Içmimarlik meslek alanında renk kuramının kavramsal, psikolojik, fizyolojik açıdan deneysel ve proje uygulamaları ile ele alındığı ders aracılığıyla öğrencilerin içmimaride renk uygulamaları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmaları hedeflenmektedir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Ders, "tasarımda yaparak öğrenme odaklı" olmasından kaynaklı %80 derse devam koşulu aranmaktadır. Ders kapsamında bölümün düzenlediği etkinliklere katılım sağlamak ve rapor teslim etmek zorunludur.
-Mahnke, Meerwein, Rodeck. (2007) Color Communication in Architectural Space:Birkhauser, Basel.
CIE, Commission Internationale De L’eclairage, Cognitive COLOR (2005), Research Note, CIE:166:2005.
Sanoff, H (1991). Visual Research Methods in Design, New York : Van Nostrand Reinhold.
T.Fraser, A.Banks (2004) The Complete Guide to Colour, Cambridge: The Ilex Press.
Diğer Kaynaklar
-Birren, F. (1988). Lighting, Colour and Environment. Pennsylvania: Van Nostrand congress cataloge. Retrieved June 24, 2011, from www.books.google.com
Chiazzari, S. (1998). The Complete Book of Color, Elements Books Ltd., Boston.
Engelbrecht, K. (2003). The impact of colour on learning. Chicago, IL: Perkins & Will.
Lang, J. T. (1987). Creating architectural theory: the role of the behaviorel science in environmental design. New York: Van Nostrand Reinhold Company.
Morton, J. (1998). Colour voodoo for the Office. Retrieved from Colourcom.com.
Pile, J. (1997). colour in interior design. NewYork: McGraw-Hill. (The Psychiatric and Holistic Meaning of Colours, http://homeschooling.ucgreat.com/meditation/color.htm) Torrice A. F., Logrippo, R . (1989). In my Room; Designing for and with Children. New York: Ballantine Books.
Varichon, A. (2000), Couleurs: pigments et teintures dans les mains des peuples, Seuil, Fransa
Verghese, P. (2001). Visual search and attention: a signal detection theory approach. Neuron, 31, 523–535.
Zelanski, P., Fisher, M. P. (2003). Color, Fourth Edition, Prentice Hall Inc. New Jersey.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin tanıtılması
Teorik anlatım
2. Hafta
İnsan-renk etkileşimi; iç ve dış mekanlarda renk kullanım ve uygulamasının deneyimlenmesi
Teorik anlatım, tartışma
3. Hafta
Renk teorisi, renk harmonisi, rengin anlamı ve etkileri
Teorik anlatım, tartışma
4. Hafta
Form-doku-renk, 60-30-10 kuralı
Teorik anlatım, tartışma
5. Hafta
Renk ve tasarım etkenleri
Teorik anlatım, tartışma
6. Hafta
Renk araştırmaları ve sunumlar
Sunum
7. Hafta
Renk araştırmaları ve sunumlar
Sunum
8. Hafta
Renk araştırmaları ve sunumlar
Sunum
9. Hafta
Ara sınav
Teslim
10. Hafta
Dönem projesi üzerine tartışma
Dönem ödevi üzerinde tartışma
11. Hafta
Dönem projesi üzerine tartışma
Dönem ödevi üzerinde tartışma
12. Hafta
Dönem projesi üzerine tartışma
Dönem ödevi üzerinde tartışma
13. Hafta
Dönem projesi üzerine tartışma
Dönem ödevi üzerinde tartışma
14. Hafta
RESMİ TATİL
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
50
Final
1
50
ÖÇ-1
• Rengin bir tasarım değişkeni olarak anlatılması
ÖÇ-2
• Rengin psikolojik ve fizyolojik etkilerinin anlatılması; insan-mekan etkileşiminde bilinçli renk seçimi ve uygulamasının yapılması
ÖÇ-3
• Renk metodolojisinin planlama ilkelerinin tanıtılması
ÖÇ-4
• İçmimaride renk uygulamalarının deneyimlenmesi
ÖÇ-5
• Kullanım amacı tanımlanmış belirli bir iç mekan için renk önerileri
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2
PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3
PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4
PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6
PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7
PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10
P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11
P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12
P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.