İçmimarlık eğitiminde yer alan uygulamalı ve teorik tüm derslerde işlenen konuların sentezi ile belirlenen proje konusu kapsamında öğrencinin tasarıma ilişkin bilgi ve becerisinin sınanması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
IAD0711 İç Mimarlık Proje VII
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Dönem boyunca gerçekleştirilen tüm jürilere, dönem başında öğrencilere dağıtılan ders föyüne uygun olarak hazırlanarak eksiksiz katılmak.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Bilge Şan Özbilen, Dr. Öğr. Üyesi Aliye Rahşan Karabetça, Öğr. Gör. Dr. Zeynep Birgönül, Öğr. Gör. Dr. Sevinç Ormancı, Öğr. Gör. Aysun Karabay, Öğr. Gör. Barış Birtan Gündüz
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Jüri değerlendirmeleri, eskiz ve uygulama çizim çalışmaları, modelleme ve sunum.
Temel Kaynaklar
-S.K.Harmon, "The Codes Guidebook for Interiror", Wiley, 5.edition,ISBN-10:0470592095,2011
M.McGowan, "Interior Graphic Standards", Wiley, ISBN-10:0 471461962, 2004.
J.De Chiara, "Time-Saver Standards for Interior Design and Space", Mcgraw-Hill, ISBN-10:0070162999, 1991.
J.Panero, "Human Dimension and Interior Space: A Source Book Design Reference", Watson-Guptill, ISBN-10:9780823072712, 1979.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Proje bilgilendirme toplantısı.
Sunum.
2. Hafta
Tasarım kavramlarının geliştirilmesi, ihtiyaç programını belirleme, çevre düzenlemesine ve mekan organizasyonu tasarlama kararları (1/500 ölçek proje çalışmaları).
Proje çalışmaları.
3. Hafta
I. Ara Jüri Değerlendirmesi.
Sunum ve değerlendirme.
4. Hafta
Çevre düzenlemesine ve mekan organizasyonu tasarlama kararları. (1/500 - 1/200 ve 1/100 ölçek proje çalışmaları).
Proje çalışmaları.
5. Hafta
Ön proje plan ve kesitleri (1/200 ve 1/100 ölçek proje çalışmaları).
Proje çalışmaları.
6. Hafta
Ön proje plan ve kesitleri (1/200 ve 1/100 ölçek proje çalışmaları).
Proje çalışmaları.
7. Hafta
II. Ara Jüri Değerlendirmesi.
Sunum ve değerlendirme.
8. Hafta
Eskiz Sınavı.
Değerlendirme.
9. Hafta
Ön proje plan ve kesitleri (1/200 ve 1/100 ölçek proje çalışmaları).
Proje çalışmaları.
10. Hafta
İç düzenleme projesi 1/100, 1/50 ölçek çalışmalar, belirlenen bölümlere ait 1/10-1/20 sistem detaylarının geliştirilmesi.
Proje çalışmaları.
11. Hafta
III. Ara Jüri Değerlendirmesi.
Sunum ve değerlendirme.
12. Hafta
İç düzenleme projesi 1/100, 1/50 ölçek çalışmalar, belirlenen bölümlere ait 1/10-1/20 sistem detaylarının geliştirilmesi.
Proje çalışmaları.
13. Hafta
İç düzenleme projesi 1/100, 1/50 ölçek çalışmalar, belirlenen bölümlere ait 1/10-1/20 sistem detaylarının geliştirilmesi.
Proje çalışmaları.
14. Hafta
İç düzenleme projesi 1/100, 1/50 ölçek çalışmalar, belirlenen bölümlere ait 1/10-1/20 sistem detaylarının geliştirilmesi.
Proje çalışmaları.
15. Hafta
Teslim, proje sunumları ve jüri değerlendirmesi.
Sunum ve değerlendirme.
16. Hafta
Teslim, proje sunumları ve jüri değerlendirmesi.
Sunum ve değerlendirme.
17. Hafta
Teslim, proje sunumları ve jüri değerlendirmesi.
Sunum ve değerlendirme.
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
3
60
Final
1
30
ÖÇ-1
Farklı yapı tanımlamalarına ait iç mekan kurguları geliştirebilir
ÖÇ-2
Mimarlık alan disiplininde tanımlanan iç mekan ve çevre düzenlemesine ait tasarım proje ve uygulama projeleri gerçekleştirebilir.
ÖÇ-3
İç mekan ve çevre ile ilgili yerel ve küresel ölçekte proje, uygulama çalışmalarını yönetebilir.
ÖÇ-4
Mesleki alanda farklı disiplinlerle birlikte proje geliştirmek üzere ortak çalışmalara katılabilir, tüm süreclerde analiz-sentez yaparak sorunları tanımlayabilir.
ÖÇ-5
Varolan mekanlara yeniden işlev tanımlayarak kültürel değerleri, insan sağlığı ve yaşam kalitesini gelişimine katkı sağlayacak proje geliştirebilir
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2
PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3
PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4
PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6
PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7
PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10
P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11
P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12
P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.