Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MİMARLIK VE SANAT TARİHİ I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IAD2032 2 MİMARLIK VE SANAT TARİHİ I 2/0/0 Z İNGİLİZCE 3
Dersin Amacı
Tarih öncesinden başlayarak, İlkçağ ve Ortaçağ Mimarlık ve Sanat Tarihi Rönesans dönemine kadar incelenmektedir . Ders özellikle Anadolu, Avrupa ve Ortadoğu'da gerçekleşen sanat, mimarlık ve yapı çevrelerini irdelemektedir.  
Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar YOK
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Vehbi Tosun
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri ÇARŞAMBA, 14:00-16:00, CATS - Sanal Sınıf
Görüşme Saatleri ve Yeri ÇARŞAMBA, 13.15-14:00, CATS Özel Sanal Sınıfı (önceden randevu almak gerekebilir).
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Theory/Lecture, Group Discussions and Presentations, Visual Presentations

Temel Kaynaklar • The Beginnings of Architecture, Gideon, S, New York, 1964.
• Mimarlık Üzerine On Kitap, Vitruvius, İstanbul, 1990.
• History of Art, Janson, H.W., New York, 1963.
• Ancient Civilization and Ruins of Turkey, İstanbul, 1978.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin Tanıtımı ve Giriş Ders Anlatımı
2. Hafta Eski Çağda Mezopotamya ve Anadolu'da Sanat ve Mimarlık Ders Anlatımı, Görsel Sunum
3. Hafta Mısır ve Pers Mimarlığı Ders Anlatımı, Görsel Sunum
4. Hafta Antik Ege ve Yunan Sanat ve Mimarisi Ders Anlatımı, Görsel Sunum
5. Hafta Roma döneminde Sanat ve Mimarlık Ders Anlatımı, Görsel Sunum
6. Hafta Avrupa'da Ortaçağ Mimarisi Ders Anlatımı, Görsel Sunum
7. Hafta Bizans Mimarisi Ders Anlatımı, Görsel Sunum
8. Hafta Romanesk Ders Anlatımı, Görsel Sunum
9. Hafta Gotik Mimari Ders Anlatımı, Görsel Sunum
10. Hafta Gotik Mimari Ders Anlatımı, Görsel Sunum
11. Hafta Öğrenci Sunumları ve Değerlendirmeler Sunum ve Tartışma
12. Hafta İslam Mimarisi (700-1400) Ders Anlatımı, Görsel Sunum
13. Hafta Selçuklu Mimarisi (1070-1200) Ders Anlatımı, Görsel Sunum
14. Hafta Osmanlı Mimarisi (1299-1453) Ders Anlatımı, Görsel Sunum
15. Hafta Öğrenci Sunumları ve Değerlendirmeler Sunum ve Tartışma
16. Hafta Öğrenci Sunumları ve Değerlendirmeler Sunum ve Tartışma
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 30
Derse Devam / Katılım 1 20
Final 1 50


ÖÇ-1To understand how Cities, Architecture and Interior Architecture developed until Renaissance with reference to the physical, social and cultural factors that shaped the Built Environment in different parts of the world with specific emphasis on Anatolia, Europe and Middle-east.
ÖÇ-2To understand and interpret architecture, interior architecture and civilization from a historical perspective.
ÖÇ-3To fulfill students with necessary knowledge and information with architectural history so that they are aware of past and they can reflect this knowledge in their projects.Also to teach students why history and continuity in built environment is important.
ÖÇ-4To introduce design characteristics of houses, public buildings, town centers and to teach a general understanding of different periods and architectural styles.
ÖÇ-5How one can learn from architectural history, and interpret this knowledge in design.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12