Tarih öncesinden başlayarak, İlkçağ ve Ortaçağ Mimarlık ve Sanat Tarihi Rönesans dönemine kadar incelenmektedir . Ders özellikle Anadolu, Avrupa ve Ortadoğu'da gerçekleşen sanat, mimarlık ve yapı çevrelerini irdelemektedir.
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
YOK
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Vehbi Tosun
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
ÇARŞAMBA, 14:00-16:00, CATS - Sanal Sınıf
Görüşme Saatleri ve Yeri
ÇARŞAMBA, 13.15-14:00, CATS Özel Sanal Sınıfı (önceden randevu almak gerekebilir).
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Theory/Lecture, Group Discussions and Presentations, Visual Presentations
Temel Kaynaklar
• The Beginnings of Architecture, Gideon, S, New York, 1964.
• Mimarlık Üzerine On Kitap, Vitruvius, İstanbul, 1990.
• History of Art, Janson, H.W., New York, 1963.
• Ancient Civilization and Ruins of Turkey, İstanbul, 1978.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin Tanıtımı ve Giriş
Ders Anlatımı
2. Hafta
Eski Çağda Mezopotamya ve Anadolu'da Sanat ve Mimarlık
Ders Anlatımı, Görsel Sunum
3. Hafta
Mısır ve Pers Mimarlığı
Ders Anlatımı, Görsel Sunum
4. Hafta
Antik Ege ve Yunan Sanat ve Mimarisi
Ders Anlatımı, Görsel Sunum
5. Hafta
Roma döneminde Sanat ve Mimarlık
Ders Anlatımı, Görsel Sunum
6. Hafta
Avrupa'da Ortaçağ Mimarisi
Ders Anlatımı, Görsel Sunum
7. Hafta
Bizans Mimarisi
Ders Anlatımı, Görsel Sunum
8. Hafta
Romanesk
Ders Anlatımı, Görsel Sunum
9. Hafta
Gotik Mimari
Ders Anlatımı, Görsel Sunum
10. Hafta
Gotik Mimari
Ders Anlatımı, Görsel Sunum
11. Hafta
Öğrenci Sunumları ve Değerlendirmeler
Sunum ve Tartışma
12. Hafta
İslam Mimarisi (700-1400)
Ders Anlatımı, Görsel Sunum
13. Hafta
Selçuklu Mimarisi (1070-1200)
Ders Anlatımı, Görsel Sunum
14. Hafta
Osmanlı Mimarisi (1299-1453)
Ders Anlatımı, Görsel Sunum
15. Hafta
Öğrenci Sunumları ve Değerlendirmeler
Sunum ve Tartışma
16. Hafta
Öğrenci Sunumları ve Değerlendirmeler
Sunum ve Tartışma
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
30
Derse Devam / Katılım
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
To understand how Cities, Architecture and Interior Architecture developed until Renaissance with reference to the physical, social and cultural factors that shaped the Built Environment in different parts of the world with specific emphasis on Anatolia, Europe and Middle-east.
ÖÇ-2
To understand and interpret architecture, interior architecture and civilization from a historical perspective.
ÖÇ-3
To fulfill students with necessary knowledge and information with architectural history so that they are aware of past and they can reflect this knowledge in their projects.Also to teach students why history and continuity in built environment is important.
ÖÇ-4
To introduce design characteristics of houses, public buildings, town centers and to teach a general understanding of different periods and architectural styles.
ÖÇ-5
How one can learn from architectural history, and interpret this knowledge in design.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2
PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3
PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4
PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6
PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7
PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10
P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11
P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12
P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.