Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MESLEK UYGULAMA BİLGİSİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IAD8035 8 MESLEK UYGULAMA BİLGİSİ 2/0/0 Z İngilizce 3
Dersin Amacı
Ders, iç mimarlık mesleğindeki potansiyel "çalışma alanlarını" sistematik bir biçimde tanımlamakta, öğrencinin mesleğe hazırlanmasını amaçlamaktadır. Ders, İç mimarlık pratiğinde, temel ihtiyaçların belirlenmesi, projenin oluşturulması, detaylandırılması ve uygulanması süreçlerinde yer alan "aktör" ve "kaynakların" tanımlanmasını amaçlamaktadır. Öğrencilere verilen bir konunun uygulama projesi olarak hazırlanması ve müşteriye sunumu için gerekli hazırlıkların tamamlanarak teslim edilmesi hedeflenmektedir. Ders kapsamında, müşteri ilişkileri, proje yönetimi, rol paylaşımı, proje denetleme ve süreç yönetimi gibi temel kavramlar incelenmektedir.
Ön Koşullar Temel iç mimarlık kavramlarını öğrenmiş olmak, iç mimarlık pratiği hakkında temel bilgilere sahip olmak.
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Zeynep Birgönül
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 13.00-15.00, B1 4
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders anlatım, Sunum, Çizim, Stüdyo değerlendirmeleri.

 
Temel Kaynaklar Mott, R. (1989). Managing A Design Practice, . London: Architectural Design and Technology Pres.


Obrien, J. J., Pre-construction Estimating, Budget Through Bid, Mac Graw Hill Company, 1994.


Piotrowski C.M. (1989).Professional Practice for Interior Designers. , New York:Van Nostrand Reinhold.


Sey, Y., Orhon, İ., Aral, N., Meslek Pratiği Bilgisi Dersi Notları, İTÜ Mimarlık Fakültesi, Baskı Atölyesi, 1984.



Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İç mimarlık uygulama pratiği temel bilgileri Sözlü anlatım, tartışma
2. Hafta Mesleki uygulamada aktörler ve kaynaklar Sözlü anlatım, tartışma
3. Hafta Mesleki uygulamada aktörler ve kaynaklar Sözlü anlatım, tartışma
4. Hafta Şantiye, Proje Yönetimi, Organizasyon Sözlü anlatım, tartışma
5. Hafta İş Planı, Aktivite, Birim Fiat, Metraj, Kaynaklar Sözlü anlatım, tartışma
6. Hafta Proje uygulama konusu seçimi tartışma
7. Hafta Sunumlar Tartışma
8. Hafta Yapım Projesi hazırlıkları Uygulama
9. Hafta Uygulama Projesi Detaylandırma Uygulama, Proje, Tablolar
10. Hafta Malzeme ve Donatı Seçimi ve Fiat Araştırması Uygulama; Proje, Tablolar
11. Hafta Değerlendirme Ara Değerlendirme
12. Hafta Proje Maliyet Analizi Uygulama, Proje, Tablolar
13. Hafta Proje plan, kesit, nokta detayları, malzeme seçimleri, metraj ve maliyet hesaplarının tamamlanması. Uygulama, Proje, Tablolar
14. Hafta Teslim ve sunum çalışmaları Uygulama, Proje Tablolar
15. Hafta Proje Teslimi
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 30
Derse Devam / Katılım 1 20
Final Teslim 1 50


ÖÇ-1Proje uygulamada, süreci yönetebilmek.
ÖÇ-2Uygulama sürecinde temel aktörleri bilmek, kaynaklardan faydalanabilmek, görev paylaşımını yapabilmek.
ÖÇ-3Uygulama sürecinde maliyet ve süre yönetimini yapabilmek.
ÖÇ-4Meslek uygulama pratiği hakkında bilgi sahibi olmak.
ÖÇ-5İş etiği, meslek etiği,yerel kanunlar ve temel sorumluluklar hakkında bilgi sahibi olmak.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12