İçmimari tasarımda yüzey rengi-ışık rengi ilişkisine bağlı olarak görsel algılama konusunun anlatılması, iç mimaride renk kullanılması, renk şemalarının anlatılması, renk konusunun malzeme ve donatılarda kullanılan form ve yüzey özelliklerine bağlı olarak tanıtılması, konunun uygulama örnekleriyle somutlaştırılması, hacimde yer alan mobilya ve donatılarda kullanılan boya renklerinin kullanıcı üzerindeki etkilerinin incelenmesi amaçlanmaktadır
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Gamze AKBAŞ
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 13:00-15:45, 4B 11 13
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma, 10:00-11:00, 1A 13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Konu anlatımı bilgisayar sunumları ile yapılmaktadır. Öğrencilerin İKÜ ışık odasındaki uygulamalara ve anket çalışmasına katılmaları gerekmektedir.
Mahnke, Meerwein,Rodeck. Color Communication in Architectural Space, Basel:Birkhauser, 2007.
Fraser,T., Banks A. The Complete Guide to Color, Cambridge: The Ilex Press Limited, 2004.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Form-doku-renk kavramının tanıtılması
Teorik anlatım
2. Hafta
Görsel tasarım elemanları ve ilkeleri, Şekil, Form, Kompozisyon, Örüntü,
Doku Çalışması: Nokta
Ödev 1: Uygulama ve teslimi
3. Hafta
Doku Türleri
Sunum, tartışma, değerlendirme
4. Hafta
İç mekanda form, doku, renk
Sunum, tartışma, değerlendirme
5. Hafta
İç mekanda renk seçimi, malzemede doku
Sunum, tartışma, değerlendirme
6. Hafta
Seminer
Sunum, tartışma, değerlendirme
7. Hafta
Görsel Sunum Tekniği
Ödev 2 ve Ödev 3 teslimi
8. Hafta
Araştırma dosyası için değerlendirme
Tartışma, değerlendirme
9. Hafta
Araştırma dosyası teslimi
MIDTERM Teslim
10. Hafta
Final teslimi hakkında tartışma
Tartışma, değerlendirme
11. Hafta
Final teslimi hakkında tartışma
Tartışma, değerlendirme
12. Hafta
Final teslimi hakkında tartışma
Tartışma, değerlendirme
13. Hafta
Final teslimi hakkında tartışma
Tartışma, değerlendirme
14. Hafta
Final teslimi hakkında tartışma
Tartışma, değerlendirme
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
3
50
Final
1
30
ÖÇ-1
İçmimari tasarımda yüzey rengi-ışık rengi ilişkisine bağlı olarak görsel algılama konusunun anlatılması
ÖÇ-2
Renk konusunun malzeme ve donatılarda kullanılan form ve yüzey özelliklerine bağlı olarak tanıtılması
ÖÇ-3
Mimaride renk konusunun iç mimaride kullanılan renk düzenleme ilişkileri üzerinden tanıtılması
ÖÇ-4
Form-doku-renk ilişkisini, iki ve üç boyutlu tasarımlar ve mekansal tanımlamalar ve düzenlemeler üzerinden yapabilme
ÖÇ-5
Renk ve form-doku uyumunu, görsel konfor ilkelerine dikkat ederek mekansal bütünlük içinde kullanabilme
ÖÇ-6
İç mimarlık tarihi ile bunu şekillendiren mimari ve sanat akımlarını ve diğer kültürel faktörleri, form-doku-renk özelliklerine göre analiz edebilme yeteneğinin kazandırılması
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2
PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3
PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4
PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6
PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7
PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10
P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11
P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12
P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.