Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İÇ MİMARLIK PROJE III

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IAD0311 3 İÇ MİMARLIK PROJE III 2/6/0 Z İNGİLİZCE 9
Dersin Amacı
Bina ve çevresinin, fiziksel çevre bileşenlerini dikkate alarak tasarlayabilmek konusunda gerekli analizlerin yapılması, bu konudaki temel kavramların tanıtılması dersin hedefleri arasındadır.  
Ön Koşullar IAD2012 İÇ MİMARLIK PROJE II
Eş Koşullar -
Özel Koşullar %80 derse katılım sağlanmalıdır. Öğrencinin IAD2012 Interior Design Studio II dersinden geçer bir not alması gerekmektedir. Öğrencinin sınıf uygulamalarına katılması, projeye ilişkin tasarım çözüm önerilerinin ders saatlerinde geliştirilmesi gerekmektedir.Sınıf içi uygulamalarına ve eskiz sınavlarına katılması gerekmektedir.
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Tuğba Taştan, Öğr. Gör. Dr. Sevinç Ormancı, Öğr. Gör. Çiğdem Karabağ, Öğr. Gör. Sinem Ceyda Eroğlu Sülen
Asistanlar Arş. Gör. Esra Karaca
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 09:00-12:45 / MTS II-III Cuma 13:00-16:45 / MTS II-III
Görüşme Saatleri ve Yeri Esra Karaca, Pazartesi 10:00-11:00, 1A14
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Proje dersi atölye çalışması  şeklinde sürdürülmektedir.  Her hafta projenin ilerleyiş biçimine bağlı olarak teorik anlatımlar-görsel sunumlarla bilgi aktarımları sağlanmaktadır. Öğrenciler proje konusunu sınıf içindeki çalışmaları ile geliştirmektedir.


Anlatım, çizim, maket, çalışması, teknik geziler ders ile ilgili öğretim yöntemleridir.

 
Temel Kaynaklar Architecture: Form, Space and Order. Ching, F.  New York:Van Nostrand Reinhold, 1996.
Interior Design, Ching, F. New York:Van Nostrand Reinhold, 1987
Principles of Design in Architecture. New York: Van Nostrand Reinhold, 1981.
Design Fundamentals. Scott R.G, McGraw Hill, 1959.
Principles of Three Dimensional Design. Wucius Wong. New York: Van Nostrand Reinhold, 1996.

 
Diğer Kaynaklar Kapferer, J.N., (1992). Strategic Brand Management, New York: The Free Press.

Kotler, P., (2000). Marketing Management The Millennium Edition, Prentice Hall, New Jersey

Arslan, K., (2016). Görsel Mağazacılık. Ankara: Detay Yayıncılık

Azaklı, Ö.M., (2021). Görsel Mağazacılık: Perakendede Etkili Vitrin Tasarımı ve Mağaza İçi Sergileme Yöntemleri. İstanbul: Literatür Yayınları.

Dunne P., Lusch R. & Carver J. (2013). Retailing (7th Edition). Cengage Learning Publications

Mesher, L. (2013). İç Mekan Tasarımında Mağaza Tasarımı. İstanbul: Literatür Yayıncılık

Demirci, F. (2000). Perakendecilikte mağaza düzenlemesi, Beta Yayıncılık, 2000 

Pegler, Martin M. (1997). Store windows : no.9 , Retail Reporting Corporation

Green, W. (1986). The Retail Store, Van Nostrand Reinhold Company Inc, New York.

Soto, P. (2002). Shop Window Design, Loft Publications, Barcelona

Vercelloni, M. (2003). New Stores in USA 2, Edizioni L’archivolto, Milano

Green, W. (1986). The Retail Store, Van Nostrand Reinhold Company Inc, New York

 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Projenin içeriğinin sunumu Anahtar kavramlar ve çalışma alanı seçimi üzerine araştırmaların yapılması Anlatım-çizim, örnek uygulamalar
2. Hafta Proje konusuna ve alana ilişkin bilgi toplamaya yönelik analizleri, Öğrencilerin araştırmalarının değerlendirilmesi, stüdyo çalışması Anlatım-çizim, örnek uygulamalar
3. Hafta Proje konusuna ve alana ilişkin bilgi toplamaya yönelik analizleri, Öğrencilerin araştırmalarının değerlendirilmesi, stüdyo çalışması Anlatım-çizim, örnek uygulamalar
4. Hafta Proje konusuna ilişkin çalışmalar; konsept geliştirme, senaryo oluşturma, görselleştirme çalışmaları; stüdyo çalışması Anlatım-çizim, örnek uygulamalar
5. Hafta I. JÜRİ: Alan ve konuya ilişkin analizler, çözümlemeler | Değerlendirme Jüri
6. Hafta Proje konusuna ilişkin çalışmalar; konsept geliştirme, senaryo oluşturma, görselleştirme çalışmaları; stüdyo çalışması Anlatım-çizim, bilgisayar destekli tasarım
7. Hafta Proje konusuna ilişkin Mekân Tasarımı 1/50, Donatı Tasarımı 1/20, Aktif sistem tasarımı, Perspektifler, Malzeme kararları Anlatım-çizim, bilgisayar destekli tasarım
8. Hafta RAMAZAN BAYRAMI TATİLİ -
9. Hafta Mekân Tasarımı 1/50, Donatı Tasarımı 1/20, Aktif sistem tasarımı, Perspektifler, Malzeme kararları Anlatım-çizim, bilgisayar destekli tasarım
10. Hafta Mekân Tasarımı 1/50, Donatı Tasarımı 1/20, Aktif sistem tasarımı, Perspektifler, Malzeme kararları Anlatım-çizim, bilgisayar destekli tasarım
11. Hafta II. JÜRİ: Konsept kararları, mekânsal kararlar, 1/50 çizimler ve perspektifler | Değerlendirme Jüri
12. Hafta Mekân Tasarımı 1/50, Donatı Tasarımı 1/20, Aktif sistem tasarımı, Perspektifler, Malzeme kararları Anlatım-çizim, bilgisayar destekli tasarım
13. Hafta Mekân Tasarımı 1/50, Donatı Tasarımı 1/20, Aktif sistem tasarımı, Perspektifler, Malzeme kararları Anlatım-çizim, bilgisayar destekli tasarım
14. Hafta Donatı Tasarımı 1/20, Aktif sistem tasarımı, Perspektifler, Malzeme kararları. Proje teslimine yönelik hazırlıklar Anlatım-çizim, bilgisayar destekli tasarım
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 40
Derse Devam / Katılım 1 20
Final 1 40


ÖÇ-1Tasarım problemlerini anlayarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler geliştirebilme
ÖÇ-2Kuramsal ve kavramsal düşünerek, soyutlaştırabilme becerisi kazanarak iç mimari süreçlerle ilgili yapılan çalışmaları
ÖÇ-3İki ve üç boyutlu tasarımlar ve mekansal tanımlamalar ve düzenlemeler yapabilme
ÖÇ-4Renk ve doku uyumuna, görsel konforuna ve ilkelerini dikkat ederek mekansal bütünlük içinde kullanabilme
ÖÇ-5İç mekandaki mobilya ve donatı elemanlarını seçerek uygun kompozisyonda bir araya getirebilme
ÖÇ-6İç duvar, döşeme, tavan ve düşey sirkülasyon sistemleri geliştirebilme
ÖÇ-7İnsan davranışları ve ilişkileri ile fiziksel çevre etkileşimini anlayabilme yeteneğini kazanır.Bina ve yakın çevresini, fiziksel çevre bileşenlerini dikkate alarak analiz edebilme konusunda genel kavramlar tanıtılır.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12