Bu düzeydeki proje çalışmasında küçük ölçekteki iç mekan tasarımı teknik ve estetik beraberliğiyle işlenmektedir. Verilen proje konusuyla ilgili insan-çevre ilişkiler (fiziksel çevre bileşenleri, psikolojik çevre), normlar tasarım değişkenleriyle birlikte ele alınmaktadır. Bilgisayar destekli tasarım ile proje konusu geliştirilmektedir.
Ön Koşullar
IAD0311 İÇ MİMARLIK PROJE III dersinden geçer not almaları ön koşuldur.
Eş Koşullar
Öğrencilerin sınıf içi uygulamalara, eskiz sınavlarına katılmaları ve derse devam etmeleri gerekmektedir.
Özel Koşullar
Öğrencilerin sınıf içi uygulamalara, eskiz sınavlarına katılmaları ve derse devam etmeleri gerekmektedir.
Proje dersi atölye çalışması şeklinde sürdürülmektedir. Her hafta projenin ilerleyiş biçimine bağlı olarak teorik anlatımlar-görsel sunumlarla bilgi aktarımları sağlanmaktadır. Öğrenciler proje konusunu sınıf içindeki çalışmaları ile geliştirmektedir.
Projeyi geliştirmeye yönelik olarak yapılan eskiz ve maket çalışmaları dersin devam notunda ve yıl içi performans değerlendirmesi için gereklidir. Anlatım,çizim,bilgisayar destekli tasarım,maket çalışmaları ile verilen proje konusu geliştirilmektedir.
Temel Kaynaklar
Designing Interiors, Kimler and Kimler, Foth Worth:Hardcourt Brace Jovanovich College Publishers, 1992.
Interior Design, Pile, J. New York:Harry N.Abrams Inc. Publishers, 1995.
Interior Design, Ching, F. New York:Van Nostrand Reinhold, 1987
Diğer Kaynaklar
Kapferer, J.N., (1992). Strategic Brand Management, New York: The Free Press.
Kotler, P., (2000). Marketing Management The Millennium Edition, Prentice Hall, New Jersey
Arslan, K., (2016). Görsel Mağazacılık. Ankara: Detay Yayıncılık
Azaklı, Ö.M., (2021). Görsel Mağazacılık: Perakendede Etkili Vitrin Tasarımı ve Mağaza İçi Sergileme Yöntemleri. İstanbul: Literatür Yayınları.
Dunne P., Lusch R. & Carver J. (2013). Retailing (7th Edition). Cengage Learning Publications
Mesher, L. (2013). İç Mekan Tasarımında Mağaza Tasarımı. İstanbul: Literatür Yayıncılık
Demirci, F. (2000). Perakendecilikte mağaza düzenlemesi, Beta Yayıncılık, 2000
Pegler, Martin M. (1997). Store windows : no.9 , Retail Reporting Corporation
Green, W. (1986). The Retail Store, Van Nostrand Reinhold Company Inc, New York.
Soto, P. (2002). Shop Window Design, Loft Publications, Barcelona
Vercelloni, M. (2003). New Stores in USA 2, Edizioni L’archivolto, Milano
Green, W. (1986). The Retail Store, Van Nostrand Reinhold Company Inc, New York
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Projenin içeriğinin sunumu; Anahtar kavramlar ve çalışma alanı seçimi üzerine araştırmaların yapılması
Anlatım-çizim, örnek uygulamalar
2. Hafta
Proje konusuna ve alana ilişkin bilgi toplamaya yönelik analizleri, Öğrencilerin araştırmalarının değerlendirilmesi, stüdyo çalışması
Anlatım-çizim, örnek uygulamalar
3. Hafta
Proje konusuna ve alana ilişkin bilgi toplamaya yönelik analizleri, Öğrencilerin araştırmalarının değerlendirilmesi, stüdyo çalışması
Anlatım-çizim, örnek uygulamalar
4. Hafta
Proje konusuna ilişkin çalışmalar; konsept geliştirme, senaryo oluşturma, görselleştirme çalışmaları; stüdyo çalışması
Anlatım-çizim, örnek uygulamalar
5. Hafta
I. JÜRİ: Alan ve konuya ilişkin analizler, çözümlemeler | Değerlendirme
JÜRİ
6. Hafta
Proje konusuna ilişkin çalışmalar; konsept geliştirme, senaryo oluşturma, görselleştirme çalışmaları; stüdyo çalışması
Anlatım-çizim, bilgisayar destekli tasarım
7. Hafta
Proje konusuna ilişkin Mekân Tasarımı 1/50, Donatı Tasarımı 1/20, Aktif sistem tasarımı, Perspektifler, Malzeme kararları
Anlatım-çizim, bilgisayar destekli tasarım
8. Hafta
RAMAZAN BAYRAMI TATİLİ
-
9. Hafta
Mekân Tasarımı 1/50, Donatı Tasarımı 1/20, Aktif sistem tasarımı, Perspektifler, Malzeme kararları
Anlatım-çizim, bilgisayar destekli tasarım
10. Hafta
Mekân Tasarımı 1/50, Donatı Tasarımı 1/20, Aktif sistem tasarımı, Perspektifler, Malzeme kararları
Anlatım-çizim, bilgisayar destekli tasarım
11. Hafta
II. JÜRİ: Konsept kararları, mekânsal kararlar, 1/50 çizimler ve perspektifler | Değerlendirme
Anlatım-çizim, bilgisayar destekli tasarım
12. Hafta
Mekân Tasarımı 1/50, Donatı Tasarımı 1/20, Aktif sistem tasarımı, Perspektifler, Malzeme kararları
Anlatım-çizim, bilgisayar destekli tasarım
13. Hafta
Mekân Tasarımı 1/50, Donatı Tasarımı 1/20, Aktif sistem tasarımı, Perspektifler, Malzeme kararları
Anlatım-çizim, bilgisayar destekli tasarım
14. Hafta
Donatı Tasarımı 1/20, Aktif sistem tasarımı, Perspektifler, Malzeme kararları. Proje teslimine yönelik hazırlıklar
Anlatım-çizim, bilgisayar destekli tasarım
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
40
Derse Devam / Katılım
1
20
Final
1
40
ÖÇ-1
Kuramsal ve kavramsal düşünerek tasarım problemlerini anlamak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler geliştirebilme
ÖÇ-2
İç mimari süreçlerle ilgili yapılan çalışmaları grafik anlatım dili ve sunum teknikleriyle ifade edebilme
ÖÇ-3
İki ve üç boyutlu tasarımlar ve mekansal tanımlamalar ve düzenlemeler yapabilme
ÖÇ-4
Renk ve doku uyumuna, görsel konfor ilkelerine dikkat ederek mekansal bütünlük içinde kullanabilme
ÖÇ-5
İç mekandaki mobilya ve donatı elemanlarını seçerek uygun kompozisyonda bir araya getirebilme
ÖÇ-6
İç duvar, döşeme, tavan ve düşey sirkülasyon sistemleri geliştirebilme
ÖÇ-7
İnsan davranışları ve ilişkileri ile fiziksel çevre etkileşimini anlayabilme yeteneğini kazanır.
ÖÇ-8
Bilgisayar destekli tasarım ile proje konusunu geliştirebilme yeteneğini kazanır
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2
PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3
PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4
PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6
PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7
PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10
P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11
P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12
P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.