Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MEKAN BİLGİSİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IAD3034 3 MEKAN BİLGİSİ 3/0/0 Z İngilizce 4
Dersin Amacı
Derste iç mekan tasarımının temel ilkeleri tanıtılacak ve teorik paradigmalar tartışılacaktır. Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler iç mekan tasarımı konusunda hem teorik hem de uygulamalı bilgi birikimine sahip olacaklardır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Meltem Çetinel Ak
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı 13:00-16:00 5B060810
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr. Gör. Dr. Meltem Çetinel Ak Perşembe 10:00-12:00 1A07
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sunum; araştırma, analiz, tartışma, uygulama.
Temel Kaynaklar

Dodsworth, Simon. “ Fundamentals of Interior Design”. Ava Publishing, 2009.

 

Brooker, G., Stone, S., What is Interior Design? Rotovision, Mies, Switzerland, 2010.

 

Brooker, G., Stone, S.,  “Basics Interior Architecture 01: Form and Structure”. Bloomsbury Publishing, Lausanne Switzerland, 2007. 

 

Brooker, G., Stone, S.,  “ Basics Interior Architecture 02: Context and Environment”. Bloomsbury Publishing, Lausanne Switzerland, 2008.

 

Can, S., Rethinking Design Interiors: Human Beings in the Built Environment, London: Laurence King, London, 2011.

Diğer Kaynaklar
 

Weinthal, L., Toward a New Interior: An Anthology of Interior Design Theory, Princeton Architectural Press, New York, 2011.

 

Lefebvre, H., The Production of Space, Blackwell, Oxford, 1991.

 

Pallasma, J., The Eyes of The Skin, Wiley Academy, Chichester, 2005.

 

Vitrivius, P., Ten Books on Architecture, Dover Pub., New York, 1960.

 

Schulz, C. N., Intentions in Architecture, M.I.T. Press, Cambridge, 1965.

 

Rattenburry, K., This is Not Architecture, Routledge, New York, 2002.

 

Colomina, B., Privacy and Publicity: Modern Architecture as Mass Media, MIT Press, Cambridge, 1994. 

 

Hay, G., Milligan, H., Plunkett, M., (ed.) ,. Thinking Inside the Box. A Reader in Interiors for the 21st Century. London: Middlesex University Press, 2007.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması Anlatım
2. Hafta İç Mekanın Temelleri – Tasarım nedir? Mekan Neidr? Anlatım
3. Hafta İç mekanın bileşenleri (işlevsel bölgeler, sirkülasyon alanları, bölücüler, renk, malzeme ve mobilya tasarımı) Anlatım
4. Hafta İç mekanın bileşenleri (Fiziksel konfor ve çevresel sistemler, aydınlatma, akustik, ısıtma-soğutma-havalandırma sistemleri) Anlatım
5. Hafta Kamusal & Özel Mekanlar Anlatım + Tartışma
6. Hafta Temel Tasarım İlkeleri Anlatım
7. Hafta İnsan ve Refah - Herkes için Tasarım Anlatım
8. Hafta Ara Değerlendirme Ara Sınav
9. Hafta Çevresel Bilinç & Sürdürülebilir Tasarım Anlatım
10. Hafta Öğrenci sunumları-Tartışma Anlatım-Öğrenci sunumları-Tartışma
11. Hafta Öğrenci sunumları-Tartışma Anlatım-Öğrenci sunumları-Tartışma
12. Hafta Öğrenci sunumları-Tartışma Anlatım-Öğrenci sunumları-Tartışma
13. Hafta Öğrenci sunumları-Tartışma Anlatım-Öğrenci sunumları-Tartışma
14. Hafta Genel Değerlendirme Genel Değerlendirme
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 3 20
Projeler 1 30
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 20


ÖÇ-1Mekan tasarımı ve yaklaşımları ile ilgi bilgi edinme
ÖÇ-2Mekan tasarımının farklı disiplinlerle olan ilişkisini anlaya bilme ve bunu tasarım bilgisine dönüştürme
ÖÇ-3Mekan tasarımına yönelik farklı yöntemleri öğrenme ve uygulama
ÖÇ-4Mekanla ilgili kuramlar ve felsefeler hakkında eleştirel bakış açısı kazanma
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12