Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


TEMEL TASARIM VE MEKAN

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IAD0936 TEMEL TASARIM VE MEKAN 3/0/0 SA İngilizce 4
Dersin Amacı
Öğrencinin tasarım konusunda temel bilgileri edinmesini sağlamak, tasarım ilke ve elemanlarını mekan oluşturma bağlamında öğretmek ve yaratıcı yeteneğin arttırılması konusunda uygulamalar yapmak.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Pelin Çetken Duran
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma, 09.00-12.00, Ataköy Yerleşkesi 5B 3 5 nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı 16.00-16.30, 5C 12 14 16 nolu derslik
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, tartışma ve uygulama
Temel Kaynaklar * Gürer, L., 1990, Temel Tasarım , İTÜ matbaası

* Gürer, L.,1992, Görsel Sanat Eğitimi ve Mekan- Form, İTÜ baskı atölyesi

* Denel, B., 1981, Temel Tasarim ve Yaraticilik, ODTÜ Mimarlik Fak. Basim işligi, Ankara

* Güngör, H., 1987, Temel Tasarım ( Basic Design), Afa matbaacılık, İstanbul

 
Diğer Kaynaklar * Bielefeld B, Khouli S. E. ,2011, Tasarım Fikirleri, YEM yayınevi, İstanbul

* Bono, E., 1973, Lateral Thinking: Creativy Step by step, Harber& Row.

* Sungur, N.,1997, Yaratıcı Düşünce, Evrim Yayınları.

* De Bono, E.,2007, Kendine Düşünmeyi Öğret, Remzi Kitabevi.

* Rouquette, M.L.,2007, Yaratıcılık, Dost yayınları.

* Jormakka K.,2012, Tasarım Yöntemleri, YEM Yayınevi.

* Ipsiroglu, N., Ipsiroglu, M., 1970,Sanatta Devrim, Remzi Kitabevi,

* Graves, M.,1951, The Art of Color and Design, Mc Graw-Hill Book Company inc., Newyork
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş dersi Anlatım, tartışma
2. Hafta Temel Tasarım ve Mekan - Uygulama 1 (2 boyutlu kompozisyon) Anlatım, uygulama
3. Hafta Temel Tasarım ve Mekan - (Uygulama 1 (3 boyutlu kompozisyon) Anlatım, uygulama
4. Hafta Temel Tasarım ve Mekan - (Uygulama 1 (3 boyutlu kompozisyon) Anlatım, uygulama
5. Hafta Soyutlama ve Temsil - Film izleme Anlatım, uygulama
6. Hafta Soyutlama ve Temsil - Uygulama 2 Anlatım, uygulama
7. Hafta Soyutlama ve Temsil - Uygulama 2 Anlatım, uygulama
8. Hafta RESMİ TATİL Anlatım, uygulama
9. Hafta Ara sınav: Uygulama 2 teslim ve sunum sunuş
10. Hafta Arazi gezisi: "Scanning Nature" gezi
11. Hafta Uygulama 3 - Mekan- form – strüktür uygulamaları Uygulama
12. Hafta Uygulama 3 - Mekan- form – strüktür uygulamaları Uygulama
13. Hafta Uygulama 3 - Mekan- form – strüktür uygulamaları Uygulama
14. Hafta Uygulama 3 - Mekan- form – strüktür uygulamaları Uygulama
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 15
Derse Devam / Katılım 1 15
Final 1 40


ÖÇ-1Tasarım sürecini, aşamalarını öğrenme ve deneyimleyebilme
ÖÇ-2Temel tasarım kavramları ve prensipleri konusunda bilgi sahibi olma
ÖÇ-3Temel tasarım ve Gestalt algı kuramlarını kütle, mekan, yüzey üzerinde kullanmayı ve yorumlamayı öğrenme
ÖÇ-4Soyut düşünceleri, kavramları somut organizasyonlara-modellere dönüştürme
ÖÇ-5Ders kapsamında öğrenilen kuramsal bilgiyi kendi projelerinde yorumlayabilme
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12