Perspektif kuralların dikkate alınarak İki ve 3 boyutlu objelerin çizimi. Bir, iki noktalı perspektif ve aksonometri türlerinin öğretilmesi. Uygulamalı çalışmaların yapılması.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Gamze Akbaş
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 09:00-11:45, MTS 2
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma 10:00-11:00 1A-13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Çizimekipmanları ile iki ve üç boyutlu çizimlerin kurallarına göre çalışılması, ders anlatımı, serpest el perspektif çizim yöntemleri
Temel Kaynaklar
• Kızıl F., Perspektif, ders notu 2010
• Kızıl F., Objelerin İki-Üç Boyutlu Grafik Anlatımı ve Zihinde Canlandırma, MSGSÜ Yayın No:25, İstanbul,2000
• Ching F.D.K., Architectural Graphics, John Wiley & Sons, Inc., New York, 2003,
• Porter T./Goodman S., Design Drawing Techniques For Architects,Graphic Designers &Artists, Antony Rowe Ltd, Chippenham, Wiltshire, 2005,
• Yee R.,Architectural Drawing, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey, 2003
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma, dersin; amacı, öğretme, öğrenme ve kontrol yöntemi, sınav şekli ve değerlendirme notunun oluşumu ve öğrenci yükümlülüğünün açıklanması,
Anlatım
2. Hafta
Aksonometrik çizimler
Anlatım ve Uygulama
3. Hafta
Aksonometrik çizimler
Anlatım ve Uygulama
4. Hafta
Exploded
Anlatım ve Uygulama
5. Hafta
Exploded
Anlatım ve Uygulama
6. Hafta
Tek Kaçışlı Perspektif
Anlatım ve Uygulama
7. Hafta
Tek Kaçışlı Perspektif
Anlatım ve Uygulama
8. Hafta
Ara sınav
Sınav
9. Hafta
Tek Kaçışlı Perspektif
Anlatım ve Uygulama
10. Hafta
İki kaçışlı perspektif
Anlatım ve Uygulama
11. Hafta
İki kaçışlı perspektif
Anlatım ve Uygulama
12. Hafta
İki kaçışlı perspektif
Anlatım ve Uygulama
13. Hafta
Final çalışmaları
Anlatım ve Uygulama
14. Hafta
Final çalışmaları
Anlatım ve Uygulama
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
50
Final
1
30
ÖÇ-1
I. İki ve üç boyutlu şekillerin düzlem üzerinde üç boyutlu görünüşlerinin elde edilmesi İç mimari projeleri grafik anlatım dili ve sunum teknikleriyle ifade edebilme becerilerinin geliştirilmesi
ÖÇ-2
II. Bir fotoğrafta veya konik izdüşümde (artistik perspektifte) görünen elemanların doğrultusunu ve gerçek uzunluğunu bulma İki ve üç boyutlu tasarımlar ve mekânsal tanımlamalar yapabilme ve eleştirel yorumlayabilme
ÖÇ-3
III. Bir fotoğrafa veya konik izdüşüme (artistik perspektife) doğrultusu ve gerçek uzunluğu bilinen elemanlar yerleştirme
ÖÇ-4
IV. Düşünceyi düzlem üzerinde değişik izdüşüm yöntemleriyle üç boyutlu çizgisel somutlaştırma
ÖÇ-5
V. Boyutları bilinen bir mekânın konik izdüşümünü (artistik perspektifini) pratik çizim yöntemiyle çizme
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2
PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3
PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4
PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6
PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7
PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10
P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11
P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12
P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.