Mimari Simülasyon dersinde;
Öğrencilere bilgisayar destekli modelleme ve görselleştirme tekniklerinin kullanılmasına yönelik beceriyi kazandırmak
Güncel animasyon programlarının kullanımını sağlamak
Tasarımlarını dijital ortamda sunabilmeleri konusunda uygulama yaptırmak hedeflenmektedir.
Modelleme tekniklerinin uygulamalı olarak anlatılması
Programlar arası veri alışverişinin anlatılması
Farklı mimari ifade biçimlerinin irdelenmesi
Temel Kaynaklar
• Understanding Virtual Design Studios, Mary Lou Maher, Simeon Simoff, Ann Cicognani, Springer Verlag Limited, Londra, 2000.
• Sanal Ortamda Uzaktan Etkileşimli Mimari Tasarım Eğitimi DPT 139 Nolu Proje, Gülen Çağdaş, İTÜ Mimarlık Fakültesi, İstanbul, 2000
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ders İçeriği Tanıtımı, Çalışılacak Projenin Seçimi
Anlatım ve Proje seçimi
2. Hafta
Sketch Up Arayüz Tanıtımı, Proje çizimlerinin Sketch Up ortamına aktarılması
Anlatım
3. Hafta
Sketch Up programı üzerinde modelleme
Anlatım
4. Hafta
3B objelerin içeri aktarılması, 2B görsellerin dışarı aktarışması
Anlatım
5. Hafta
1. Uygulama ve teslimi
Uygulama
6. Hafta
Lumion programı arayüzü tanıtımı
Anlatım
7. Hafta
Lumion’da malzeme, ışık ve sahne ayarlama
Anlatım
8. Hafta
Lumion’da malzeme, ışık ve sahne ayarlama
Anlatım
9. Hafta
Ara Sınav
Sınav
10. Hafta
Lumion’da render sahnesi hazırlama ve render çalışması
Anlatım
11. Hafta
2. Uygulama ve teslimi
Uygulama
12. Hafta
Lumion’da animasyon sahnesi hazırlama ve animasyon çalışması
Anlatım
13. Hafta
3. Uygulama ve teslimi
Uygulama
14. Hafta
Final Sunumu Hazırlama
Anlatım ve Uygulama
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
3
30
Final
1
40
ÖÇ-1
İç mimari süreçlerle ilgili yapılan çalışmaları dijital ortamda ifade edebilme
ÖÇ-2
İç mimari projeleri grafik anlatım dili ve sunum teknikleriyle ifade edebilme
ÖÇ-3
Dijital ortamda İki ve üç boyutlu düşünebilme ve tasarım yapabilme
ÖÇ-4
İki ve üç boyutlu tasarımlar ve mekansal tanımlamalar yapabilme
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2
PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3
PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4
PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6
PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7
PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10
P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11
P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12
P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.