Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MİMARİ ANLATIM TEKNİKLERİ I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IAD1011 1 MİMARİ ANLATIM TEKNİKLERİ I 2/2/0 Z İngilizce 6
Dersin Amacı
 Bu dersin amacı, algılama ve kavramaya ilişkin etken ve yöntemleri tanıtmak, çağdaş tüm mimari çizgisel anlatım tekniklerini ve ilgili standartları öğretmek; uygulamalarla pekiştirmek, grafik düşünme ve düşünceyi uygulanabilir nitelikte çizgisel somutlaştırma becerisini kazandırmaktır.


Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar %80 derse katılım sağlanmalıdır.
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Meltem Çetinel Ak, Öğr. Gör. Özlem Güven
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri A Şubesi | Pazartesi 09:00-12:45 | MTS 4 B Şubesi | Çarşamba 13:00-16:45 | MTS 3
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr. Gör. Dr. Meltem Çetinel Ak Perşembe 10:00-12:00, 1A-07
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders CATS üzerinden online olarak işlenecektir.

-Her derste 'uygulama' yapılacak ve ders sonunda teslim edilecektir.

-Her dersin sonunda ilgili konuya dair ödevler verilecektir ve bir sonraki derse kadar ödevler dijital ortamda teslim edilecektir. 

-CATS platformu üzerinden yapılan duyuruları, payaşılan kaynakları ve ödev teslimlerini takip etmek öğrencinin sorumluluğundadır. 

 
Temel Kaynaklar

CHING, F.D.K., 2009. Architectural Graphics, 4th Edition, Hoboken: John Wiley & Sons.

 

Diğer Kaynaklar

ZELL, M., 2009. The Architectural Drawing Course, London: Thames & Hudson.

CAIN, P., 2010. Drawing, Bristol: Intellect Ltd.

YEE, R., 2012. Architectural Drawing: A Visual Compendium of Types and Methods, 4th Edition. New York: John Wiley & Sons.

CHING, F.D.K., 2010. Design Drawing, 2nd Edition, Hoboken: John Wiley & Sons.

SEIDLER, J.R., 2007. Digital Drawings for Designers, New York: Fairchild Publications.

EDWARDS, B., 2008. Understanding Architecture Through Drawing, New York: Taylor & Francis.

DAVIES, J.,DUFF, L., 2005. Drawing – The Process, Bristol:  Intellect Ltd.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ders içeriğine giriş, ilgili araç ve gereçlerin genel tanımı. Çizgi, Şekil ve Desenler Konu anlatımı
2. Hafta Çizgi, Şekil ve Desenler Konu anlatımı ve stüdyo çalışması
3. Hafta Yazı Çalışması Konu anlatımı ve stüdyo çalışması
4. Hafta Ton ve Doku Konu anlatımı ve stüdyo çalışması
5. Hafta Ortografik Projeksiyon (Çoklu Görünüm) Plan, Kesiti ve Görünüş Konu anlatımı ve stüdyo çalışması
6. Hafta Ortografik Projeksiyon (Çoklu Görünüm) Plan, Kesiti ve Görünüş Ölçü ve Ölçeklendirme Stüdyo çalışması
7. Hafta Ortografik Projeksiyon (Çoklu Görünüm) Plan, Kesiti ve Görünüş Ölçü ve Ölçeklendirme Stüdyo çalışması
8. Hafta Ara sınav Değerlendirme
9. Hafta Ortografik Projeksiyon (Çoklu Görünüm) Plan, Kesiti ve Görünüş Ölçü ve Ölçeklendirme Stüdyo çalışması
10. Hafta Aksonometrik Çizim Konu anlatımı ve stüdyo çalışması
11. Hafta Aksonometrik Çizim Stüdyo çalışması
12. Hafta Aksonometrik Çizim Stüdyo çalışması
13. Hafta Patlatılmış Aksonometrik Çizim Konu anlatımı ve stüdyo çalışması
14. Hafta Dönemin tekrarı Tekrar
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 60
Final 1 20


ÖÇ-1Teknik çizimleri okuyabilme ve kavrayabilme
ÖÇ-2Teknik çizime ilişkin algılama ve kavramaya ilişkin etken ve yöntemleri öğrenme
ÖÇ-3Çağdaş çizgisel anlatım tekniklerini ve ilgili standartları öğrenme
ÖÇ-4Grafik düşünme becerisini kazanma
ÖÇ-5Tasarımını teknik çizim standartlarına ve çizgisel anlatım tekniklerine uygun somutlaştırabilme, proje derslerinde bu bilgileri kullanabilme
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12