and Ink, Thames and Hudson, London, 1976
Akahira K. (Editorial Director), Contemporary British Architectural Drawing, Academy Group Ltd., London, 1993
Yee R., Architectural Drawing, John Wiley & Sons, Inc. Hoboken, New Jersey, 2003
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ders içeriğine giriş, ilgili araç ve gereçlerin genel tanım-Plan-Kesit-Aksonometri-Ölçek konularının hatırlatılması
Teknik çizime ilişkin algılama ve kavramaya ilişkin etken ve yöntemleri öğrenme
ÖÇ-3
Çağdaş çizgisel anlatım tekniklerini ve ilgili standartları öğrenme
ÖÇ-4
Grafik düşünme becerisini kazanma
ÖÇ-5
Tasarımını teknik çizim standartlarına ve çizgisel anlatım tekniklerine uygun somutlaştırabilme, proje derslerinde bu bilgileri kullanabilme
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2
PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3
PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4
PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6
PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7
PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10
P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11
P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12
P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.