Öğrenciye İçmimarlık ve diğer tasarım disiplinleri kapsamında ulusal ve uluslararası etkinlikler kapsamında üreteceği çalışmalarda yaratıcı düşünme ve tasarlama, deneysel üretim ve birlikte üretme becerilerinin kazandırılması.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Gamze Akbaş
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Online
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders 2021-2022 güz döneminde açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ulusal ve uluslararası tasarım etkinlikleri (tasarım bienalleri, trianelleri vb) ile farklı üniversite ve kuruluşlarla yapılacak işbirlikleriyle düzenlenecek workshoplar, çalıştaylar için tasarım ve sanat çalışmaları üretmek.
Temel Kaynaklar
Bert bielefeldfc Sebastian el khouli. Adım adım tasarım fikirleri, YEM, İstanbul, 2012
K. Jormakka, Adım adım tasarım yöntemleri, YEM, İstanbul, 2012
Scheer, David Ross, The death of drawing : architecture in the age of simulation, 2014
Balmer, Jeffrey ; Michael T. Swisher, Diagramming the big idea : methods for architectural composition, 2013
Farklı tasarım disiplinlerinde faaliyet gösteren kişilerle birlikte üretim yapma beceri ve anlayışını kazanma
ÖÇ-2
Yaratıcı düşünme ve tasarlama becerisinin kazanma.
ÖÇ-3
Farklı tasarım disiplinlerinde deneysel çalışmalar üretme
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2
PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3
PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4
PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6
PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7
PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10
P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11
P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12
P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.