Ders kapsamında iç mimarlığın kent ile ilişkisi hakkında bilgi verilmesi, kamusal mekan, kamusal sanat kavramlarının sorgulanması ve kentsel iç mekan örneklerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilerin, kent deneyimi gezileri ile yaşadıkları kenti kamusal mekanlar açısından sorgulamaları ve kentsel iç mekan önerisi geliştirmeleri beklenmektedir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Pelin Çetken Duran
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı günleri 13.00-16.00, 5B-12-14-16
Görüşme Saatleri ve Yeri
cuma, 12.00-12.30 5. Kat, 5C-03-05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım-Sorgulama ve Kentin İç Mekanlarına Tasarım Önerileri geliştirme
Temel Kaynaklar
De Certeau, M., 2009, Gündelik Hayatın Keşfi 1-2, Ankara : Dost Kitabevi
Krauel, J., 2006, New Urban Spaces, Barcelona: LINKS
Krauel, J., 2007, New Urban Elements, Barcelona: LINKS
Tschumi, B., Event-Cities 1-2-3 Series, The MIT Press
Miles, M., 1999, Art, Space and the City: Public Art and Urban, Oxon: Routledge
Harvey, D., 2015, Asi Şehirler, İstanbul: Metis Yayıncılık
Lefebvre, H, 2015, Mekanın Üretimi, (çev.) Donald Nicholson Smith, Blackwell
ARTUN, A. (2003) “Baudelaire’de Sanatın Özerkleşmesi ve Modernizm” Charles Baudelaire, Modern Hayatın Ressamı içinde, İletişim Yayınları, İstanbul.
BAUDELAİRE, C. (2003) Modern Hayatın Ressamı, Çev. Ali Berktay, İletişim Yayınları, İstanbul.
BAUMAN, Z. (1994) “Desert Spectacular”, The Flaneur içinde, Ed. Keith Tester, Routledge, New York.
BAUMAN, Z. (1998) Postmodern Etik, Çev. Alev Türker, Ayrıntı Yayınları, İstanbul. BENJAMIN, W. (2002) Pasajlar, Çev. Ahmet Cemal, YKY, İstanbul. BOSTANCI, N. (2011) Kuma Yazılanlar, Özgür Yayınları, İstanbul.
BRETON, D. L. (2008) Yürümeye Övgü, Çev. İsmail Yerguz, Sel Yayınları, İstanbul. ÇUBUKLU, Y. (2004) “Gözlemden Tüketmeye Aylaklık”, Virgül, Sayı: 70, Şubat. FEATHERSTONE, M. (1998) “The Flaneur, The City and Virtual Public Life”, Urban Studies, Volume: 35, Issue: 5/6, May.
FERGUSON, P. P. (1994) “The Flaneur on and off the streets of Paris”, The Flaneur içinde, Ed. Keith Tester, Routledge, New York.
MAZLISH, B. (1994) “The Flaneur: from spectator to representation”, The Flaneur içinde, Ed. Keith Tester, Routledge, New York.
PARSONS, D. L. (2000) Streetwalking the Metropolis, Oxford University Press, Oxford. SARI, A. (2012) “Flaneurün Edebi Etiyolojisi: Dünya Edebiyatın Flaneurlük”, Flaneur Düşünce içinde, Der. Hüseyin Köse, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
TESTER, K. (1994) “Introduction”, The Flaneur içinde, Ed. Keith Tester, Routledge, New York.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması ve kentsel iç mekan kavramının tanıtılması
Anlatım
2. Hafta
Sunuş: "Flaneur" olma kavramı üzerinden kent yaşam kültürü ve kamusal mekanların sorgulanması
Anlatım-Tartışma
3. Hafta
Teknik gezi
Anlatım-Tartışma-Uygulama
4. Hafta
Uygulama 1: Kentin (iç) mekanları
Anlatım-Tartışma- Uygulama
5. Hafta
Sunuş: Kentsel (iç) mekanları haritalamak
Anlatım-Tartışma-Sunuş
6. Hafta
Kenti deneyimlemek: Teknik gezi ve haritalama
Anlatım-Uygulama
7. Hafta
Uygulama 2: Deneyimi Haritalamak
Teknik gezi-uygulama
8. Hafta
Resmi Tatil
9. Hafta
Ara değerlendirme: deneyim haritası sunumları
Uygulama
10. Hafta
Resmi Tatil
11. Hafta
Mekanlara Provakatif Bir Yaklaşım Tasarlamak
Sunum
12. Hafta
Kentin iç mekanları tasarım önerisi için araştırma yapılması ve ilk öneri fikirlerinin tartışılması
eleştiri
13. Hafta
Kentin iç mekanları tasarım önerisinin geliştirilmesi
eleştiri
14. Hafta
Kentin iç mekanları tasarım önerisinin geliştirilmesi
eleştiri
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
15
Derse Devam / Katılım
1
15
Final
1
40
ÖÇ-1
Kent, kamusal mekan, iç mekan ve iç-dış diyalektiği ile ilgili bilgi edinme
ÖÇ-2
İç mimarlık ile kent ilişkisini kurabilme
ÖÇ-3
Kent ve iç mekan arasındaki ölçek farkını analiz edebilme ve tasarıma faklı ölçeklerde yaklaşabilme
ÖÇ-4
Kent gezileri ve haritalarını irdeleme ve bunları kentin iç mekan tasarım projelerine yansıtabilme
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2
PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3
PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4
PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6
PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7
PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10
P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11
P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12
P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.