Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MOBİLYA TASARIMI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IAD0934 MOBİLYA TASARIMI 3/0/0 SA İngilizce 4
Dersin Amacı

Mobilya tasarımı yöntemlerini, tasarım sürecini, tasarım trendlerini, malzemelerini ve kullanılan elemanları ele alarak kuramsal ve uygulamalı çalışmalar ile temel mobilya bilgisi ve mobilya tasarlama becerisi gazandırmak amaçlanmaktadır.

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Gamze AKBAŞ
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Online
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders 2021-2022 güz döneminde açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Alatım, proje geliştirme, teknik çizim, detay çözümleme, 3 boyutlu modelleme, sunum.
Temel Kaynaklar Booth, S. and Plunkett, D., Furniture for Interior Design, Laurence King Publishing, London, 2014. 

Saville, L., Design Secrets : Furniture, Rockport Publishers, Gloucester, 2006.

Roqueta, H., Product Design. New York; London : teNeues, 2002.

Aronson, J., The Encyclopedia of Furniture, 1961.

Fiell, C. and Fiell, P., 1000 Chairs, Taschen, 2001.

Diğer Kaynaklar  -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta T: Derse giriş: "Mobilya Türleri" ve "Nasıl Mobilya Tasarlanır?" Teorik anlatım
2. Hafta T: Mimarlar, Tasarımcılar ve Mobilyalar Teorik anlatım
3. Hafta S: Proje geliştirme - konsept fikirler Stüdyo çalışması + Tartışma
4. Hafta T: Ergonomi, ürün - insan ilişkisi gibi tasarım kavramlarının anlatılması ve mobilya tasarımında uygulanma şekillerinin gösterilmesi S: Proje geliştirme - Form kararları Teorik anlatım + Stüdyo çalışması + Tartışma
5. Hafta S: Proje geliştirme - Form kararları Stüdyo çalışması + Tartışma
6. Hafta T: Mobilya tasarımında detay tasarımı ve malzeme kullanımı S: Proje geliştirme - Malzeme kararları Teorik anlatım + Stüdyo çalışması + Tartışma
7. Hafta S: Proje geliştirme - Malzeme kararları Stüdyo çalışması + Tartışma
8. Hafta S: Proje geliştirme - detaylar, 3 boyutlu modelleme, üretim süreci ve sunum Stüdyo çalışması + Tartışma
9. Hafta Ara Sınav: sunum ve proje teslimi Ara Sınav
10. Hafta Seminer Seminer
11. Hafta S: Proje geliştirme - Form kararları Stüdyo çalışması + Tartışma
12. Hafta S: Proje geliştirme - Malzeme kararları Stüdyo çalışması + Tartışma
13. Hafta S: Proje geliştirme - çizimler ve detaylar Stüdyo çalışması + Tartışma
14. Hafta S: Proje geliştirme - detaylar, 3 boyutlu modelleme ve sunum Stüdyo çalışması + Tartışma
15. Hafta Final Haftası Final Haftası
16. Hafta Final Haftası Final Haftası
17. Hafta Final Sunumu ve Teslim Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 20
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 40


ÖÇ-1Elde edilen bilgiler doğrultusunda öğrenim sırasında ve sonrasında beklenen seviyede tasarımlar yaratabilmek
ÖÇ-2Özgün, doğru tasarımlar yaratabilecek yetenek ve alışkanlıklara sahip olmak
ÖÇ-3Tasarım aşamasında ortaya çıkan engelleri tanımlayıp çözebilmek.
ÖÇ-4Doğru uygulamalar ortaya koyabilmek için gerekli araştırmaları ve sentezleri yapabilmek
ÖÇ-5Fikirleri somut şekile dönüştürerek tasarım, proje, uygulama kavramlarında göstermek yeteneğinin elde edilmesi
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12