Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


BİLİM VE SANAT

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IAD0928 BİLİM VE SANAT 3/0/0 SA İngilizce 4
Dersin Amacı
İnsanoğlunun doğayı ve yaşamı kavrayabilmek üzere akıl ve sezgilerini kullanarak geliştirdiği sanat ve bilimin ortak ve ayrılan özelliklerini ve tarih boyunca sanat ve bilim arasındaki etkileşimleri ortaya koymak.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Vehbi Tosun
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü anlatım, powerpoint sunum, örneklemeler, seminer, okumalar ve soru vevap

Ödevler, kolaj çalışmaları, modelleme, vb
Temel Kaynaklar  
HOLLINGSWORTH, Mary; Dünya Sanat Tarihi, 2009 LYNTON, N.; Modern Sanatın Öyküsü, 1991 AARNASON, H.H.; History of Modern Art, 1986
BOURDIEU, P.; Sanatın Kuralları, 1998

ASIMOV, I.; Bilim ve Buluşlar Tarihi, 2006

KAHYA, E ve S. TEKELİ; Bilim TArihine Giriş, 2001

Ormiston, R., Leonardo Da Vinci. 500 Görsel eşliğinde Yaşamı ve Eserleri. İş Bankası Yayınları. 2017. İstanbul 

 
Diğer Kaynaklar ATALAY, B.; Matematik ve Mona Lisa, 2010

DUPRE, B,; 50 Felsefe Fikri, 2015

SMITH, D,; Da Vinci Gibi Düşünmek, 2017

www.curiosity.com

www.davinci-learning.com.tr

www.ted.com

https://www.ua-magazine.com/

 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Bilim dallarının tanımlanması Sözlü anlatım, soru- cevap
2. Hafta Sanat dallarının tanımlanması Sözlü anlatım, soru- cevap
3. Hafta İlk uygarlıklarda sanat ve bilim (Mısır- Mezopotamya) Gökbilim Sözlü anlatım, powerpoint sunum, okumalar, soru- cevap
4. Hafta Antik Çağda Sanat ve Bilim (Yunan- Roma) FElsefe ve Mitoloji Sözlü anlatım, powerpoint sunum, okumalar, soru- cevap
5. Hafta Bizansta sanat ve bilim Sözlü anlatım, powerpoint sunum, okumalar, soru- cevap
6. Hafta Ortaçağda sanat ve bilim Sözlü anlatım, powerpoint sunum, okumalar, soru- cevap
7. Hafta Rönesansta sanat ve bilim Sözlü anlatım, powerpoint sunum, okumalar, soru- cevap
8. Hafta ara sınav bilgi ölçme, soru (n) çözme
9. Hafta 17.yüzyılda sanat ve bilim Sözlü anlatım, powerpoint sunum, okumalar, soru- cevap
10. Hafta 18.yüzyılda sanat vebilim Sözlü anlatım, powerpoint sunum, okumalar, soru- cevap
11. Hafta 19.yüzyılda sanat ve bilim Sözlü anlatım, powerpoint sunum, okumalar, soru- cevap
12. Hafta 20.yüzyılda sanat ve bilim Sözlü anlatım, powerpoint sunum, okumalar, soru- cevap
13. Hafta Seminer/ Öğrenci sunumları sunum ve tartışma
14. Hafta Seminer/ Öğrenci sunumları sunum ve tartışma
15. Hafta Final Dönemi bilgi ölçme, soru (n) çözme
16. Hafta Final Dönemi bilgi ölçme, soru (n) çözme
17. Hafta Final Dönemi bilgi ölçme, soru (n) çözme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 35
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 20
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 35


ÖÇ-1Sanat ve bilim kavramlarını tanımlayabilmek
ÖÇ-2Sanat ve bilim tarihinin dönemlerini bilmek
ÖÇ-3Sanat ve bilim arasındaki etkileşimleri değerlendirebilmek
ÖÇ-4Sanat ve bilim bağlantısına dair örnekleri hatırlamak
ÖÇ-5Meslek alanıyla ilgili olarak sanat ve bilim bağlantısından örnekler üzerinden fikirler geliştirebilmek
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12