Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


DONATI TASARIMI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IAD7021 7 DONATI TASARIMI 2/2/0 Z İngilizce 5
Dersin Amacı

Ders kapsamında, mekan donatı ilişkisi bütün olarak ele alınacaktır. Donatı, içinde yer aldığı bağlam olan mekanla birlikte incelenecek, bu bakış açısıyla donatı-mekan bağını kuvvetlendirecek tasarımlar geliştirilecektir. 

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Bu ders kapsamında hazırladıkları tasarımları İç Mimarlık Proje ve benzeri derslerde de değerlendirebilmektedirler. Bu ve benzeri nedenlerden dolayı derse devam %80 olarak uygulanmaktadır.
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Gamze Akbaş
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 09.00-12:45 - Ataköy Kampüsü - MTS 5
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr. Gör. Gamze Akbaş - Perşembe, 14:00-15:00, g.akbas@iku.edu.tr - 1A-13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Görsel sunum, stüdyo uygulama değerlendirmeleri, tartışma, modelleme.
Temel Kaynaklar A.R.Tilley, "The Measure of Man and Woman:Human Factor in Design", Wiley, ISBN-10:0471099554, 2001.

  J.Panero, M.Zelnik, "Human Dimension and Interior Space:A Source Book of Design Reference Standards", Watson-Guptill, ISBN-10:9780823072712, 1979. 

J.Hudson, "Process 50 Product Designs From Concept to Manufacture", Laurence King Publishing, ISBN:978-1-85-669-541-1, London, 2008.

R.Thompson, "Manufacturıng Processes", Thames&Hudson, ISBN:)78-0-500-51375-0, London, 2010.
Diğer Kaynaklar  Covid-19 Sonrası Gayrimenkul ve Konut Sektörü Üzerine Senaryolar - Serhat Başdoğan

https://www.arkitera.com/gorus/covid-19-sonrasi-gayrimenkul-ve-konut-sektoru-uzerine-senaryolar/

 

Koronavirüs ve Home Office: Zorunluluktan Sürekliliğe - Zuhal Nakay

https://www.arkitera.com/gorus/koronavirus-ve-home-office-zorunluluktan-sureklilige/

 

Koronavirüsten Korunmak İçin Şeffaf Plaj Kabinleri - Nilüfer Karakoç

https://www.arkitera.com/haber/koronavirusten-korunmak-icin-seffaf-plaj-kabinleri/

 

Karantina

https://www.arkitera.com/gorus/karantina/

 

Koronavirüsten Sonra Mimari - Emine Merdim Yılmaz

https://www.arkitera.com/haber/koronavirusten-sonra-mimari/

 

Karantina İçin Daire - Rıdvan Kutlutan

https://www.arkitera.com/proje/karantina-icin-daire/

 

Karantina Altında Hareketsiz “Duran” Kent Yaşamı - Pelin Bolca

https://www.arkitera.com/gorus/karantina-altinda-hareketsiz-duran-kent-yasami/

 

Pandemi Müzeleri ve Küresel Bellek - Nuran Çoban

https://www.arkitera.com/gorus/pandemi-muzeleri-ve-kuresel-bellek/

 

19. Yüzyılda Salgın Hastalıklar Kentleri Nasıl Şekillendirdi? (I) - Gizem Kıygı

https://www.arkitera.com/gorus/19-yuzyilda-salgin-hastaliklar-kentleri-nasil-sekillendirdi-i/

 

19. Yüzyılda Salgın Hastalıklar Kentleri Nasıl Şekillendirdi? (II) - Gizem Kıygı

https://www.arkitera.com/gorus/19-yuzyilda-salgin-hastaliklar-kentleri-nasil-sekillendirdi-ii/

 

COVID-19 Hastaları için Tasarım Önerisi: Breathe Just - Nilüfer Karakoç

https://www.arkitera.com/haber/covid-19-hastalari-icin-tasarim-onerisi-breathe-just/

 

Foster + Partners’tan Yeniden Kullanılabilir Siperlik Prototipi - Emine Merdim Yılmaz

https://www.arkitera.com/haber/foster-partnerstan-yeniden-kullanilabilir-siperlik-prototipi/

 

Koronavirüs Pandemisinde Sosyal Tasarım - SELİN GÜRDERE AKDUR

https://xxi.com.tr/i/koronavirus-pandemisinde-sosyal-tasarim

 

Korona Günlerinde Kentlerin Sosyo-Ekolojik Hafızası ve Salgınlar Bize Ne Söylüyor? - ESRA SERT

https://xxi.com.tr/i/corona-gunlerinde-kentlerin-sosyo-ekolojik-hafizasi-ve-salginlar-bize-ne-soyluyor

 

COVID-19 ve Antroposen’in Viralliği - ERAY ÇAYLI

https://xxi.com.tr/i/covid-19-ve-antroposen

 

ODTÜ TASARIM FABRİKASI COVID19’a karşı

http://tf.metu.edu.tr/tasarim-covid19/

 

İki Videonun da sonlarındaki sorular düşünülmeli

 

Kentleşmenin Salgın Hastalıklarla Olan İmtihanı - Ahmet Turan Köksal

https://www.youtube.com/watch?v=puCeeGbBYdM

 

Pandemi ve Mimarlık: İspanya'dan Örnekler – Mimar Zuhal Kol

https://www.youtube.com/watch?v=VYKFmfqYGxw

 

Acil korona Mekanları

https://acilkoronamekanlari.wordpress.com/proje-onerileri/

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin amacı, kapsamı ve içeriğinin tanıtılması Sözlü Anlatım
2. Hafta Mekan-Donatı İlişkisinin açıklanması Örnek projelerin analiz edilmesi
3. Hafta Tasarım önerisi: - Konsept –kavram oluşturma aşaması Öğrenci sunumları ve kritikler
4. Hafta Tasarım önerisi: - Konsept –kavram oluşturma aşaması Öğrenci sunumları ve kritikler
5. Hafta Tasarım önerisi: - Konsept –kavram oluşturma aşaması Öğrenci sunumları ve kritikler
6. Hafta Araştırma dosyası teslimi Teslim
7. Hafta Tasarım önerisinin geliştirilmesi: -Problem tespiti -İhtiyaç analizi -Ön eskiz çalışmalarının değerlendirilmesi Öğrenci sunumları ve kritikler
8. Hafta Tasarım önerisinin geliştirilmesi: -Problem tespiti -İhtiyaç analizi -Ön eskiz çalışmalarının değerlendirilmesi Öğrenci sunumları ve kritikler
9. Hafta Ara Teslim Teslim
10. Hafta Tasarım önerisinin geliştirilmesi Öğrenci sunumları ve kritikler
11. Hafta Tasarım önerisinin geliştirilmesi Öğrenci sunumları ve kritikler
12. Hafta Tasarım önerisinin geliştirilmesi Öğrenci sunumları ve kritikler
13. Hafta Tasarım önerisinin geliştirilmesi: - Sunumların hazırlanması Öğrenci sunumları ve kritikler
14. Hafta Tasarım önerisinin geliştirilmesi: - Sunumların hazırlanması Öğrenci sunumları ve kritikler
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 25
Projeler 1 25
Derse Devam / Katılım 1 20
Final 1 30


ÖÇ-1İnsan-donatı-işlev ilişkilerini antropometrik ölçü ve ergonometrik ihtiyaçlara göre tanımlayabilir.
ÖÇ-2Malzeme-üretim-uygulama ilişkilerini kullanarak modelleme yapabilir.
ÖÇ-3Kavramdan uygulamaya tasarım süreçlerini yönetebilir.
ÖÇ-4Kavramsal soyut düşünme ile biçimlendirme temel ilkelerini ilişkilendirebilir.
ÖÇ-5Donatı tasarımında insan sağlığı, kalite ve iş güvenliği önceliği ile proje geliştirebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12