Öğrenciye İçmimarlık ve diğer tasarım disiplinleri kapsamında ulusal ve uluslararası etkinlikler kapsamında üreteceği çalışmalarda yaratıcı düşünme ve tasarlama, deneysel üretim ve birlikte üretme becerilerinin kazandırılması.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Ders, "tasarımda yaparak öğrenme odaklı" olmasından kaynaklı %80 derse devam koşulu aranmaktadır. ders kapsamında bölümün düzenlediği etkinliklere katılım sağlamak ve rapor teslim etmek zorunludur.
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Havva Alkan Bala
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Online
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders 2021-2022 güz döneminde açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ulusal ve uluslararası tasarım etkinlikleri (tasarım bienalleri, trianelleri vb) ile farklı üniversite ve kuruluşlarla yapılacak işbirlikleriyle düzenlenecek workshoplar, çalıştaylar için tasarım ve sanat çalışmaları üretmek.
Temel Kaynaklar
Bert bielefeldfc Sebastian el khouli. Adım adım tasarım fikirleri, YEM, İstanbul, 2012
K. Jormakka, Adım adım tasarım yöntemleri, YEM, İstanbul, 2012
Scheer, David Ross, The death of drawing : architecture in the age of simulation, 2014
Balmer, Jeffrey ; Michael T. Swisher, Diagramming the big idea : methods for architectural composition, 2013
-Barthes, R., 1984. Camera Lucida; Reflections on Photography, çev. Richard Howard, Fontana Paperbacks, London.
Barthes, R., 1986. “The Responsibility of Forms”; Critical Essays on Music, Art & Representation, Trans. Richard Howard, Basil Blackwell, Oxford.
Barthes, R., 1997a. Semiology and Urban and “The Eiffel Tower”, Rethinking Architecture: A Reader In Cultural Theory içinde, pp. 166-172. ed. Neil Leach, Routledge, London.
Barthes, R., 1997b. “The Eiffel Tower”, Rethinking Architecture: A Reader In Cultural Theory içinde, pp. 172-182. ed. Neil Leach, Routledge, London.
Beloff, H., 1985, Camera Culture, Basil Blackwell Inc., New York.
Benjamin, W., 1968. The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction, Illumnations: Essays and Reflaections içinde, pp. 217-253, ed. Hannah Arendt, Schocken Boks, NY.
Boulding, K., 1956. The Image, University Of Michigan Press, ABD.
Boorstin, D.J., 1977. The Image; A Guide To Pseudo-Events in America, (The Image, Or, What Happened to the American Dream), Atheneum, New York.
Brennan, J., 2006. The Use of Narrative in Contemporary Rural Architecture, Architectural Design Quarterly, 10, 12-23.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ders içeriğinin açıklanması
Anlatım
2. Hafta
"Anlatı" kavramının tanıtılması
Konu anlatımı
3. Hafta
Belirlenen konu üzerine yaratıcı düşünme ve tasarlama
Tartışma
4. Hafta
Belirlenen konu üzerine yaratıcı düşünme ve tasarlama
Tartışma
5. Hafta
Belirlenen konu üzerine yaratıcı düşünme ve tasarlama
Tartışma
6. Hafta
Belirlenen konu üzerine yaratıcı düşünme ve tasarlama
Tartışma
7. Hafta
Belirlenen konu üzerine yaratıcı düşünme ve tasarlama
Tartışma
8. Hafta
Ara Değerlendirme
Sunum
9. Hafta
Tasarlanan çalışmanın üretimi
Üretme
10. Hafta
Tasarlanan çalışmanın üretimi
Üretme
11. Hafta
Tasarlanan çalışmanın üretimi
Üretme
12. Hafta
Tasarlanan çalışmanın üretimi
Üretme
13. Hafta
Tasarlanan çalışmanın üretimi
Üretme
14. Hafta
Tasarlanan çalışmanın üretimi
Üretme
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Yaratıcı düşünme ve tasarlama becerisinin kazanma
ÖÇ-2
Farklı tasarım disiplinlerinde deneysel çalışmalar üretme
ÖÇ-3
Farklı tasarım disiplinlerinde faaliyet gösteren kişilerle birlikte üretim yapma beceri ve anlayışını kazanma
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2
PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3
PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4
PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6
PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7
PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10
P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11
P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12
P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.