Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


KONUT TASARIMINDA YAŞANABİLİRLİK

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IAD0939 KONUT TASARIMINDA YAŞANABİLİRLİK 3/0/0 SA İngilizce 4
Dersin Amacı
Öğrencinin yerin ve insanın özünü anlayabilmesini sağlayabilecek yaşanabilir iç mekan anlayışını kavrama becerisinin geliştirilmesi ve yaşanabilir iç mekan tasarımı yaklaşımlarıyla ilgili bilgi edinmesi.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Havva Alkan Bala
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Online
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders 2021-2022 güz döneminde açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Araştırma, Anlatım, Tartışma, Sözlü ve Görsel Sunum.
Temel Kaynaklar Aksoy, Ö. 1977. Biçimlendirme. Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi Yayınları No:83

Gür, Ş. Ö. 1996. Mekan Örgütlenmesi. Trabzon: Gür Yayıncılık.

Dovey, K. 2010. Becoming Places Urbanism/Architecture/Identity/Power. Routledge.

Franck, K. A., & Lepori, R. B. 2007. Architecture From The Inside Out. England: John Wiley & Sons Ltd.

Göregenli, M. 2010. Çevre Psikolojisi İnsan Mekanı İlişkileri. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.

Jormakka, K. 2012. Adım Adım Tasarım Yöntemleri. İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayınları.

Rapoport, A. 2004. Kültür, Mimarlık, Tasarım. İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayınları
Diğer Kaynaklar Botton, A. D. 2010. Mutluluğun Mimarisi. İstanbul: Sel Yayıncılık.

İzgi, U. 1999. Mimarlıkta Süreç, Kavramlar ve İlişkiler. İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayınları.

Pallasmaa, J. 2005. Tenin Gözleri Mimarlık ve Duyular. İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayınları.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması ve yaşanabilirlik kavramının tanımı. Anlatım Tartışma
2. Hafta Yaşanabilirliğin; yaşam, yaşam süresi, yaşam hakkı, yaşam biçimi, yaşam standardı, yaşam kalitesi gibi kavramlarla ilişkisinin anlatılması. Anlatım Tartışma
3. Hafta Yaşanabilirliğin farklı disiplinler bağlamında irdelenmesi. Anlatım Tartışma
4. Hafta Çevre-yaşanabilirlik ilişkisinin irdelenmesi. Anlatım Tartışma
5. Hafta İnsan-yaşanabilirlik ilişkisinin irdelenmesi. Anlatım Tartışma
6. Hafta Mekan-yaşanabilirlik ilişkisinin irdelenmesi ve yaşanabilir mekan tanımı. Anlatım Tartışma
7. Hafta Yaşanabilir mekan anlayışının tarihsel gelişimini konut özelinde irdeleme Anlatım Tartışma
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Fizyolojik yaşanabilir konut bileşenlerini açıklama. Anlatım Tartışma
10. Hafta Psikolojik yaşanabilir konut bileşenlerini açıklama. Anlatım Tartışma
11. Hafta Sosyolojik yaşanabilir konut bileşenlerini açıklama. Anlatım Tartışma
12. Hafta Yaşanabilir konut bileşenlerinin ulusal-uluslararası ölçekte çeşitli örnekler üzerinden irdelenmesi. Sözlü-Görsel Sunum
13. Hafta Yaşanabilir konut bileşenlerinin ulusal-uluslararası ölçekte çeşitli örnekler üzerinden irdelenmesi. Sözlü-Görsel Sunum
14. Hafta Öğrencinin kendi tasarım sürecini yaşanabilir tasarım anlayışı bağlamında sorgulama. Tartışma
15. Hafta Öğrencinin kendi tasarım sürecini yaşanabilir tasarım anlayışı bağlamında sorgulama. Tartışma
16. Hafta Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 60


ÖÇ-1İçmimarlıkta yaşanabilir mekan kavramı hakkında bilgi edinebilme
ÖÇ-2"Yaşanabilir konut" anlayışı üzerine düşünebilme ve sorgulayabilme
ÖÇ-3Yaşanabilir konut tasarlama bileşenlerini kavrama
ÖÇ-4Yaşanabilirlik kavramının konut tasarlama sürecine uyarlama becerisini kazanma
ÖÇ-5İnsan-mekan-yaşam üzerine düşünebilme, sorgulama ve iç mekan tasarımı disiplini ile ilişki kurabilme
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12