Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ACADEMIC ENGLISH FOR ARCHITECTURE I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ARC1070 - 1 ACADEMIC ENGLISH FOR ARCHITECTURE I 3/0/0 Z İngilizce 3
Dersin Amacı
 Öğrencilerin kendi alanlarında İngilizceyi yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde kullanabilmeleri amacıyla dilin dört becerisine hakim olmaları ve düşünme becersini de kazanmalarıdır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Özay Şeker
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 14:00-16:45, AK, Seminer Salonu II
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı: 16:00-17:00, AK, 4-A/17
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Ders interaktif olarak işlenir. Ayrıca demonstrasyon yapılır.
Temel Kaynaklar Ders Kitabı: Unlock 5 Reading, Writing and Critical Thinking 
 
Diğer Kaynaklar   Ders notları, video ve dinleme parçaları
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ders Kayıt Haftası Öğrenci merkezli, İletişimsel, karma metot
2. Hafta 1. Ünite: Conservation Öğrenci merkezli, İletişimsel, karma metot
3. Hafta 1. Ünite: Conservation Öğrenci merkezli, İletişimsel, karma metot
4. Hafta 2. Ünite: Design Öğrenci merkezli, İletişimsel, karma metot
5. Hafta 2. Ünite: Design Öğrenci merkezli, İletişimsel, karma metot
6. Hafta 3. Ünite: Privacy Öğrenci merkezli, İletişimsel, karma metot
7. Hafta 3. Ünite: Privacy Öğrenci merkezli, İletişimsel, karma metot
8. Hafta 4. Ünite: Buisness-Intoduction Öğrenci merkezli, İletişimsel, karma metot
9. Hafta Ara Sınav Haftası Öğrenci merkezli, İletişimsel, karma metot
10. Hafta 4. Ünite: Buisness-Reading 1 Öğrenci merkezli, İletişimsel, karma metot
11. Hafta 4. Ünite: Buisness-Reading 2 Öğrenci merkezli, İletişimsel, karma metot
12. Hafta 5. Ünite: Psychology Öğrenci merkezli, İletişimsel, karma metot
13. Hafta 5. Ünite: Psychology Öğrenci merkezli, İletişimsel, karma metot
14. Hafta Revision +Presentations Öğrenci merkezli, İletişimsel, karma metot
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Uygun dil yapılarını, kelime bilgilerini ve bağlaçları anlama ve kullanma
ÖÇ-2Metin içinde veriilmek istenilen ana fikirleri anlama
ÖÇ-3Metnin içindeki fikirlerin birbirleriyle olan ilişkisini kavrama
ÖÇ-4Yazarın tutumunu algılama
ÖÇ-5Metindeki bir cümle ya da bir bölümdeki alt anlamları çıkartabilme
ÖÇ-6Birden fazla metindeki bilgileri değerlendirip sentezleyerk kullanma
ÖÇ-7Sözlü iletişimdeki anafikir(leri) anlama
ÖÇ-8Sunum hazırlamak ve sunmak
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12