Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


KENTİN İÇ MEKANLARI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IAD0944 KENTİN İÇ MEKANLARI 3/0/0 SA İngilizce 4
Dersin Amacı
Ders kapsamında iç mimarlığın kent ile ilişkisi hakkında bilgi verilmesi, kamusal mekan, kamusal sanat kavramlarının sorgulanması ve kentsel iç mekan örneklerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilerin, kent deneyimi gezileri ile yaşadıkları kenti kamusal mekanlar açısından sorgulamaları ve kentsel iç mekan önerisi geliştirmeleri beklenmektedir.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Pelin Çetken Duran
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı günleri 13.00-16.00, 5B-12-14-16
Görüşme Saatleri ve Yeri cuma, 12.00-12.30 5. Kat, 5C-03-05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım-Sorgulama ve Kentin İç Mekanlarına Tasarım Önerileri geliştirme
Temel Kaynaklar

De Certeau, M., 2009, Gündelik Hayatın Keşfi 1-2, Ankara : Dost Kitabevi

Krauel, J., 2006, New Urban Spaces, Barcelona: LINKS                                                                    

Krauel, J., 2007,  New Urban Elements, Barcelona: LINKS

Tschumi, B., Event-Cities 1-2-3 Series, The MIT Press

Miles, M., 1999, Art, Space and the City: Public Art and Urban,  Oxon: Routledge   

Harvey, D., 2015, Asi Şehirler, İstanbul: Metis Yayıncılık  

Lefebvre, H, 2015, Mekanın Üretimi, (çev.) Donald Nicholson Smith, Blackwell                    

Rochus Urban Hinkel (ed.)  2011, Urban Interior: Informal Explorations, Interventions and Occupations, Almanya:Spurbuchverlag

 

Diğer Kaynaklar

 ARTUN, A. (2003) “Baudelaire’de Sanatın Özerkleşmesi ve Modernizm” Charles Baudelaire, Modern Hayatın Ressamı içinde, İletişim Yayınları, İstanbul.

BAUDELAİRE, C. (2003) Modern Hayatın Ressamı, Çev. Ali Berktay, İletişim Yayınları, İstanbul.

BAUMAN, Z. (1994) “Desert Spectacular”, The Flaneur içinde, Ed. Keith Tester, Routledge, New York.

BAUMAN, Z. (1998) Postmodern Etik, Çev. Alev Türker, Ayrıntı Yayınları, İstanbul. BENJAMIN, W. (2002) Pasajlar, Çev. Ahmet Cemal, YKY, İstanbul. BOSTANCI, N. (2011) Kuma Yazılanlar, Özgür Yayınları, İstanbul.

 BRETON, D. L. (2008) Yürümeye Övgü, Çev. İsmail Yerguz, Sel Yayınları, İstanbul. ÇUBUKLU, Y. (2004) “Gözlemden Tüketmeye Aylaklık”, Virgül, Sayı: 70, Şubat. FEATHERSTONE, M. (1998) “The Flaneur, The City and Virtual Public Life”, Urban Studies, Volume: 35, Issue: 5/6, May.

FERGUSON, P. P. (1994) “The Flaneur on and off the streets of Paris”, The Flaneur içinde, Ed. Keith Tester, Routledge, New York.

MAZLISH, B. (1994) “The Flaneur: from spectator to representation”, The Flaneur içinde, Ed. Keith Tester, Routledge, New York.

PARSONS, D. L. (2000) Streetwalking the Metropolis, Oxford University Press, Oxford. SARI, A. (2012) “Flaneurün Edebi Etiyolojisi: Dünya Edebiyatın Flaneurlük”, Flaneur Düşünce içinde, Der. Hüseyin Köse, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.

SENNETT, R. (2002) Kamusal İnsanın Çöküşü, Çev. Serpil Durak-Abdullah Yılmaz, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.

TESTER, K. (1994) “Introduction”, The Flaneur içinde, Ed. Keith Tester, Routledge, New York.

 

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması ve kentsel iç mekan kavramının tanıtılması Anlatım
2. Hafta Sunuş: "Flaneur" olma kavramı üzerinden kent yaşam kültürü ve kamusal mekanların sorgulanması Anlatım-Tartışma
3. Hafta Teknik gezi Anlatım-Tartışma-Uygulama
4. Hafta Uygulama 1: Kentin (iç) mekanları Anlatım-Tartışma- Uygulama
5. Hafta Sunuş: Kentsel (iç) mekanları haritalamak Anlatım-Tartışma-Sunuş
6. Hafta Kenti deneyimlemek: Teknik gezi ve haritalama Anlatım-Uygulama
7. Hafta Uygulama 2: Deneyimi Haritalamak Teknik gezi-uygulama
8. Hafta Resmi Tatil
9. Hafta Ara değerlendirme: deneyim haritası sunumları Uygulama
10. Hafta Resmi Tatil
11. Hafta Mekanlara Provakatif Bir Yaklaşım Tasarlamak Sunum
12. Hafta Kentin iç mekanları tasarım önerisi için araştırma yapılması ve ilk öneri fikirlerinin tartışılması eleştiri
13. Hafta Kentin iç mekanları tasarım önerisinin geliştirilmesi eleştiri
14. Hafta Kentin iç mekanları tasarım önerisinin geliştirilmesi eleştiri
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 15
Derse Devam / Katılım 1 15
Final 1 40


ÖÇ-1Kent, kamusal mekan, iç mekan ve iç-dış diyalektiği ile ilgili bilgi edinme
ÖÇ-2İç mimarlık ile kent ilişkisini kurabilme
ÖÇ-3Kent ve iç mekan arasındaki ölçek farkını analiz edebilme ve tasarıma faklı ölçeklerde yaklaşabilme
ÖÇ-4Kent gezileri ve haritalarını irdeleme ve bunları kentin iç mekan tasarım projelerine yansıtabilme
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12