Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


YARATICI DÜŞÜNME VE TASARIM

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IAD0937 YARATICI DÜŞÜNME VE TASARIM 3/0/0 SA İngilizce 4
Dersin Amacı
Öğrencinin tasarım süreci, farklı tasarım yöntemleri ve tasarım- yaratıcılık ilişkisi ile ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgi ve beceriyi kazanmasını sağlamak. Öğrencinin verilen bir problem karşısında özgün fikir üretme becerisini geliştirmek.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Havva Alkan Bala
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma Günleri Saat: 9:00-11:45, Online
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma Günleri Saat 11:45-12:15 Online veya 1A-16 Merkez Kampus
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, tartışma ve deneysel tasarım
Temel Kaynaklar * Koestler, A., 1964, The Act of Creation, Hutchinson, UK.

* Wallas, G., 1926,The Art of Thought, Harcourt, Brace and Company. New York.

* Bielefeld B, Khouli S. E. ,2011, Tasarım Fikirleri, YEM yayınevi, İstanbul

* Bono, E., 1973, Lateral Thinking: Creativy Step by step, Harber& Row.

* Sungur, N.,1997, Yaratıcı Düşünce, Evrim Yayınları.

* De Bono, E.,2007, Kendine Düşünmeyi Öğret, Remzi Kitabevi.

* Rouquette, M.L.,2007, Yaratıcılık, Dost yayınları.

* Jormakka K.,2012, Tasarım Yöntemleri, YEM Yayınevi.
Diğer Kaynaklar * Gürer, L., 1990, Temel Tasarım , İTÜ matbaası

* Gürer, L.,1992, Görsel Sanat Eğitimi ve Mekan- Form, İTÜ baskı atölyesi

* Ipsiroglu, N., Ipsiroglu, M., 1970,Sanatta Devrim, Remzi Kitabevi,

* Denel, B., 1981, Temel Tasarim ve Yaraticilik, ODTÜ Mimarlik Fak. Basim işligi, Ankara
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Yaratıcılığa Giriş Anlatım, tartışma
2. Hafta Tasarım süreci ve aşamaları Anlatım, tartışma
3. Hafta Yaratıcılığın esasları Anlatım, tartışma
4. Hafta Fikirler nasıl bulunur, Beyin fırtınası tekniği Anlatım, uygulama
5. Hafta Fikirler nasıl bulunur: Hazırlık, Kuluçka Dönemi, Aydınlanma, Doğrulama Anlatım, tartışma
6. Hafta Kavram/Fikir Geliştirme Anlatım
7. Hafta Analoji Anlatım, tartışma
8. Hafta Metafor Anlatım, tartışma
9. Hafta Tasarım Prensipleri: armoni-kontrast, boşluk-doluluk, proporsiyon Anlatım, tartışma
10. Hafta Ara Sınavı Ara Sınavı
11. Hafta Yaratıcı problem çözme: Müzik Anlatım, uygulama
12. Hafta Yaratıcı problem çözme: Tümevarım-Tümdengelim Anlatım, uygulama
13. Hafta Yaratıcı problem çözme: Analoji ve Metafor Uygulama
14. Hafta Dersin tekrarlanması ve sunumlar Sunum
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Derse Devam / Katılım 1 20
Final Teslim 1 40


ÖÇ-1Farklı tasarım süreçlerini ve yaklaşımlarını öğrenip yorumlayabilme
ÖÇ-2Yaratıcı problem çözme süreçlerini deneyimleyebilme
ÖÇ-3Beyin fırtınası gibi tekniklerle çözüm önerileri üretebilme
ÖÇ-4Soyut düşünceleri, somut modellere dönüştürecek uygulamalar yapabilme
ÖÇ-5Günümüz tasarım yaklaşımları ve tasarımcıları ile ilgili bilgi sahibi olma
ÖÇ-6Ekip çalışması becerisi kazanabilme
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12