The course starts with early Modern Architectural Movements in the late 19th century and includes all the movements and styles including post-modern movement until today. Topics include, why and how Modern Architecture started, the pioneer architects of modern and post-modern movements their ideas, concepts and works, contemporary architects and architecture as of today with examples from all over the world, architecture in Turkey in the 20th century with reference to National and International architectural movements.
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
YOK
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Vehbi Tosun
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi 17:00-19:00, CATS Online
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 16:15-17:00 CATS Özel Sanal Sınıfı (önceden randevu almak gerekebilir).
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Teori, Anlatım, tartışma, görsel sunumlar
Temel Kaynaklar
• The Beginnings of Architecture, Gideon, S, New York, 1964.
• Mimarlık Üzerine On Kitap, Vitruvius, İstanbul, 1990.
• History of Art, Janson, H.W., New York, 1963.
• Ancient Civilization and Ruins of Turkey, İstanbul, 1978.
• Türk ve İslam Ülkeleri MimarisineToplu Bakış,H.Sezgin,İstanbul,1979
• Sanat Tarihi,N.Sinemoğlu,İstanbul,1984
Diğer Kaynaklar
-Le Corbusier, 1999, Bir Mimarlığa Doğru
-Jenks, C, 1973, Movements Modernes en Architectures, Mardaga
-Kortan, E., 1985, XX. yüzyıl Mimarlığına Estetik açıdan Bakış, Yaprak, Ankara
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin Tanıtımı
Anlatım
2. Hafta
Mimarlık Tarihi ve Mimari Stillerin kısa tekrarı, Endüstri devrimi, Teknolojide Gelişmeler
Anlatım, Görsel Sunum
3. Hafta
Modern Mimarlığın doğuşu, Art Nouveau, Art Deco
Anlatım, Görsel Sunum
4. Hafta
Öncü Modern Mimarlar: Adol Loos, Tony Garnier, Charles Rennie Mackintosh, Louis Sullivan........
Anlatım, Görsel Sunum
5. Hafta
Modern Mimarlığın 4 ustası: W.Gropius, F.L.Wright, Le Corbusier, Mies van der Rohe.
Anlatım, Görsel Sunum
6. Hafta
Modern Mimarlık: Örnek Yapılar, Ünlü Mimarlar
Anlatım, Görsel Sunum
7. Hafta
Bauhaus, Purism, İşlevselcilik, Uluslararası Stil, Organik Mimari, Konstrüktivism, Expressionism, Brutalism, Neoplasricism (De Stijl),
Anlatım, Görsel Sunum
8. Hafta
1. ara sınav
Sınav, Değerlendirme
9. Hafta
Uzay Çağı/Futurism, Minimalism, Pop Art
Anlatım, Görsel Sunum
10. Hafta
Post Modernism: Characteristics, Özellikleri, Mimarlar ve Örnekler
Anlatım, Görsel Sunum
11. Hafta
Dekonstrüktivism, Yeşil Mimari: Özellikleri, Mimarlar ve Örnekler
Anlatım, Görsel Sunum
12. Hafta
I.Ulusal Mimarlık Hareketi-Türkiye
Anlatım, Görsel Sunum
13. Hafta
II.Ulusal Mimarlık Hareketi-Türkiye
Anlatım, Görsel Sunum
14. Hafta
Dersin Genel Tekrarı ve Değerlendirmesi
Anlatım, Görsel Sunum ve Tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
Sınav, Değerlendirme
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
30
Derse Devam / Katılım
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
How and Why Modern Architecture emerged in relation to technology, social and cultural factors
ÖÇ-2
To understand modern, post modern architecture as well as interior architecture from a historic perspective and acquire knowledge for interpretation.
ÖÇ-3
To learn new concepts, design principles, space organizations, materials and technologies as well as new trends in architecture and interior design
ÖÇ-4
To acquire information on contemporary architects and their projects.
ÖÇ-5
To introduce design characteristics of various styles and trends in modern and post-modern architecture from a historical perspective so that students can acquire their own style/identity during education.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2
PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3
PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4
PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6
PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7
PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10
P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11
P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12
P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.