Projede teknoloji, fonksiyon, biçim, mekan kurgusu ilişkileri dikkate alınarak, çalışma konusuna ait tasarım ile bina alt sistemlerinin tasarımı ve/veya seçimi ve birbirlerine entegrasyonunun gerçekleştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu bağlamda malzeme seçiminden başlayarak, tüm ölçeklerdeki tasarımın iç konfor ile ilgili kıstasları, en üst düzeyde sağlaması beklenmektedir.
Ön Koşullar
IAD0511 Inteior Design Studio V
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
2 ve 3 boyutlu tasarım yapabilme bilgi ve becerisi, derse devam
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Bilge Şan Özbilen, Öğr. Gör. Dr. Ali Kemal Terlemez, Öğr. Gör. Barış Birtan Gündüz
Asistanlar
Arş. Gör. Elif Ece Ilgaz
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 09:00-12:45, Cuma, 13:00-16:45, MTS VI-VII
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı 09:00-12:45, Cuma, 13:00-16:45, MTS VI-VII
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Çizim, Anlatım, Örnek Uygulama
Temel Kaynaklar
- Interior Design, John F.Pile, Harry Abrams Inc.Publisher, Nex York, 1995
- Human Dimension&Interior Design, Julius Panero, Martin Zelnik, Whitney Library of Design, The Architectural Press, Londra, 1986
- Yapı Tasarımı Genel Bilgileri, Ernst Neufert, Güven Kitabevi, Ankara, 1997
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin Tanıtımı
Proje Konusu ve Yerinin Tanıtılması
Anlatım
2. Hafta
Proje Konusu Eskiz Çalışması,
Veri Toplama ve Kütüphane Araştırması
Anlatım-Çizim
3. Hafta
Vaziyet Planı, Leke Çalışması, İhtiyaç Programı
Anlatım-Çizim
4. Hafta
Avan Proje 1/100 Planlama Kararları, Seçenek üretimi
Anlatım-Çizim
5. Hafta
Ara Değerlendirme I
Değerlendirme, Sunum
6. Hafta
1/100 ve 1/50 Ölçek Plan Kesit Görünüş, Çalışmaları, 3-Boyutlu Modelleme veya Maket Çalışmaları, Donanım ve Mobilya Seçenekleri
Anlatım-Çizim
7. Hafta
3-Boyutlu Modelleme veya Maket Çalışmaları, İç Mekan Donanım, Mobilya, Aydınlatma, Malzeme, Isıtma-Havalandırma Sistemleri
Anlatım-Çizim
8. Hafta
3-Boyutlu Modelleme veya Maket Çalışmaları, İç Mekan Donanım, Mobilya, Aydınlatma, Malzeme, Renk Isıtma-Havalandırma Sistemleri
Anlatım-Çizim
9. Hafta
Özel Konu: Proje ile ilgili seçilecek bir mekanla ilgili projeye özel tasarım çalışması
Anlatım-Çizim
10. Hafta
Ara Değerlendirme II
Değerlendirme, Sunum
11. Hafta
Uygulama Projesi: İç Mimarlık Mekan Tasarımı 1/20
Anlatım-Çizim
12. Hafta
Uygulama Projesi: İç Mimarlık Mekan Tasarımı 1/20
Anlatım-Çizim
13. Hafta
Genel Görüşme: Final Proje'ye Yönelik Çalışma, Detaylar, 3 boyutlu Mekanlar ve Görseller
Anlatım-Çizim
14. Hafta
Genel Görüşme: Final Proje teslimine Yönelik Çalışma
Anlatım-Çizim
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Kısa sınav(lar)
1
10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
40
Derse Devam / Katılım
1
10
Final Proje Teslimi
1
40
ÖÇ-1
Temel tasarım bilgi ve becerilerini öğrenerek, küresel ölçekte ekolojik, sosyo-ekonomik ve kültürel birleşenleri içeren tasarımlar yapabilme
ÖÇ-2
Tasarım problemlerini anlayarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler geliştirebilme
ÖÇ-3
İç mimari süreçlerle ilgili yapılan çalışmaları grafik anlatım dili ve sunum teknikleriyle ifade edebilme
ÖÇ-4
İki ve üç boyutlu tasarımlar ve mekansal tanımlamalar ve düzenlemeler yapabilme
ÖÇ-5
Renk ve doku uyumuna, görsel konforuna ve ilkelerini dikkat ederek mekansal bütünlük içinde kullanabilme
ÖÇ-6
İç mekandaki mobilya, donatı ve bitirme elemanlarını seçerek uygun kompozisyonda bir araya getirebilme
ÖÇ-7
Aydınlatma, akustik, ısıl konfor ve iç mekan hava kalitesi ilkelerini insan sağlığı, güvenliği ve konforuna uygun olarak geliştirebilme
ÖÇ-8
İç duvar, döşeme, tavan ve düşey sirkülasyon sistemleri geliştirebilme ve bunları mekanik, güvenlik, elektrik, elektronik ve data sistemleriyle birlikte düzenleyebilme
ÖÇ-9
Yapı elemanları, mobilya, donatı ve bitirme elemanlarında kullanılacak malzeme kararlarını alabilme ve detaylandırabilme
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2
PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3
PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4
PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6
PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7
PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10
P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11
P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12
P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.