Öğrencilerin ders kapsamında, tasarım felsefeleri üzerine yorumlar yapması, yapıtların ve/veya sanat eserlerinin üzerinde eleştirel tartışma yapmaları beklenmektedir. Seçilen kavramlar ile ilgili araştırma yapılması, farklı bakış açılarınn üzerinden kavramların tartışılması hedeflenmektedir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Öğrencilerin dönem çalışması yapması, derse devam koşulunu yerine getirmeleri gerekmektedir.
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Meltem Çetinel
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Online
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders 2021-2022 güz döneminde açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Bilgisayar sunumları ile konu anlatımları yapılacak, öğrenciler verilen bir konuda yaptıkları araştırmayı sınıfta sunup, rapor yazacaklardır. Ders notu verilecektir.
Temel Kaynaklar
-
• Karatani, K. Metafor Olarak Mimari, İstanbul:Metis Yayınevi, 2005
• Roth, L. Mimarlığın Öyküsü
. Özer, B. Kültür,Sanat,Mimarlık, İstanbul:YEM Yayınları, 2009.
• Freifeld, Principles of Design in Architecture. New York: Van Nostrand Reinhold, 1981. •
•Şentürer, A Mimarlıkta Eleştirel Yaklaşım
•Uluoğlu, B. Mimarlık ve Felsefe
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin içeriğinin tanıtılması, mimarlıkta eleştiri konusunun tartışılması, eleştiri türleri
Tartışma
2. Hafta
Mimarlık ve Sanat üzerine tartışma
Tartışma ve Öğrenci Sunumları
3. Hafta
Mimarlık ve Sanat üzerine tartışma
Tartışma ve Öğrenci Sunumları
4. Hafta
Mimarlık ve Sanat üzerine tartışma
Tartışma ve Öğrenci Sunumları
5. Hafta
Mimarlık ve Sanat üzerine tartışma
Tartışma ve Öğrenci Sunumları
6. Hafta
Mimarlık ve Sanat üzerine tartışma
Tartışma ve Öğrenci Sunumları
7. Hafta
Mimarlık ve Sanat üzerine tartışma
Tartışma ve Öğrenci Sunumları
8. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
9. Hafta
Mimarlık, Sanat ve Üslup üzerine tartışma
Tartışma ve Öğrenci Sunumları
10. Hafta
Mimarlık, Sanat ve Üslup üzerine tartışma
Tartışma ve Öğrenci Sunumları
11. Hafta
Mimarlık, Sanat ve Üslup üzerine tartışma
Tartışma ve Öğrenci Sunumları
12. Hafta
Mimarlık, Sanat, Üslup ve İç Mekan üzerine tartışma
Tartışma ve Öğrenci Sunumları
13. Hafta
Mimarlık, Sanat, Üslup ve İç Mekan üzerine tartışma
Tartışma ve Öğrenci Sunumları
14. Hafta
Mimarlık, Sanat, Üslup ve İç Mekan üzerine tartışma
Tartışma ve Öğrenci Sunumları
15. Hafta
Öğrenci Sunumları
Öğrenci Sunumları
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
40
Derse Devam / Katılım
1
10
okuma metinleri üzerinden yazılı teslim
1
30
Final
1
20
ÖÇ-1
Mimarlık ve estetik, mimarlık ve felsefe konularında bilgi sahibi olarak, mimari yapıtları yorumlayabilme
ÖÇ-2
Mimari tasarım ana başlığı altında, küresel ölçekte ekolojik, sosyo-ekonomik ve kültürel birleşenleri içeren tasarımları yorumlayabilmek için gerekli “eleştirel bakış açısı”geliştirebilmek
ÖÇ-3
Mimarlıkta ve içmimari tasarımda “güzel kavramı”nı öğrenerek, yorumlayabilmek
ÖÇ-4
Etik ve mesleki hükümlere uygun olarak yapılmış tasarım ve uygulamalar örneklerinin incelenmesi
ÖÇ-5
Hazırlanacak alan çalışması ile grup çalışmalarında görev üstlenerek, ekibin başarısına katkı sağlayabilme
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2
PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3
PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4
PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6
PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7
PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10
P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11
P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12
P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.