Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İÇ MİMARLIĞA GİRİŞ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IAD1033 1 İÇ MİMARLIĞA GİRİŞ 2/0/0 Z İngilizce 3
Dersin Amacı
Mimarlık temel kavramları ile yaşam kültürünü biçimlendiren mesleki düşünce yapısı kazandırılması.  
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Derse %70 devam oranı sağlanmalıdır. Kavrama, yabancı dil, analitik düşünce, teorik düşünce vb yetenekler gereklidir.
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Özlem Güven
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı 15.00-16.45 | Online (CATS Meeting)
Görüşme Saatleri ve Yeri Dr. Öğr. Üyesi Aliye Rahşan Karabetça CATS Sohbet Odası Çarşamba 11:00-12:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Karşılaştırmalı  örneklerin sunumu, tartışma, saha eskiz,  analiz ve saha çalışmaları 

-Arşatırma ve fikir geliştirme

 
Temel Kaynaklar D. Kuban, "Mimarlık Kavramları", YEM Yayın, ISBN:875-7438-09-X, İstanbul, 2002.

U.İzgi, "Mimarlıkta Süreç Kavramlar-İlişkiler", YEM Yayınları, ISBN:975-7438-88-X, İstanbul, 1999.

L.M.Roth, "Mimarlığın Öyküsü",Kabalcı Yayınevi, ISBN:975-8240-03-X, İstanbul, 2006.

M.Ragon, "Modern Mimarlık ve Şehircilik Tarihi", Kabalcı Yayınevi, ISBN:978-975-997-169-4, İstanbul, 2010.

ed. K.M. Hays, "Architectural Theory since 1968", MIT Press, ISBN 0-262-08261-6, Cambridge, Massachusetts, 2000.

ed.C.Jencks, K.Kropf, "Theories and Manifestoes of Contemporary Architecture", Wiley-Academy, ISBN: 13978-0-470-0469-1(PB), West Sussex,2008.

 
Diğer Kaynaklar -Ed.V.B.Canizaro, "Architectural Regionalism, Collected Writings on Place, Identity, Modernity, and Tradition", Princeton Architectural Press, ISBN-13: 978-1-56898-616-6, ISBN-10:1-56898-616-5, NewYork,2007.

Web sites: 

https://www.britanica.com/biography/Sinan

http://www.bestinteriordesigners.eu/the-worlds-top-10-interior-designers/

http://www.homedit.com/top-10-interior-designers-who-have-changed-the-world/10/

 http://www.kellywearstler.com/evergreen-residence/residences_detail_evergreen.html

http://greatsinan.com/ 

http://www.webdesignstuff.co.uk/lp018/2011/02/17/vitruvian-principles-the-interdependancy-of-firmitas-utilitas-and-venustas-in-architecture-and-design/ 

https://egyptsites.wordpress.com/2009/02/18/pyramid-and-mortuary-complex-of-djoser/ 

 http://www.greekmyths-greekmythology.com/daedalus-inventor-ancient-greece/daedalus/
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ders içeriğinin açıklanması.
2. Hafta Mimarlık nedir? Mimar kimdir? Mimarlık meslek pratiği, diğer disiplinlerle ilişkileri. Anlatım ve Tartışma
3. Hafta Tasarımın tanımı, Tasarım süreci, tasarım süreci ile ilgili tanımlar yaklaşımlar. Anlatım ve Tartışma
4. Hafta Mimari tasarım yaklaşımları, Düşünme biçimleri, Farklı tasarlama teknikleri. Anlatım ve Tartışma
5. Hafta Mimarlıkta Form olgusu, Form elemanları, Form oluşturma biçimleri. Ünlü mimarların uygulamalarından örnekler. Anlatım ve Tartışma + Alan Gezsi
6. Hafta Mimarlıkta mekan olgusu, farklı tanımlar, mekanı oluşturan etmenler, mekan türleri.örneklerin irdelenmesi. Anlatım ve Tartışma
7. Hafta Mimarlıkta mekan olgusu, Ünlü mimarların mekan anlayışları Anlatım ve Tartışma
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Fonksiyon- işlev kavramları, İşlev şeması oluşturma, Konutta işlevsel dağılım. Anlatım ve Tartışma
10. Hafta Eylem- eylem alanı kavramları, bina sistemi açılım düzeyleri, işlevsel düzeyler. Farklı işlevlerde açılım düzeyleri. Anlatım ve Tartışma +Alan Gezisi
11. Hafta Konutta işlevsel dağılım, işlev şemaları örnekleri, Konutun bölümleri, Gizlilik- mahremiyet kavramı. Anlatım ve Tartışma
12. Hafta İnsan- ölçü- biçim ilişkisi, insanın statik ve dinamik ölçüleri. Anlatım ve Tartışma
13. Hafta Bina ögeleri, iç-dış mekan ilişkisi, örneklerin irdelenmesi. Anlatım ve Tartışma
14. Hafta Ünlü mimarların mimarlık anlayışlarının görsel sunumlarla irdelenmesi. Sunum-Teslim
15. Hafta Final Haftası
16. Hafta Final Haftası
17. Hafta Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 25
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 40


ÖÇ-1Mimarlık etkinliğini genel ve kuramsal düzeyde tanımlayabilir.
ÖÇ-2Mimari tasarımı eleştirel perspektif içinde yaşam kültürü ile ilişkilendirebilr.
ÖÇ-3Geleneksel yapım ve vernaküler mimariden sivil ve anıtsal yapılara biçimleniş ilkelerine genel çerceveleri içinde tanımlayabilir.
ÖÇ-4Yaşam kültürünün belirlenmesinde, yapı sanatının toplum ile etkileşimine dayanan mesleki bakış açısına sahiptir.
ÖÇ-5Kavramsal düşünce ile tasarımın uygulama etkinliği arasında ilişki kurabilir.
ÖÇ-6Mesleki ortamda kendini ifade etme özgüvene ve bilinç düzeyine sahiptir.
ÖÇ-7Yerel-Ulusal ve uluslararası kültürel değerlerle ilgili mesleki bilinç düzeyine sahiptir.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12