Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İÇ MİMARLIKTA ÖZEL KONULAR

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IAD0919 İÇ MİMARLIKTA ÖZEL KONULAR 3/0/0 SA İngilizce 4
Dersin Amacı
The interior architecture profession covers a very wide field of activity. Many places we visit during the day, such as houses, offices, schools, hospitals, restaurants, cafes and shops; are specialized topics under the title of interior architecture. Spa & Wellness Spaces, which we will discuss within the scope of this course, are special spaces that differ from everyday living spaces, but are still within the scope of the interior architecture profession.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Öğrencilerin ders kapsamında anlatılan teorik bilgileri içeren bir alan çalışmasını sınıfta aktarmaları, belirlenen bir konuda rapor hazırlama ve sunum yapma becerisinin kazandırılması
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Büşra Uysal
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
The concepts of Spa & Wellness will be discussed together with their historical perspective from the past to the present, the main planning principles of modern Spa & Wellness Places will be explained, and interior architectural applications will be examined and discussed through examples. 
Students are required to present a field study and submit a report containing the theoretical information explained within the scope of the course.
Temel Kaynaklar -

Ching, Francis, İÇ MEKAN TASARIMI RESİMLİ, İstanbul:YEM Yayınları,

Mostaedi, Arian. RESIDENCES FOR THE ELDERLY, Barcelona: Carlos Broto, 1999.

Regnier, Victor. ASSISTED LIVING HOUSING FOR THE ELDERLY, New York: Van Nostrand Reinhold, 1994.

Dudek, Mark. KINDERGARTEN ARCHITECTURE: SPACE FOR THE IMAGINATION, E&FN Spon: London, 2000.

Massey, INTERIOR DESIGN OF THE 20th CENTURY, Thames and Hudson World of Art,2001

Balkan, E. MİMARİ TASARIMDA KONSEPT, Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları

 
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Working areas that require expertise in Interior Architecture: Spa & Wellness spaces Konu anlatımı, bilgisayar sunumu, örnek uygulamalar
2. Hafta What is the concept of "Spa"? What is the concept of “Wellness”?i Konu anlatımı, bilgisayar sunumu, örnek uygulamalar
3. Hafta The historical development processes of the concept of Spa &Wellness İç mimari tasarım: fiziksel ve psikolojik boyut İç mimari tasarım: fiziksel ve psikolojik boyut İç mimari tasarım: fiziksel ve psikolojik boyut Konu anlatımı, bilgisayar sunumu, örnek uygulamalar
4. Hafta The trends that shape the spa wellness industry today Konu anlatımı, bilgisayar sunumu, örnek uygulamalar
5. Hafta Spa&Wellness project management processes Konu anlatımı, bilgisayar sunumu, örnek uygulamalar
6. Hafta Design criteria of Spa&Wellness projects Konu anlatımı, bilgisayar sunumu, örnek uygulamalar
7. Hafta Midterm exam and Presentation announcement Midterm exam
8. Hafta Material selection for Spa & Wellness projects Öğrencilere “alan çalışması”nın anlatılması, konu anlatımı
9. Hafta Spa & Wellness typologies and spaces Konu anlatımı, bilgisayar sunumu, örnek uygulamalar
10. Hafta Discussion of current examples in Spa&Wellness projects Konu anlatımı, bilgisayar sunumu, örnek uygulamalar
11. Hafta Student Presentation Öğrenci sunumları, konu aktarımı
12. Hafta Student Presentation Öğrenci sunumları, konu aktarımı
13. Hafta Student Presentation Öğrenci sunumları, konu aktarımı
14. Hafta Student Presentation Öğrenci sunumları, konu aktarımı
15. Hafta General evaluation Öğrenci sunumları, konu aktarımı
16. Hafta Final Öğrenci sunumları, konu aktarımı
17. Hafta Final Final, rapor teslimi
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 30
Derse Devam / Katılım 1 20
Final 1 30


ÖÇ-1İç mimarlık mesleğinin tarihsel süreç içindeki gelişiminin tanıtılması
ÖÇ-2İnsan davranışları ve ilişkileri ile fiziksel çevre etkileşimini anlayabilme, iç mimari tasarımda fiziksel ve psikolojik boyut kavramlarının tanımlayabilme
ÖÇ-3Etik ve mesleki hükümlere uygun olarak yapılmış tasarım ve uygulamalar örneklerinin incelenmesi
ÖÇ-4Evrensel tasarım anlayışını geliştirmeye katkı sağlanması; çocuklar ve yaşlılar için tasarlanmış mekanlar konusunun planlama ilkeleri ile birlikte anlatılması
ÖÇ-5Evrensel tasarım anlayışını geliştirmeye katkı sağlanması :engelliler için tasarım konusunun öneminin ve içmimari uygulamadaki yerinin anlatılması
ÖÇ-6Hazırlanacak alan çalışması ile grup çalışmalarında görev üstlenerek, ekibin başarısına katkı sağlayabilme
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12