Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SAHNE TASARIMI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IAD0910 SAHNE TASARIMI 3/0/0 SA İngilizce 4
Dersin Amacı
Öğrencilerin çok amaçlı salon tasarımı (konser,tiyatro,seminer) konusundaki tasarım değişkenlerini belirleyebilmesi, projelendirme sürecinde görsel konfor,işitsel konfor, ısıl konfor ve iç mekan hava kalitesi ilkelerini birlikte ele alarak, insan sağlığı, güvenliği ve konforuna uygun olarak iki ve üç boyutlu salon ve sahne tasarımı düzenlemesi yapabilmesi hedeflenmektedir.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Gamze AKBAŞ
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Online
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders 2021-2022 güz döneminde açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  
İki ve üç boyutlu salon ve sahne tasarımı ve düzenlemesi yapabilme
Yapı fiziği konularını birlikte ele alarak malzeme seçimi, mobilya ve donatılar konusunda

karar verebilme
Temel Kaynaklar -

Davis, T. Stage Design, Rotovision, 2001.

Aybar,S. Sahne tasarımına Göstergbilimsel Yaklaşım ve bir Uygulama, 2002.

Tichelmann, H. Interiors Construction Manual; Integrated Planning Finishes and Fitting-Out Technical Services, Birchauser:Munich, 2010.

Rufford, J., (2015). Theatre and Architecture. New York: Palgrave.

Parker, W. O., et al. (2005). Scene design and Stage Lighting. Boston: Wadsworth.

Nutku, Ö. (2011). Dünya Tiyatrosu Tarihi I. İstanbul: Mitos Boyut.

Nutku, Ö. (2008). Dünya Tiyatrosu Tarihi I. İstanbul: Mitos Boyut.

Nutku, Ö. (1997). Dram Sanatı. İstanbul: Kabalcı Yayınevi.

Nutku, H. (2001). Oyun Sanat Bilimi - Dramaturji. İstanbul: Mitos Boyut Yayınları.

Çalışlar, A. (1993). Tiyatro Adamları Sözlüğü. İstanbul: Mitos Boyut Yayınları.

Çalışlar, A. (1993). Tiyatro Kavramları Sözlüğü. İstanbul: Mitos Boyut Yayınları.

Çalışlar, A. (1995). Tiyatro Ansiklopedisi. Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi.

 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Sahne ve salon tasarımının ana ilkeleri, tasarım değişkenlerinin tanıtılması Konu anlatımı, örnek uygulamalar
2. Hafta Tasarım değişkenlerinin tanıtılması;görsel konfor Konu anlatımı, örnek uygulamalar
3. Hafta Tasarım değişkenlerinin tanıtılması;işitsel konfor Konu anlatımı, örnek uygulamalar
4. Hafta Tasarım değişkenlerinin tanıtılması;ısısal konfor Konu anlatımı, örnek uygulamalar
5. Hafta Salon formuna bağlı tasarım değişkenlerinin belirlenmesi, iki ve üç boyutlu çizimlerle konunun anlatılması Konu anlatımı, örnek uygulamalar
6. Hafta Malzeme,donatı ve mobilyalara bağlı olarak salon ve sahne tasarımı, iki ve üç boyutlu çizimlerle konunun anlatılması Konu anlatımı, örnek uygulamalar
7. Hafta Ara jüri Ara jüri
8. Hafta Proje konusunun belirlenmesi Proje çalışması
9. Hafta Proje çalışması, plan ve kesitler Proje çalışması
10. Hafta Proje çalışması, plan ve kesitler Proje çalışması
11. Hafta Proje çalışması, plan ve kesitler, fiziksel çevre bileşenlerinin birlikte çözümü Proje çalışması
12. Hafta Yapı elemanları, mobilya, donatı ve bitirme elemanlarında kullanılacak malzeme kararlarını alabilme ve detaylandırabilme Proje çalışması
13. Hafta Yapı elemanları, mobilya, donatı ve bitirme elemanlarında kullanılacak malzeme kararlarını alabilme ve detaylandırabilme Proje çalışması
14. Hafta Yapı elemanları, mobilya, donatı ve bitirme elemanlarında kullanılacak malzeme kararlarını alabilme ve detaylandırabilme Proje çalışması
15. Hafta Sahne ve salon tasarımı konusundaki güncel uygulama ve tasarımlar konusunda bilgi edinme Proje çalışması
16. Hafta Sahne ve salon tasarımı konusundaki güncel uygulama ve tasarımlar konusunda bilgi edinme Proje çalışması
17. Hafta Final, teslim Final, teslim
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Derse Devam / Katılım 1 30
Final 1 40


ÖÇ-1Çok amaçlı salon tasarımı (konser,tiyatro,seminer) konusundaki tasarım değişkenlerini belirleyebilme
ÖÇ-2Görsel konfor,işitsel konfor, ısıl konfor ve iç mekan hava kalitesi ilkelerini insan sağlığı, güvenliği ve konforuna uygun olarak geliştirebilme
ÖÇ-3İki ve üç boyutlu salon ve sahne tasarımı ve düzenlemesi yapabilme
ÖÇ-4Yapı elemanları, mobilya, donatı ve bitirme elemanlarında kullanılacak malzeme kararlarını alabilme ve detaylandırabilme
ÖÇ-5Sahne ve salon tasarımı konusundaki güncel uygulama ve tasarımlar konusunda bilgi edinme
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12