Öğrencilerin, stabil olmayan bir çevredeki mekan tasarımında gerekli olan ergonomi, malzeme, detay ve önlemleri gözönünde bulundurarak yüzer bir objenin iç mekanını tasarlayabilecek düzeyde yüksek yaratıcılık seviyesine ulaşabilmelerini sağlamak.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Bilge Şan Özbilen
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönem açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözl anlatım, sunumlar, video gösterimleri, konuk konuşmacı, vb.
Proje sunum ve yat tasarımı çalışmaları
Temel Kaynaklar
--Larsson, L., and Eliasson, R.E., Principles of Yacht Design. 2000. Hillman Printers. GB.
- Rules for Classification and Construction Ship Technology. Germanischer Llyod Aktingesellschaft. Germany. 2003.
17th International Ship and Offshore Structures Congress, 2009. Sailing Yacht Desing Volume 2.
Norman, L.S., Elements of Yacht Design: The Original Edition of the Classic Book on Yacht Design. Seafarer Books. 2001.
Doug, H. Yacht Design Explained: A boat Owner's Guide to the Principles and Practice of Design. 1998.
Verilen teorik bilgiler eşliğinde proje uygulamaları
Uygulama
12. Hafta
Verilen teorik bilgiler eşliğinde proje uygulamaları
Uygulama
13. Hafta
Verilen teorik bilgiler eşliğinde proje uygulamaları
Uygulama
14. Hafta
Verilen teorik bilgiler eşliğinde proje uygulamaları
Uygulama
15. Hafta
Verilen teorik bilgiler eşliğinde proje uygulamaları
Uygulama
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
35
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
20
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
35
ÖÇ-1
Sahip oldunan bilgi ve birikimlere yenilerini ekleyebilmek, gerekli ön araştırmaları derleyip birleştirerek tasarım sentezi oluşturarak, uygulamayı ilerletebilmek
ÖÇ-2
Öğrencilerin yat tasarımı yapabilecek düzeye gelebilmeleri için gerekli bilgi ve alışkanlıkları kazanması
ÖÇ-3
Öğrencilerin almış oldukları teorik bilgilerin ışığında özgün tasarımlar üretebilmeleri
ÖÇ-4
Üstün yaratıcılık birikimi gerektiren yat tasarımında karşısına çıacabilecek olumsuzluklar karşısında, çözümleme,analiz,alternatif üretebilme gibi alışkanlıkların edinilmesi
ÖÇ-5
Başarılı ve doğru bir ürün ortaya çıkarabilmek için gerekli araştırma, benzer tasarımları ve diğer türev örneklerini karşılaştırabilme, sentezleyebilme özelliklerinin kazanılması.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2
PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3
PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4
PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6
PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7
PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10
P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11
P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12
P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.