Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İÇ MİMARLIK PROJE I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IAD0111 1 İÇ MİMARLIK PROJE I 2/6/0 Z İngilizce 9
Dersin Amacı
İki boyutlu düzlemden yüzey hareketleri ile mekansal boyutta yaratma, düşünme becerisinin geliştirilmesi,  mekan ölçeğinde kavrama ve tanımlama,  yüzey birim elemanında hacim birime modül tanımlayabilme , tasarım araçlarını kullanabilme ve ifade edebilme yeterliliğinin kazandırılması.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar Derse katılım
Özel Koşullar %80 Derse katılım
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Aliye Rahşan Karabetça, Öğr. Gör. Dr. Zeynep Birgönül, Öğr. Gör. Pelin Çetken Duran
Asistanlar Arş. Gör. Kadir Yesir
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 09:00-12:45, Cuma, 13:00-16:45, Ataköy Kampüs MTS 4-5
Görüşme Saatleri ve Yeri Dr. Öğr. Üyesi. Aliye Rahşan Karabetça Perşembe 09:00-10:00 1A-14
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Stüdyo uygulamaları ve kritikleri, tartışma, maket ve modellleme çalışmları, sunum, teknik gezi, demonstrasyon, sergi
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar

 

 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Çalıştay 1: Karşılaşma Tanışma Etkinliği | Dönem boyunca kullanılacak malzemelerin anlatılması Uygulama 1: Biçim İşlevi İzler? Soyutlama (Bireysel) Seçilen nesnenin analiz edilmesi Biçim analizi eskizleri (İki boyutlu) Teorik anlatım ve stüdyo uygulamaları.
2. Hafta Biçim analizlerinin tartışılması Analizler üzerinden iki boyutlu soyutlama çalışmasına başlanması Stüdyo uygulamaları
3. Hafta Çalışmaların değerlendirilmesi - Tasarım fikirlerinin geliştirilmesi Stüdyo uygulamaları
4. Hafta İşlev analizlerinin tartışılması Analizler üzerinden üç boyutlu soyutlama çalışmasına başlanması Çalışmaların değerlendirilmesi - Tasarım fikirlerinin geliştirilmesi Stüdyo uygulamaları
5. Hafta Uygulama 1 Teslimi KISA DEĞERLENDİRME Uygulama 2.1: Na-modulor | Kot KONU ANLATIMI: Modulor Kavramı Eskizler ve fotoğraflar üzerine tartışmalar. Keşfedilen kotların tartışılması ve haritalandırma çalışmasını yapılması. Sonuç ürünün sunumu
6. Hafta Uygulama 2.2: Na-modulor | Askı Grup Çalışması Eskiz mankeninin hareketinin belirlenmesi ihtiyaçların anlaşılması. Eskiz mankeninin askısının oluşturulması. Üç boyutlu tasarım çalışmaları Stüdyo uygulamaları
7. Hafta Uygulama 2 Teslimi KISA DEĞERLENDİRME Uygulama 3: Beden V2 (Grup Çalışması) Araştırmalar üzerine tartışma Temaların ve kavramların tartışılması Sonuç ürünün sunumu
8. Hafta Vize Haftası Değerlendirme
9. Hafta Çalıştay üzerine tartışmalar Senaryonun kurgulanması Poster sunuşları ve senaryo oluşturma, sözlük oluşturma Alan Gezisi Stüdyo uygulamaları
10. Hafta Tasarım önerilerinin geliştirilmesi Çalıştay üzerine tartışmalar Tasarım önerilerinin geliştirilmesi Stüdyo uygulamaları
11. Hafta JÜRİ Sonuç ürünün sunumu Değerlendirme
12. Hafta Tasarım önerilerinin geliştirilmesi Stüdyo uygulamaları
13. Hafta Tasarım önerilerinin geliştirilmesi Stüdyo uygulamaları
14. Hafta Tasarım önerilerinin geliştirilmesi Stüdyo uygulamaları
15. Hafta Final Haftası Final Haftası
16. Hafta Final Haftası Final Haftası
17. Hafta Final Haftası Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Projeler 2 50
Derse Devam / Katılım 1 10
Final Teslimi 1 40


ÖÇ-1Doğal ve yapay çevre verilerinin yaratıldığı mimari kurgulama proje çalışmaları
ÖÇ-2Mimari Çevre oluşumu maket ve modelleme çalışmaları
ÖÇ-3Doğal çevre bilincine sahip düzenleme ve yaratıcı kurgulama tekniklerinin kullanıldığı çevresel ölçekte plan çalışmaları
ÖÇ-4Mimari kurgulamaları ifade eden eskiz çalışmaları
ÖÇ-5Mimari anlatımda etkili sergileme ve sunum çalışmaları
ÖÇ-6Tarihi ve doğal çevrede mimari görme bilincine dayalı eskiz çalışmaları
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12