Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MİMARLIK VE SANAT TARİHİ II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IAD3031 3 MİMARLIK VE SANAT TARİHİ II 2/0/0 Z İNGİLİZCE 2
Dersin Amacı
Bu ders Rönesans Dönemi Mimarlık ve Sanatı ile başlayıp Art Nouveau ve modernizmin doğuşuna kadar olan süreyi içermektedir. Avrupa'da Rönesans ve sonrasında gelişen akımların yanı sıra Osmanlı Mimarlığında Klasik Dönem ve sonrası görülen mimarlık akım ve etkileşimler görsel malzemeler eşliğinde öğrencilere sunulmaktadır. Bu süreçte yer alan farklı stillerdeki önemli sembolik binalar, plan, cephe, yapım tekniği ve malzemeleri ile iç mekan özellikleri ve kurguları ile diğer mimari özellikleri detaylı olarak ele alınacaktır.  
Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar YOK
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr Meltem Çetinel Ak
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba 09:00-11:00
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe 10:00-12:00 1A07
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Teori-Anlatım, Tartışma
Temel Kaynaklar

Altun, Ara, Ortaçağ Türk Mimarisinin Ana Hatları İçin bir Özet, Arkeoloji ve Sanat yayınları, İstanbul, 1989.

Aslanapa, Oktay, Turkish Art and Architecture, London, 1971, Ankara 2004.

Benevolo, Leonardo. The architecture of the Renaissance, London: Routledge, 1978.

Egli, Hans, Sinan: An Interpretation, Ege Yayınları, İstanbul, 1997.

Goodwin, Godfrey. A History of Ottoman Architecture, Thames & Hudson, Londra, 1971.

Kuban, Doğan, 100 Soruda Türkiye Sanatı Tarihi, İstanbul, 1970

Kuban, Doğan, Anadolu Türk Mimarisinin Kaynak ve Sorunları, İstanbul, 1965.

Kuban, Doğan, Osmanlı Çağında Anadolu Sanatı, Yapı Kredi Yay., İstanbul, 2004.

Kuban, Doğan, Çağlar Boyunca Türkiye Sanatının Ana Hatları, Yapı Kredi Yay., İstanbul, 2004.

Kuban, Doğan, Osmanlı Mimarisi, YEM Yayınları, İstanbul, 2007.

Kuran, Abdullah, Mimar Sinan, Hürriyet Vakfı Yayınları, İstanbul, 1987.

Moffett, Marian, Michael W. Fazio, and Lawrence Wodehouse. A world history of architecture. Laurence King Publishing, 2008.

Norberg-Schulz, Christian. Baroque Architecture, New York: Electa/Rizzoli, 1972.

Norberg-Schulz, Christian. Meaning in Western architecture. New York: Rizzoli, 1993.

Summerson, John. The Architecture of the Eighteenth Century. London, New York: Thames and Hudson.

Trachtenberg, Marvin, and Isabelle Hyman. Architecture: From Prehistory to Postmodernity. Brantford, Ont: W. Ross MacDonald School Resource Services Library, 2008.

Wittkower, Rudolf. Architectural principles in the age of humanism. New York: Academy Editions, 1998.

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin ve içeriğinin tanıtılması, ders hakkında genel bilgilerin verilmesi Görsel Sunum ve Anlatım
2. Hafta İslam mimarlığının temelleri Görsel Sunum ve Anlatım
3. Hafta Selçuklu İmparatorluğunda Sanat ve Mimarlık Görsel Sunum ve Anlatım
4. Hafta Selçuklu İmparatorluğunda Sanat ve Mimarlık Görsel Sunum ve Anlatım
5. Hafta Osmanlı İmparatorluğunda Sanat ve Mimarlık : Erken Dönem Görsel Sunum ve Anlatım
6. Hafta Osmanlı İmparatorluğunda Sanat ve Mimarlık : Klasik Dönem ve Mimar Sinan Görsel Sunum ve Anlatım
7. Hafta Osmanlı İmparatorluğunda Sanat ve Mimarlık : Lale Devri ve Geç dönem Görsel Sunum ve Anlatım
8. Hafta Vize Sunum ve teslim
9. Hafta Rönesans Sanatı ve Mimarisi Görsel Sunum ve Anlatım
10. Hafta Rönesans Sanatı ve Mimarisi Görsel Sunum ve Anlatım
11. Hafta Barok Sanatı ve Mimarisi Görsel Sunum ve Anlatım
12. Hafta Barok Sanatı ve Mimarisi Görsel Sunum ve Anlatım
13. Hafta Tarihselcilik - Neoklasizm - Romatizm Görsel Sunum ve Anlatım
14. Hafta Endüstri Devrimine Doğru - Aydınlanma Mimarisi Görsel Sunum ve Anlatım
15. Hafta
16. Hafta Final Final
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 30
Final 1 30


ÖÇ-1İç mekan tasarım tarihi ile bunu şekillendiren mimarlık, mobilya ve sanat akımlarını ve diğer kültürel faktörleri anlayabilme
ÖÇ-2Tarihsel süreçte mimarlık, iç mimarlık, kültür, uygarlık ve sanat kavramlarını anlayabilme ve yorumlayabilme
ÖÇ-3Tarihsel perspektif içerisinde farklı dönemlere ilişkin mekan kurgularının tanıtılması
ÖÇ-4Mimarlığın ve güzel sanatların tarihsel perspektifi içinde mekan kurgusunu anlayıp yorumlayabilme
ÖÇ-5Batı kaynaklı sanatların ve mimarlığın Osmanlı Mimarlığı’nda Klasik Dönem sonrasına etkilerini yorumlayacak eleştirel bakış açısının kazandırılması
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12