Proje dersi, tespit edilen bir alanda veya binada, çevresel verileri göz önünde bulunduran, belirli bir konsept içerisinde geliştirilen "çağdaş bir tasarım" elde etmeyi amaçlamaktadır. Bu süreçte, sirkülasyon, biçim, yapı malzemesi, aydınlatma, teknik altyapı gibi ana kavramlar tartışılmakta, uygulama detayına varan çözüm önerileri geliştirilmektedir.
Ön Koşullar
IAD0612 Interior Design Studio VI
Eş Koşullar
Özel Koşullar
%80 derse devam zorunluluğu
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Aysun Karabay
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 09.00-12.45, Cuma 13:00-16:45, MTS 7
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Stüdyo uygulama ve değerlendirmeleri, modelleme ve kritikleri, sunumlar-jüri değerlendirmeleri
Temel Kaynaklar
Panero, J. and Zelnik, M. (1986). Human Dimension&Interior Design, Whitney Library of Design, The Architectural Press, Londra
Pile, J. F.(1995). Interior Design, arry Abrams Inc.Publisher, Nex York.
Neufert, E. (1997). Yapı Tasarımı Genel Bilgileri, Güven Kitabevi, Ankara.
Ramstedt, R. The Interior Desing Handbook. Particular Books.
Innes, M. Lighting for Interior Design. 2012.
Plunkett, D. Drawing for Interor Design 2nd Ed. 2014. Laurence King Publishing.
T+Details. Architecture and İnteriors Series. Tasarım Ysyın Grubu
Detail Annual Series. Archiworld.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Proje konusu kapsamında işlev tanımlanması, kavram tartışmaları, araştırma başlıklarının çıkarılması, proje altlıklarının tanımlanması ve hazırlanması
Anlatım- Sunum
2. Hafta
Karşılaştırmalı konu örneklerinin sunumu, malzeme konstrüksiyon, mekanik sistemlerin araştırma ve belirlenen seçim kararlarının sunumu
Anlatım- Sunum
3. Hafta
Karşılaştırmalı konu örneklerinin sunumu, malzeme konstrüksiyon, mekanik sistemlerin araştırma ve belirlenen seçim kararlarının sunumu
Anlatım-Sunum
4. Hafta
Ön proje eskiz uygulama çizimleri
Anlatım-Çizim
5. Hafta
Ön proje ve uygulama projesine yönelik araştırma ve çizim değerlendirmeleri
Anlatım-Çizim
6. Hafta
Ön proje ve uygulama projesine yönelik araştırma ve çizim değerlendirmeleri
Jüri Değerlendirmesi
7. Hafta
Ön proje ve uygulama projesine yönelik araştırma ve çizim değerlendirmeleri
Anlatım-Çizim
8. Hafta
Ön proje ve uygulama projesine yönelik araştırma ve çizim değerlendirmeleri
Anlatım-Çizim
9. Hafta
Mekan tasarımı ve donatı sistemleriyle ilgili çizim ve değerlendirmeler
Anlatım-Çizim
10. Hafta
Mekan tasarımı ve donatı sistemleriyle ilgili çizim ve değerlendirmeler
Anlatım-Çizim
11. Hafta
Sistem detayları ve nokta imalat detaylarının değerlendirilmesi
Jüri Değerlendirmesi
12. Hafta
Sistem detayları ve nokta imalat detaylarının değerlendirilmesi
Anlatım-Çizim
13. Hafta
Uygulama projesi teslim paftası ve araştırma raporları , sunum altlıklarının hazırlanması
Anlatım-Çizim
14. Hafta
Genel Görüşme-Teslime Yönelik Çalışma
Anlatım-Çizim
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
2
35
Kısa sınav(lar)
1
10
Derse Devam / Katılım
1
20
Final
1
35
ÖÇ-1
Kuramsal ve kavramsal düşünerek, soyutlaştırabilme becerisi.
ÖÇ-2
Tasarım problemlerini anlayarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler geliştirebilme.
ÖÇ-3
Temel tasarım bilgi ve becerilerini öğrenerek, küresel ölçekte ekolojik, sosyo-ekonomik ve kültürel birleşenleri içeren tasarımlar yapabilme.
ÖÇ-4
İnsan davranışları ve ilişkileri ile fiziksel çevre etkileşimini anlayabilme.
ÖÇ-5
İki ve üç boyutlu tasarımlar ve mekansal tanımlamalar ve düzenlemeler yapabilme.
ÖÇ-6
İç mekandaki mobilya, donatı ve bitirme elemanlarını seçerek uygun kompozisyonda bir araya getirebilme.
ÖÇ-7
Yapı sistemleri, metotları ve uygulamalarını analiz ederek gerekli iç mekan yapı kararlarını alabilme.
ÖÇ-8
Yapı elemanları, mobilya, donatı ve bitirme elemanlarında kullanılacak malzeme kararlarını alabilme ve detaylandırabilme.
ÖÇ-9
İç mekan tasarım ve uygulama süreçlerini yönetebilme ve maliyet analizlerini yapabilme.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2
PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3
PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4
PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6
PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7
PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10
P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11
P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12
P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.