Bu dersin amacı işletme örgütlerinin iç ve dış çevresiyle iş ahlakı ve sosyal sorumluluk doğrultusunda ilişkiler geliştirme ve sürdürmenin gereğini kavrama, bunun yol, yöntem ve araçlarını öğrenme üzerinedir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Çiğdem Kaya
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 13:00-14:50, A-402
Görüşme Saatleri ve Yeri
email aracılığıyla bana ulaşabilirsiniz.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, Tartışma
Temel Kaynaklar
-Manuel Velasquez. 2007. Business Ethics: Concepts and Cases, Pearson
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Etik ve İş
Ders anlatımı, tartışma
2. Hafta
Etik ve İş
Ders anlatımı, tartışma
3. Hafta
İşletmelerde Etik İlkeler
Ders anlatımı, tartışma
4. Hafta
İşletmelerde Etik İlkeler
Ders anlatımı, tartışma
5. Hafta
İş Sistemi: Devlet, Piyasalar ve Uluslararası Ticaret
Ders anlatımı, tartışma
6. Hafta
Pazarda Etik
Ders anlatımı, tartışma
7. Hafta
Pazarda Etik
Ders anlatımı, tartışma
8. Hafta
Ara Sınav
SINAV
9. Hafta
Etik ve Çevre
Ders anlatımı, tartışma
10. Hafta
Tüketici Üretim ve Pazarlama Etiği
Ders anlatımı, tartışma
11. Hafta
İş Ayrımcılığının Etiği
Ders anlatımı, tartışma
12. Hafta
İş Ayrımcılığının Etiği
Ders anlatımı, tartışma
13. Hafta
Etik ve Çalışanlar
Ders anlatımı, tartışma
14. Hafta
Etik ve Çalışanlar
Ders anlatımı, tartışma
15. Hafta
FİNAL
SINAV
16. Hafta
FİNAL
SINAV
17. Hafta
FİNAL
SINAV
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
20
Derse Devam / Katılım
14
0
Final
1
60
ÖÇ-1
Etik ve ahlak kavramlarını tanımlar
ÖÇ-2
Meslek etiği ve etik ilkelerini tanımlar ve uygular.
ÖÇ-3
Yönetsel etik konusunda bilgi sahibi olur ve işletme örgütlerinin ahlaki ve sosyal sorumluluklarının ne olduğunu güncel gelişmeler ışığında kavrar.
ÖÇ-4
Etik standartlarını tanımlar ve işletme örgütlerinin iş ahlakı ve sosyal sorumluluk politikalarını oluşturabilir ve gerektiğinde sorgular.
ÖÇ-5
İşletme örgütlerinin iş ahlakı ve sosyal sorumluluklarının kurumsal kimlik oluşturma ve geliştirmedeki rolünü kavrar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.