İnsanoğlunun doğayı ve yaşamı kavrayabilmek üzere akıl ve sezgilerini kullanarak geliştirdiği sanat ve bilimin ortak ve ayrılan özelliklerini ve tarih boyunca sanat ve bilim arasındaki etkileşimleri ortaya koymak.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
HOLLINGSWORTH, Mary; Dünya Sanat Tarihi, 2009
LYNTON, N.; Modern Sanatın Öyküsü, 1991
AARNASON, H.H.; History of Modern Art, 1986
BOURDIEU, P.; Sanatın Kuralları, 1998
ASIMOV, I.; Bilim ve Buluşlar Tarihi, 2006
KAHYA, E ve S. TEKELİ; Bilim TArihine Giriş, 2001
Ormiston, R., Leonardo Da Vinci. 500 Görsel eşliğinde Yaşamı ve Eserleri. İş Bankası Yayınları. 2017. İstanbul
Diğer Kaynaklar
ATALAY, B.; Matematik ve Mona Lisa, 2010
DUPRE, B,; 50 Felsefe Fikri, 2015
İlk uygarlıklarda sanat ve bilim (Mısır- Mezopotamya) Gökbilim
Sözlü anlatım, powerpoint sunum, okumalar, soru- cevap
4. Hafta
Antik Çağda Sanat ve Bilim (Yunan- Roma) FElsefe ve Mitoloji
Sözlü anlatım, powerpoint sunum, okumalar, soru- cevap
5. Hafta
Bizansta sanat ve bilim
Sözlü anlatım, powerpoint sunum, okumalar, soru- cevap
6. Hafta
Ortaçağda sanat ve bilim
Sözlü anlatım, powerpoint sunum, okumalar, soru- cevap
7. Hafta
Rönesansta sanat ve bilim
Sözlü anlatım, powerpoint sunum, okumalar, soru- cevap
8. Hafta
ara sınav
bilgi ölçme, soru (n) çözme
9. Hafta
17.yüzyılda sanat ve bilim
Sözlü anlatım, powerpoint sunum, okumalar, soru- cevap
10. Hafta
18.yüzyılda sanat vebilim
Sözlü anlatım, powerpoint sunum, okumalar, soru- cevap
11. Hafta
19.yüzyılda sanat ve bilim
Sözlü anlatım, powerpoint sunum, okumalar, soru- cevap
12. Hafta
20.yüzyılda sanat ve bilim
Sözlü anlatım, powerpoint sunum, okumalar, soru- cevap
13. Hafta
Seminer/ Öğrenci sunumları
sunum ve tartışma
14. Hafta
Seminer/ Öğrenci sunumları
sunum ve tartışma
15. Hafta
Final Dönemi
bilgi ölçme, soru (n) çözme
16. Hafta
Final Dönemi
bilgi ölçme, soru (n) çözme
17. Hafta
Final Dönemi
bilgi ölçme, soru (n) çözme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
35
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
20
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
35
ÖÇ-1
Sanat ve bilim kavramlarını tanımlayabilmek
ÖÇ-2
Sanat ve bilim tarihinin dönemlerini bilmek
ÖÇ-3
Sanat ve bilim arasındaki etkileşimleri değerlendirebilmek
ÖÇ-4
Sanat ve bilim bağlantısına dair örnekleri hatırlamak
ÖÇ-5
Meslek alanıyla ilgili olarak sanat ve bilim bağlantısından örnekler üzerinden fikirler geliştirebilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2
PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3
PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4
PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6
PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7
PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10
P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11
P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12
P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.