Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SERGİ VE SERGİ MEKANLARI TASARIMI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IAD0951 SERGİ VE SERGİ MEKANLARI TASARIMI 3/0/0 SA İngilizce 4
Dersin Amacı
 Bir sergi alanı oluşturmak için eser, ürün, fikir yada tekniğin hedef kitleye ulaşmasındaki tasarımının evrelerini ve boyutlarını tanımlayan disiplinler arası bir platform oluşturmak. Bu bağlamda İç Mimarlık temel eğitimi içinde grafik, görsel sanatlar, endüstri ürünleri tasarımı gibi farklı disiplinler ile işbirliği kurabilme yetisini kazandırılması hedeflenmektedir.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Gamze AKBAŞ
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Online
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders 2021-2022 güz döneminde açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Görsel Sunum, Gezi, Ödev Sunumu, Tartışma 
Temel Kaynaklar

Ders Notu/Ders kitabı

1.       Ambrose, Timothy ve Paine, Crispin, 1993, Museum Basics, Oxon, UK.

2.       Asatekin, Mehmet, 1997, Endüstri Tasarımında Ürün-Kullanıcı İlişkiler

3.       Burcow, G.Ellis, 1997, Introduction to Museum Work, Oxford, UK.

4.       Franck, Klaus, 1961, Ausstellungen/ Exhibitions, Stuttgart, Germany.

5.       Hughes, Philip, 2010, Exhibition Design, London, UK..

6.       Matthews, Geoff, 1991, Museums and Art Galleries a Design and Development

7.       Miles, R.S. , 1982, The Design of Educational Exhibits, London, UK.

8.       O’Doherty, Brian, 2010, Beyaz Küpün İçinde, İstanbul.

9.       Velarde, Giles, 2001, Designing Exhibitions, Burlington, USA.

 

Diğer Kaynaklar

Web Sayfaları:

·         http://bienal.iksv.org/tr/haberler/bienalden-sanatci-ve-arastirmacilara-yonelik-yeni-bir-program

·         http://www.arkitera.com/etiket/14234/sergi-tasarimi

·         http://www.tetrazon.net/tr/

·         https://www.dezeen.com/tag/exhibition-design/

·         https://www.fibu.la/

·         http://www.terminaldesign.com.tr/

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması, Sergilemeye giriş, tanım Anlatım+ Görsel Sunum
2. Hafta Sergilerin tarihi, gelişimi, türleri, örnekler, vb. Anlatım+ Görsel Sunum
3. Hafta Küratoryel çalışma prensipleri Anlatım+ Görsel Sunum
4. Hafta Sergileme Yöntemleri ve mekan dolaşım karaları Anlatım+ Görsel Sunum
5. Hafta Sergileme elemanlarının tasarımı, tasarıma etki eden faktörler ve sergi aydınlatması Anlatım+ Görsel Sunum
6. Hafta Sergileme elemanlarının endüstriyel tasarım detayları ve çeşitleri Anlatım+ Görsel Sunum
7. Hafta Sergi grafiklerinin tasarım kriterleri ve incelemeler Anlatım+ Görsel Sunum
8. Hafta Sergi gezisi Gezi + Anlatım
9. Hafta Örnek sergi anlatımları Ödev Sunumu + Tartışma
10. Hafta Uygulama projesi konularının ve eserlerin tespiti Öğrenci Sunumu+ Proje
11. Hafta Uygulama projesi kararları Öğrenci Sunumu+ Proje
12. Hafta Uygulama projesi Proje
13. Hafta Uygulama projesi Proje
14. Hafta Uygulama projesi Proje
15. Hafta Uygulama projesi Proje
16. Hafta Uygulama projesi Proje
17. Hafta Final sunumu Sunum
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 15
Projeler 1 15
Derse Devam / Katılım 17 10
Sözlü Sunum 2 15
Final 1 45


ÖÇ-1Sergi tasarım sürecinin aşamalarını bilir.
ÖÇ-2Ürettiği tasarımların uygulamasını da bilgi sahibi olur.
ÖÇ-3Farklı disiplinlerin bir arada çalışma prensiplerini öğrenir.
ÖÇ-4Aydınlatma konusunda bilgi sahibi olur.
ÖÇ-5Çalışmalarını daha ileri dönemlerde de kullanabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12