Endüstri ilişkilerinin yapısı, temel yaklaşımları, kurumları, politikaları dersin amacını oluşturur.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Özgür Atılgan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl yapılmayacaktır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü Anlatım
-Sunum
Temel Kaynaklar
-Yıldırım, Engin ve Demirkan, Mahmut (2007) Endüstri İlişkileri Ders Notları, Sakarya Kitapevi, Adapazarı
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Endüstri ilişkilerinin gelişim süreci
Sözlü Anlatım, Sunum
2. Hafta
Endüstri ilişkilerinin tarafları, Devletin endüstri ilişkilerinin şekillenmesindeki rolü ,İşçi sendikalarının gelişimi
Sözlü Anlatım, Sunum
3. Hafta
Örgüt özellikleri
Sözlü Anlatım, Sunum
4. Hafta
Örgüt yapıları
Sözlü Anlatım, Sunum
5. Hafta
Sendika hakkı kavramı
Sözlü Anlatım, Sunum
6. Hafta
Sendika- siyasi parti ilişkileri
Sözlü Anlatım, Sunum
7. Hafta
Vize
Vize
8. Hafta
İşveren sendikaları ve işlevleri
Sözlü Anlatım, Sunum
9. Hafta
Toplu pazarlık kavramı ve unsurları
Sözlü Anlatım, Sunum
10. Hafta
Toplu pazarlığın düzeyi
Sözlü Anlatım, Sunum
11. Hafta
Toplu sözleşmelerin süresi
Sözlü Anlatım, Sunum
12. Hafta
Toplu pazarlığın değişen yapısı ve içeriği
Sözlü Anlatım, Sunum
13. Hafta
Toplu iş uyuşmazlığının çözümünde barışçı yollar
Sözlü Anlatım, Sunum
14. Hafta
Toplu iş uyuşmazlığının çözümünde grev ve lokavt lokavt
Sözlü Anlatım, Sunum
15. Hafta
Final Haftası
Final Haftası
16. Hafta
Final Haftası
Final Haftası
17. Hafta
Final Haftası
Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Endüstri ilişkileri kavramını dar ve geniş anlamda tanımlar.
ÖÇ-2
Endüstri ilişkilerinin aktörlerini ve bu aktörlerin iş yeri, işletme, ulusal ve uluslararası düzeydeki faaliyetlerini açıklar.
ÖÇ-3
Endüstri ilişkileri ile ilgili farklı teorik yaklaşımları ve yöneltilen eleştirileri tartışır, Sendika kavramını, sendikal hakları, sendikaların ortaya çıkış sürecini, farklı sendikal modellerin varlığının nedenlerini açıklar.
ÖÇ-4
Devletin endüstri ilişkilerinde üstlenmiş olduğu rolleri açıklar, işveren örgütlerini, örgütlenme modellerini, fonksiyonlarını ve işlevlerini açıklar.
ÖÇ-5
Toplu pazarlık kavramını, unsurlarını ve toplu pazarlığın niteliğini tanımlar, toplu iş uyuşmazlıklarının çözümünde kullanılan barışçıl ve mücadeleci çözüm yollarını açıklar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.