Mekansal bir düzenleme olarak vitrini; fonksiyonel ve estetik düşünme ile tasarlama becerisinin geliştirilmesidir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Gamze AKBAŞ
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi 13:00-15:45, 3B 08-10
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma 10:00-11:00, 1A 13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Veri toplama, araştırma, modelleme ve grup çalışması
Temel Kaynaklar
-
Mun, D., 1981, Shops A Manual of Planning and Design, The Architectural Pres, London.
Pegler, M. 2006; Store Windows, Visual Reference Publications, New York
Soto, P. 2002; Shop Window Design, Loft Publications, Barcelona
Özgül Azaklı, M. (2021). Görsel Mağazacılık Perakendede Etkili Vitrin Tasarımı ve Mağaza İçi Sergileme Yöntemleri. İstanbul: Literatür Yayınları.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması. Öğrencilerin gördükleri ve deneyimledikleri vitrin mekanları hakkında konuşma
sözlü anlatım
2. Hafta
Vitrin tasarımı çeşitleri ve tasarım parametrelerinin anlatılması
sözlü ve görsel anlatım
3. Hafta
Vitrinlerde tasarımında mekan düzenlenmesi üzerine yöntemlerin açıklanması
sözlü ve görsel anlatım
4. Hafta
Vitrinlerde tasarımında mekan düzenlenmesi üzerine yöntemlerin açıklanması
sözlü ve görsel anlatım
5. Hafta
Yurtiçi ve yurtdışından örnek vitrin tasarım uygulamalarının "mekansal düzenleme" kavramına göre analizinin yapılması
sözlü ve görsel anlatım
6. Hafta
Seçilen giyim markası üzerine araştırma
Proje üzerinde tartışma ve tasarım fikrinin geliştirilmesi
7. Hafta
Giyim markası üzerine konseptin geliştirilmesi
Proje üzerinde tartışma ve tasarım fikrinin geliştirilmesi
8. Hafta
Ara sınav - Teslim
Teslim
9. Hafta
Giyim markası üzerine "malzeme seçime ve aydınlatma- renk" ile ilgili bilgilerin tasarıma aktarılması
Proje üzerinde tartışma ve tasarım fikrinin geliştirilmesi
10. Hafta
Seçilen aksesuar markası üzerine araştırma
Seçilen aksesuar markası üzerine araştırma
11. Hafta
Seçilen aksesuar markası üzerine araştırma
Proje üzerinde tartışma ve tasarım fikrinin geliştirilmesi
12. Hafta
Aksesuar markası üzerine konseptin geliştirilmesi
Proje üzerinde tartışma ve tasarım fikrinin geliştirilmesi
13. Hafta
Aksesuar markası üzerine tasarımı fikrinin geliştirilmesi
Proje üzerinde tartışma ve tasarım fikrinin geliştirilmesi
14. Hafta
Aksesuar markası üzerine "malzeme seçime ve aydınlatma- renk" ile ilgili bilgilerin tasarıma aktarılması
Proje üzerinde tartışma ve tasarım fikrinin geliştirilmesi
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
2.Farklı tasarım parametrelerine göre vitrinleri birbirinden ayırt edebilmek
ÖÇ-2
1.Vitrinin tarihsel gelişimi ve konu ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-3
3.Uygulanmış vitrin örneklerini analiz ederek, örneklerden olumlu ve olumsuz çıkarımlar yapabilmek
ÖÇ-4
4.Vitrini, kurum imajı, mağaza konsepti ve tüketici davranışlarına göre tasarım kriterlerini ortaya koyabilmek
ÖÇ-5
5.İyi bir vitrin tasarımını kavrayabilmek ve bunu kendi tasarımına aktarabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2
PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3
PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4
PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6
PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7
PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10
P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11
P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12
P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.