Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ENGELLİLER İÇİN TASARIM

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IAD0911 ENGELLİLER İÇİN TASARIM 3/0/0 SA İngilizce 4
Dersin Amacı
Engelliler için fonksiyonel mekanlar tasarlamak, çevre ve yapı arasında oluşturulan geçiş mekanlarında engellilerin güçlükler ile karşılaşmaması için maksimum derecede çözüm önerileri üretmek ders kapsamında verilecek eğitimin temel amacıdır.
Ön Koşullar ENGELLİLER İÇİN TASARIM
Eş Koşullar ENGELLİLER İÇİN TASARIM
Özel Koşullar öğrencinin derse devam etmesi gerekliliği ve bilgisayar ile konu sunumlarına hakim olabilmesi gerekliliği.
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Büşra Uysal
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Online
Görüşme Saatleri ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - konu anlatımı

- görsel sunumlar ile konunun pekiştirilmesi

- konunun tartışmaya açılması

- projeler hazırlayarak konuya getirilen çözümler ile konunun anlaşılmasının sağlanması

- örnek uygulamalar ile konunun pekiştirilmesi.
Temel Kaynaklar -
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin tanımı
2. Hafta Engelliler ve mekan ilişkisi Bilgisayar ve görsel destekli sunum
3. Hafta Engelliler ve çevre arasındaki ilişki Bilgisayar ve görsel destekli sunum
4. Hafta Engelliler için tasarımda oran - orantının önemi Bilgisayar ve görsel destekli sunum
5. Hafta Görme engelliler için tasarım Bilgisayar destekli sunum ve araştırma bilgi notlarının verilmesi
6. Hafta İşitme engelliler için tasarım Bilgisayar destekli sunum ve araştırma bilgi notlarının verilmesi
7. Hafta Fiziksel engelliler için tasarım Bilgisayar destekli sunum ve araştırma bilgi notlarının verilmesi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Engellilerin karşılaştığı sorunlar Bilgisayar ve görsel destekli sunum
10. Hafta Geçmişte ve günümüzde çözüm amaçlı yapılan uygulamalar. Bilgisayar destekli sunum
11. Hafta Engelliler ile görüşülerek ihtiyaç ve istekleri hakkında bilgi alınması
12. Hafta Yeni tasarım önerileri. Bilgisayar destekli sunum ve araştırma bilgi notlarının verilmesi
13. Hafta Ödev (proje) sunumları Bilgisayar destekli sunum
14. Hafta Ödev (proje) sunumları Bilgisayar destekli sunum
15. Hafta Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Engelliler için farklı mekan kurguları oluşturmak.
ÖÇ-2İnsan - çevre ilişkisi içerisinde engellilerin sorunlarını ortaya koymak.
ÖÇ-3Mevcut sorunları inceleyerek çözüm önerileri ortaya koymak.
ÖÇ-4İlgili tüm bilim dallarından yararlanarak yeni tasarımlar yapmak.
ÖÇ-5Araştırmalar sonucu ortaya çıkan sorunları projeler ve farklı sunumlar yardımı ile tanıtmak.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12