Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


AFETLERDEN KORUNMA

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IAD0917 AFETLERDEN KORUNMA 3/0/0 SA İngilizce 4
Dersin Amacı
Yapılı çevrenin tasarlanmasında yangın kontrolü, deprem gibi doğal afetler korunma amaçlı yapılan pasif ve aktif sistemlerin tanıtılması amaçlanmaktadır. Yangın kontrolü ve yangından korunma konusu Türkiye'de geçerli olan çevresel standart ve yönetmelikler kapsamında ele alınacaktır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör.Dr. Aliye Rahşan Karabetça
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Online
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders 2021-2022 güz döneminde açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Afet,afet yönetimi gibi temel konuların anlatımı ve yangın , deprem yönetmeliğine göre avan proje hazırlama teknikleri. Güncel yönetmeliklerin incelenmesi ve tartışılması.
Temel Kaynaklar Simplified design for building fire safety, Patterson J. Wiley  :  New York    1993
Life safety code handbook, Lathrop, J.K. National Fire Protection Assoc   Quincy, Mass.    1988
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta doğal afetler , afetlerden korunma yöntemleri, yapılı çevrede afet kontrolü. sözlü anlatım
2. Hafta yapılı çevrede afet yönetimi yönetmelikleri ve hazırlayan kurumlar sözlü anlatım
3. Hafta binaların yangın koruması hakkında yönetmelik sözlü anlatım
4. Hafta binaların yangın koruması hakkında yönetmelik sözlü anlatım
5. Hafta mimari projeleri yangın yönetmeliği üzerinden okumak proje ve analizler
6. Hafta Türkiyede uygulanan deprem yönetmeliğinin incelenmesi sözlü anlatım
7. Hafta Türkiyede uygulanan deprem yönetmeliğinin incelenmesi sözlü anlatım
8. Hafta ara sınav
9. Hafta deprem yönetmeliğine göre mimari proje okumaları proje ve analizler,tartışma
10. Hafta deprem sonrası binada oluşabilecek hasarların tespit edilme yöntemleri ve müdahale yöntemleri sözlü anlatım
11. Hafta deprem sonrası binada oluşabilecek hasarların tespit edilme yöntemleri ve müdahale yöntemleri sözlü anlatım
12. Hafta deprem sonrası binada oluşabilecek hasarların tespit edilme yöntemleri ve müdahale yöntemleri proje ve analizler
13. Hafta yangın ve deprem yönetmeliği üzerinden proje okumaları ve iç mimari proje uygulamaları proje ve analizler
14. Hafta yangın ve deprem yönetmeliği üzerinden proje okumaları ve iç mimari proje uygulamaları proje ve analizler
15. Hafta yangın ve deprem yönetmeliği üzerinden proje okumaları ve iç mimari proje uygulamaları proje ve analizler
16. Hafta tekar proje ve analizler
17. Hafta final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Projeler 2 10
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 60


ÖÇ-1yapılı çevrede meydana gelebilecek afetler hakkında bilgi edinme
ÖÇ-2var olan yönetmelikleri projelerde okuma yetisi
ÖÇ-3afet sonrasında oluşan hasar tespiti ve hasarın giderilmesinde uygulanan yöntemlerin öğrenilmesi
ÖÇ-4var olan yönetmelikleri iç mimari projelerinde uygulayabilme becerisi kazandırma
ÖÇ-5afetlerden korunma amaçlı yapılan pasif ve aktif sistemlerin tamamı hakkında bilgi sahibi olması
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12