Ticaret fuarları düzenlemeye duyulan ilgi oldukça güçlüdür çünkü bu etkinlikler, küresel pazarda görünürlük elde etmek ve iş ortaklarını, yabancı yatırımları ve sektörel kalkınma için teknik bilgi transferini çekmek için çok etkili bir araç olarak kabul edilmektedir. Bu ders, yeni bir ticaret fuarının nasıl hazırlanacağı, başlatılacağı ve uygulanacağı konusunda rehberlik etmeyi amaçlamaktadır ve böyle bir projeyle başa çıkmak için mümkün olan çerçeveler ve eylem boyutlarını öğretmektedir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Ders materyallerini ve dersleri takip edebilecek düzeyde İngilizce.
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Didem Kayalıdereden
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
DERS 2022-2023 DÖNEMİNDE AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Eklektik, anlatım, tartışma
Temel Kaynaklar
- International Trade Centre. (2012). Basics for Organizing Trade Fairs: A Guide for Developing Countries. Geneva.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
How trade fairs have evolved
- Eklektik, anlatım, tartışma
2. Hafta
How trade fairs have evolved
- Eklektik, anlatım, tartışma
3. Hafta
Different types of exhibitions
- Eklektik, anlatım, tartışma
4. Hafta
Rising and fading of exhibitions
- Eklektik, anlatım, tartışma
5. Hafta
Categories of participants
- Eklektik, anlatım, tartışma
6. Hafta
Motivations of exhibitors and visitors
- Eklektik, anlatım, tartışma
7. Hafta
Is an exhibition the right choice in the “global village”?
- Eklektik, anlatım, tartışma
8. Hafta
Arasınav
Arasınav
9. Hafta
Initiators and driving purposes
- Eklektik, anlatım, tartışma
10. Hafta
Choosing among alternatives
- Eklektik, anlatım, tartışma
11. Hafta
Things to be assessed before planning
- Eklektik, anlatım, tartışma
12. Hafta
Setting objectives and strategy
- Eklektik, anlatım, tartışma
13. Hafta
The building blocks of the organization
- Eklektik, anlatım, tartışma
14. Hafta
The fairground
- Eklektik, anlatım, tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
50
Final
1
50
ÖÇ-1
Fuar yönetiminin multi-disipliner yapısıyla ilgili bilgi ve farkındalık kazanmak.
ÖÇ-2
Yeni bir ticaret fuarı hazırlama, başlatma ve uygulamayı öğrenmek.
ÖÇ-3
Küresel pazarda görünürlük elde etmeyi ve iş ortakları çekmeyi öğrenmek.
ÖÇ-4
Ticaret fuarlarının yaratılmasında, hesaba katılması gereken ihtiyaçları ve takip edilecek aşamalı süreci analiz edebilmek.
ÖÇ-5
Ticaret fuarlarının sonuçlarını farklı perspektiflerden değerlendirebilmek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.