Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İÇ MİMARLIKTA RENK

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IAD0920 İÇ MİMARLIKTA RENK 3/0/0 SA İngilizce 4
Dersin Amacı
 Içmimarlik meslek alanında renk kuramının kavramsal, psikolojik, fizyolojik açıdan deneysel ve proje uygulamaları ile ele alındığı ders aracılığıyla öğrencilerin içmimaride renk uygulamaları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmaları hedeflenmektedir.

 

Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Ders, "tasarımda yaparak öğrenme odaklı" olmasından kaynaklı %80 derse devam koşulu aranmaktadır. Ders kapsamında bölümün düzenlediği etkinliklere katılım sağlamak ve rapor teslim etmek zorunludur.
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Sevinç Ormancı
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Tuesday / 13:00-15:45 / 3C 12 14
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, araştırma, deneysel ölçümler
Temel Kaynaklar -Mahnke, Meerwein, Rodeck. (2007) Color Communication in Architectural Space:Birkhauser, Basel.

CIE, Commission Internationale De L’eclairage, Cognitive COLOR (2005), Research Note, CIE:166:2005.

Sanoff, H (1991). Visual Research Methods in Design, New York : Van Nostrand Reinhold.

T.Fraser, A.Banks (2004) The Complete Guide to Colour, Cambridge: The Ilex Press.

Diğer Kaynaklar -Birren, F. (1988). Lighting, Colour and Environment. Pennsylvania: Van Nostrand congress cataloge. Retrieved June 24, 2011, from www.books.google.com

Chiazzari, S. (1998). The Complete Book of Color, Elements Books Ltd., Boston.

Engelbrecht, K. (2003). The impact of colour on learning. Chicago, IL: Perkins & Will. 

Lang, J. T. (1987). Creating architectural theory: the role of the behaviorel science in environmental design. New York: Van Nostrand Reinhold Company.

Morton, J. (1998). Colour voodoo for the Office. Retrieved from Colourcom.com.

Pile, J. (1997). colour in interior design. NewYork: McGraw-Hill. (The Psychiatric and Holistic Meaning of Colours, http://homeschooling.ucgreat.com/meditation/color.htm) Torrice A. F., Logrippo, R . (1989). In my Room; Designing for and with Children. New York: Ballantine Books.

Varichon, A. (2000), Couleurs: pigments et teintures dans les mains des peuples, Seuil, Fransa

Verghese, P. (2001). Visual search and attention: a signal detection theory approach. Neuron, 31, 523–535.

Zelanski, P., Fisher, M. P. (2003). Color, Fourth Edition, Prentice Hall Inc. New Jersey.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin tanıtılması Teorik anlatım
2. Hafta İnsan-renk etkileşimi; iç ve dış mekanlarda renk kullanım ve uygulamasının deneyimlenmesi Teorik anlatım, tartışma
3. Hafta Renk teorisi, renk harmonisi, rengin anlamı ve etkileri Teorik anlatım, tartışma
4. Hafta Form-doku-renk, 60-30-10 kuralı Teorik anlatım, tartışma
5. Hafta Renk ve tasarım etkenleri Teorik anlatım, tartışma
6. Hafta Renk araştırmaları ve sunumlar Sunum
7. Hafta Renk araştırmaları ve sunumlar Sunum
8. Hafta Renk araştırmaları ve sunumlar Sunum
9. Hafta Ara sınav Teslim
10. Hafta Dönem projesi üzerine tartışma Dönem ödevi üzerinde tartışma
11. Hafta Dönem projesi üzerine tartışma Dönem ödevi üzerinde tartışma
12. Hafta Dönem projesi üzerine tartışma Dönem ödevi üzerinde tartışma
13. Hafta Dönem projesi üzerine tartışma Dönem ödevi üzerinde tartışma
14. Hafta RESMİ TATİL
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 50
Final 1 50


ÖÇ-1• Rengin bir tasarım değişkeni olarak anlatılması
ÖÇ-2• Rengin psikolojik ve fizyolojik etkilerinin anlatılması; insan-mekan etkileşiminde bilinçli renk seçimi ve uygulamasının yapılması
ÖÇ-3• Renk metodolojisinin planlama ilkelerinin tanıtılması
ÖÇ-4• İçmimaride renk uygulamalarının deneyimlenmesi
ÖÇ-5• Kullanım amacı tanımlanmış belirli bir iç mekan için renk önerileri
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12