Öğrencinin tasarım konusunda temel bilgileri edinmesini sağlamak, tasarım ilke ve elemanlarını mekan oluşturma bağlamında öğretmek ve yaratıcı yeteneğin arttırılması konusunda uygulamalar yapmak.
* Gürer, L., 1990, Temel Tasarım , İTÜ matbaası
* Gürer, L.,1992, Görsel Sanat Eğitimi ve Mekan- Form, İTÜ baskı atölyesi
* Denel, B., 1981, Temel Tasarim ve Yaraticilik, ODTÜ Mimarlik Fak. Basim işligi, Ankara
* Güngör, H., 1987, Temel Tasarım ( Basic Design), Afa matbaacılık, İstanbul
Diğer Kaynaklar
* Bielefeld B, Khouli S. E. ,2011, Tasarım Fikirleri, YEM yayınevi, İstanbul
* Bono, E., 1973, Lateral Thinking: Creativy Step by step, Harber& Row.
* Sungur, N.,1997, Yaratıcı Düşünce, Evrim Yayınları.
* De Bono, E.,2007, Kendine Düşünmeyi Öğret, Remzi Kitabevi.
* Rouquette, M.L.,2007, Yaratıcılık, Dost yayınları.
* Jormakka K.,2012, Tasarım Yöntemleri, YEM Yayınevi.
* Ipsiroglu, N., Ipsiroglu, M., 1970,Sanatta Devrim, Remzi Kitabevi,
* Graves, M.,1951, The Art of Color and Design, Mc Graw-Hill Book Company inc., Newyork
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş dersi
Anlatım, tartışma
2. Hafta
Temel Tasarım ve Mekan -
Uygulama 1 (2 boyutlu kompozisyon)
Anlatım, uygulama
3. Hafta
Temel Tasarım ve Mekan -
(Uygulama 1 (3 boyutlu kompozisyon)
Anlatım, uygulama
4. Hafta
Temel Tasarım ve Mekan -
(Uygulama 1 (3 boyutlu kompozisyon)
Anlatım, uygulama
5. Hafta
Soyutlama ve Temsil -
Film izleme
Anlatım, uygulama
6. Hafta
Soyutlama ve Temsil -
Uygulama 2
Anlatım, uygulama
7. Hafta
Soyutlama ve Temsil -
Uygulama 2
Anlatım, uygulama
8. Hafta
RESMİ TATİL
Anlatım, uygulama
9. Hafta
Ara sınav: Uygulama 2 teslim ve sunum
sunuş
10. Hafta
Arazi gezisi: "Scanning Nature"
gezi
11. Hafta
Uygulama 3 -
Mekan- form – strüktür uygulamaları
Uygulama
12. Hafta
Uygulama 3 -
Mekan- form – strüktür uygulamaları
Uygulama
13. Hafta
Uygulama 3 -
Mekan- form – strüktür uygulamaları
Uygulama
14. Hafta
Uygulama 3 -
Mekan- form – strüktür uygulamaları
Uygulama
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
15
Derse Devam / Katılım
1
15
Final
1
40
ÖÇ-1
Tasarım sürecini, aşamalarını öğrenme ve deneyimleyebilme
ÖÇ-2
Temel tasarım kavramları ve prensipleri konusunda bilgi sahibi olma
ÖÇ-3
Temel tasarım ve Gestalt algı kuramlarını kütle, mekan, yüzey üzerinde kullanmayı ve yorumlamayı öğrenme
Ders kapsamında öğrenilen kuramsal bilgiyi kendi projelerinde yorumlayabilme
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2
PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3
PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4
PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6
PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7
PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10
P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11
P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12
P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.