Ders, iç mimarlık mesleğindeki potansiyel "çalışma alanlarını" sistematik bir biçimde tanımlamakta, öğrencinin mesleğe hazırlanmasını amaçlamaktadır. Ders, İç mimarlık pratiğinde, temel ihtiyaçların belirlenmesi, projenin oluşturulması, detaylandırılması ve uygulanması süreçlerinde yer alan "aktör" ve "kaynakların" tanımlanmasını amaçlamaktadır. Öğrencilere verilen bir konunun uygulama projesi olarak hazırlanması ve müşteriye sunumu için gerekli hazırlıkların tamamlanarak teslim edilmesi hedeflenmektedir. Ders kapsamında, müşteri ilişkileri, proje yönetimi, rol paylaşımı, proje denetleme ve süreç yönetimi gibi temel kavramlar incelenmektedir.
Ön Koşullar
Temel iç mimarlık kavramlarını öğrenmiş olmak, iç mimarlık pratiği hakkında temel bilgilere sahip olmak.
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Zeynep Birgönül
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 13.00-15.00, B1 4
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders anlatım, Sunum, Çizim, Stüdyo değerlendirmeleri.
Temel Kaynaklar
Mott, R. (1989). Managing A Design Practice, . London: Architectural Design and Technology Pres.
Obrien, J. J., Pre-construction Estimating, Budget Through Bid, Mac Graw Hill Company, 1994.
Piotrowski C.M. (1989).Professional Practice for Interior Designers. , New York:Van Nostrand Reinhold.
Sey, Y., Orhon, İ., Aral, N., Meslek Pratiği Bilgisi Dersi Notları, İTÜ Mimarlık Fakültesi, Baskı Atölyesi, 1984.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İç mimarlık uygulama pratiği temel bilgileri
Sözlü anlatım, tartışma
2. Hafta
Mesleki uygulamada aktörler ve kaynaklar
Sözlü anlatım, tartışma
3. Hafta
Mesleki uygulamada aktörler ve kaynaklar
Sözlü anlatım, tartışma
4. Hafta
Şantiye, Proje Yönetimi, Organizasyon
Sözlü anlatım, tartışma
5. Hafta
İş Planı, Aktivite, Birim Fiat, Metraj, Kaynaklar
Sözlü anlatım, tartışma
6. Hafta
Proje uygulama konusu seçimi
tartışma
7. Hafta
Sunumlar
Tartışma
8. Hafta
Yapım Projesi hazırlıkları
Uygulama
9. Hafta
Uygulama Projesi Detaylandırma
Uygulama, Proje, Tablolar
10. Hafta
Malzeme ve Donatı Seçimi ve Fiat Araştırması
Uygulama; Proje, Tablolar
11. Hafta
Değerlendirme
Ara Değerlendirme
12. Hafta
Proje Maliyet Analizi
Uygulama, Proje, Tablolar
13. Hafta
Proje plan, kesit, nokta detayları, malzeme seçimleri, metraj ve maliyet hesaplarının tamamlanması.
Uygulama, Proje, Tablolar
14. Hafta
Teslim ve sunum çalışmaları
Uygulama, Proje Tablolar
15. Hafta
Proje Teslimi
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Derse Devam / Katılım
1
20
Final Teslim
1
50
ÖÇ-1
Proje uygulamada, süreci yönetebilmek.
ÖÇ-2
Uygulama sürecinde temel aktörleri bilmek, kaynaklardan faydalanabilmek, görev paylaşımını yapabilmek.
ÖÇ-3
Uygulama sürecinde maliyet ve süre yönetimini yapabilmek.
ÖÇ-4
Meslek uygulama pratiği hakkında bilgi sahibi olmak.
ÖÇ-5
İş etiği, meslek etiği,yerel kanunlar ve temel sorumluluklar hakkında bilgi sahibi olmak.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2
PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3
PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4
PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6
PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7
PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10
P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11
P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12
P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.